Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

MaRco2

Forumguru
Hehe, HB rijders om achter een alternatief te hebben voor hulpveren, zonder dat het stug gaat worden (Combi achterveren zijn 'zwaarder').

• Leuk
Waarderingen: CDK

Flem_nl

Forumguru
Valt mee. Hoop het na dinsdag te kunnen vergelijken. Nu nog de verkeerde veren. Zie andere posts!

CoesDoes

Forumguru
Ook ik heb 18" met Eibach en moet zeggen dat het, zoals al meerdere keren naast in dit topic ook in diverse topics aangegeven, prima bevalt. Stuiteren valt mij heel erg mee, je voelt uiteraard wel meer dan standaard, maar dat vind ik wel fijn en wat je voelt is grotendeels afhankelijk van je eigen rijstijl.

Hoe het achterin is weet ik niet aangezien ik daar zelf nooit zit en mijn dochter te jong is om te klagen... :)

Ridley

Forumguru
Mijn Fabia ook verlaagd met 3cm Eibach pro, maar in geen enkele beleving is het een stuiterbak geworden. Rijcomfort vind ik er zelfs op vooruit gegaan! Dat zal in een O3 zelfs nog sterker ervaren worden door het hogere gewicht.

030-NL

Lid
Wat voor uitvoeringen van de verlagingsveren kan ik het beste kiezen? Is er keus? Skoda prijslijst staat enkel vanaf prijs.

Antera

Donateur
Eibach is gewoon goed en rijd het comfortabelst. Je zal de eerste 2 ritjes het wel merken dat het wat stugger is daarna is het normaal. Ook achterin is het met deze set prima vertoeven. Zeker niet te hard maar net als voor nog steeds comfortabel zonder hard te zijn.

Je kan ook voor H&R kiezen maar deze is een stukje stugger dan de EIbach verenset.

Al met al is Eibach het beste te rijden met 18 inch zonder problemen.

Majefloti

Forumguru
Vandaag bij @Antera geweest, om 11.00 afgesproken en ik was er uiteraard eerder. Even meegekeken bij een andere auto en daarna mocht SO3 combi. Eerst voor en daarna achter de Eibachs. Wat een vakman met een prachtige hobby!
Aansluitend nog even de VAGCOM erop, o.a. needle sweep, comfortknipperlicht van 3 naar 5x knipperen gewijzigd, standaard de LED achterlichten aan en de rechterbuitenspiegel ingesteld op neerklappen bij achteruit rijden (dit kan dus ondanks dat ik geen elektrische stoelen heb!). Deze instelling kun je vervolgens ook zien en instellen in de Columbus! Helaas te kort dag om de. DVD veiligheid uit te schakelen maar ik rij graag nog een keer terug Mark!

Toen terug, helemaal naar mijn smaak. Ik moet eerlijk zeggen dat het comfort iets minder wordt maar ik vind persoonlijk de standaardveren te deinerig. Comfort is er nog zeker maar ik voel me nu meer "één" met de auto. Erg vergelijkbaar met mijn vorige Golf 5 GT sport. Daarnaast is de respons beter als je optrekt, er gaat minder vermogen in de vering zitten maar gewoon daar waardige voor bedoeld is namelijk dat Skodalogo vlot van de plek trekken.
Mark, bedankt voor het (snelle) regelen en jou enthousiasme:thumbsup:Ik ben er blij mee en kan het zeer zeker iedereen aanraden, het wordt echt geen kart maar een strakkere bak met comfort.
Eerste foto is origineel, tweede met Eibachs, nu alleen nog poetsen!

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 239
  • image.jpg
    image.jpg
    509,8 KB · Weergaven: 237
Bovenaan Onderaan