Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

ertromp

Forumguru
En toch het verschil voor en na de verlaging is dat je voor er meer van ziet als achter! Achter minimaal eigenlijk.
Heb het mijn O2 ook, het blijft wennen :nono:
Wanneer is je verlaging gedaan? Want het zal na verloop van tijd nog iets zakken. En die minimaal gelijk aan de achterzijde dat lijkt me niet. Heb je nog nog gemeten voor de verlaging van hart wiel tot aan de spatbord rand?
 

Antera

Donateur
Heb er al veel verlaagt maar duidelijk zichtbaar voor en achter. 3cm is toch een aardige verlaging namelijk
 

Skodatek1

Forumguru
Heb er al veel verlaagt maar duidelijk zichtbaar voor en achter. 3cm is toch een aardige verlaging namelijk

Ben ik niet met je eens! Wat zijn nou 3 cm...als je echt duidelijk verschil wil zien moet je al naar de 50 of 60mm gaan. Alle skoda's staan achterlijk hoog op hun poten! Voor zie je wel duidelijk verschil, (komt ook door zwaartepunt van de motor) MAAR achter vind ik het verschil minimaal...mijn mening!
En geloof me ik heb veel verlaagde auto's gehad...wat dat betreft kan mij niemand weer wat wijs maken.

Als ik die zwarte O3 zie voor en na de verlaging, zie ik alleen voor duidelijk verschil achter maar minimaal.
 

ertromp

Forumguru
Ben ik niet met je eens! Wat zijn nou 3 cm...als je echt duidelijk verschil wil zien moet je al naar de 50 of 60mm gaan. Alle skoda's staan achterlijk hoog op hun poten! Voor zie je wel duidelijk verschil, (komt ook door zwaartepunt van de motor) MAAR achter vind ik het verschil minimaal...mijn mening!
En geloof me ik heb veel verlaagde auto's gehad...wat dat betreft kan mij niemand weer wat wijs maken.

Als ik die zwarte O3 zie voor en na de verlaging, zie ik alleen voor duidelijk verschil achter maar minimaal.
Heb je gekeken toen de standaard veer er af kwam en deze naast de veer van Eibach gelegd? Je ziet dan een wezenlijk verschil!
En bij 50-60 mm verlaging krijg je een andere configuratie veer/demper.
Is de verlaging bij jou wel goed uitgevoerd vraag ik me dan af? Is wel het juiste type veer gebruikt? Heb je het zelf gedaan en dat ook kunnen vaststellen?
 

VWim

Forumguru
De lengte van de veer zegt niets over het uiteindelijke resultaat, dat is namelijk ook afhankelijk van de dikte van met het materiaal van de veer.
 
Laatst bewerkt:

Skodatek1

Forumguru
Was er niet bij nee. En ja ik heb de juiste veren!

En dat je een andere configuratie krijgt is wel duidelijk bij 50/60mm, maat dat heeft nu niks met deze Eibachs te maken.

Ik heb het voornamelijk over die zwarte O3 nu!
 

ertromp

Forumguru
Was er niet bij nee. En ja ik heb de juiste veren!

En dat je een andere configuratie krijgt is wel duidelijk bij 50/60mm, maat dat heeft nu niks met deze Eibachs te maken.

Ik heb het voornamelijk over die zwarte O3 nu!

Misschien de foto eens bekijken op een scherm met een betere resolutie!!!!
En volgens mij gooi je de zaken tussen je eigen auto een O2 en de foto's over O3 af en toe door elkaar heen waardoor er moeilijk een touw aan vast te knopen is
 

CoesDoes

Forumguru
Die Bruine is van mij dus daar kan ik met zekerheid van zeggen dat deze met Eibach 3 cm is verlaagd, wat nog wel zou kunnen is dat er een optisch verschil zit tussen 17 en 18 inch, heb nu zelf 17" winterwielen, deze liggen iets verder naar binnen waardoor het beeld ook iets anders wordt.
Zie hier: http://www.skodaforum.nl/forum/threads/o3-ebl-combi-topaz-brown.20310/page-3#post-325039 en hier: http://www.skodaforum.nl/forum/threads/o3-ebl-combi-topaz-brown.20310/page-4#post-337704 voor meer foto's en verschillende wielen.

Daarnaast kan de kijkhoek ook uitmaken, niet alleen de ruimte in de wielkast lijkt op de foto groter, ook het wiel zelf lijkt in dit geval al iets groter.
 

Skodatek1

Forumguru
Ja zie je dat is nou wat ik bedoel, bepaalde invalshoeken kunnen een compleet ander beeld geven...

Voor mij is 3cm nog steeds weinig maar bij de O3 moet ik zeggen (wat ik niet verwacht had) valt het niet tegen.
 

Majefloti

Forumguru
Als ik die zwarte O3 zie voor en na de verlaging, zie ik alleen voor duidelijk verschil achter maar minimaal.
Klopt ook, de foto's zijn te onduidelijk op detailniveau zoals ik aangegeven heb (Ik denk dat je met die 'zwarte' mijn SO3combi bedoeld). Daarnaast heb ik aangegeven wat het gemeten verschil is, hierbij nogmaals vanaf hart velg tot onderkant spatbord.
Voor de verlaging:
- voor 38,5cm
- achter 39 cm
Na verlaging:
- voor 34,5cm
- achter 35cm
Kortom rondom 4cm lager. Als je dit niet ziet zou ik je zeker Pearl, Hans Anders of Specsavers kunnen aanbevelen ;)
 

Majefloti

Forumguru
In de specs van Eibach staat front Axle lowering ca. 30-40mm, rear Axle lowering ca. 30mm. In mijn geval betekent dit in praktijk voor en achter 40mm.
 

Majefloti

Forumguru
@CoesDoes, ff via je link de winterbanden bekeken. Ik kan het niet goed lezen als ik inzoom maar ik neem aan dat je er 205/50/17 op hebt liggen en geen 205/60/17.
Zie net in je tekst de 50 serie :thumbsup:.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
@Majefloti: Ik heb geen bril nodig bijdehandje!

Misschien moet je eens betere fotos maken bij daglicht!

Wat ben jij snel op je tenen getrapt damn zeg.

Neem ieder jaar geval maar aan van mij dat de opgegeven verlaging van eibach altijd gehaald worden. Dat jij van meer extreme verlagingen houd is prima.

Hoe de foto's gemaakt worden geeft een heel ander beeld

Op www.facebook.com / tuningcenterlowering staan diverse fotos van van diverse o3's met verlagingen.
 
Bovenaan Onderaan