Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

VWim

Forumguru
En nu terug on topic

Ik merk dat mijn posting niet helemaal duidelijk was, daarom een aanpassing.
 
Laatst bewerkt:

Majefloti

Forumguru
@Skodatek1, even terug naar de basis. Dit topic gaat over "Eibach verlagingsveren" en niet over "Welke verlaging heeft de voorkeur" om maar een voorbeeld te noemen.
Wij weten allemaal dat de Skoda's in basis vrij hoog op de poten staan. Hier is natuurlijk niets mis mee want er zijn genoeg mensen, ik denk zelfs het overgrote deel, die dat comfort prima vinden en misschien zelfs wel de hogere instap en hogere zit juist wel prettig vinden. Voor diegene die qua rijgedrag wat willen veranderen, bijvoorbeeld sportiever, rijeigenschappen, en/of qua looks, zijn Eibachveren een erg goede keuze, zeker gezien de prijs/kwaliteitverhouding. Dat @Antera deze optie voor een zeer aantrekkelijke prijs aanbiedt is voor ons forumleden uniek maar dat even terzijde.

Natuurlijk kun je discussiëren over wat wel of niet mooi is maar de één let meer op de details (zoals verschil in verlaging voor en achter) dan de ander. Ook bij de Eibach pro kit zijn er mensen die de verlaging te fors vinden en anderen vinden dat het er juist met Eibachveren normaal uitziet juist omdat, zoals ik al eerder zei, de Skoda's standaard vrij hoog op de poten staan.

De topicstarter @paulus474 vindt dat de skoda in de brochure mooi op z'n poten staat en vroeg zich af of dit met Eibach verlaging van ongeveer 30mm hetzelfde visuele resultaat geeft voordat hij tot keuze of aanschaf over gaat. Tuurlijk wordt in dit topic ook bijv. de KW schroefsets etc. genoemd maar dat is een heel andere categorie verlaging, zowel qua prijs als qua mogelijkheden. Voor de meeste zal Eibach een prima alternatief zijn en we lezen er inmiddels een hoop positieve berichten over, waaronder ook mijn ervaringen, maar er zijn voor anderen forumleden wellicht nog vraagtekens of twijfels.

Laten we elkaar daar over informeren of ervaringen over uitwisselen dan blijft het een leuk topic en anders wellicht een andere topic openen.
 

wallietax74

Nieuw lid
Ach om moe van te worden. Ik had het puur en alleen maar over de optische look en niet over al dat technisch gedoe!!! Schijnbaar wordt het niet begrepen wat ik bedoel...is ook lastig achter je PCtje dit uit te leggen...

Punt is gewoon de O2 en de O3 zijn compleet anders en mijn O2 staat (niet altijd) optisch wat naar voren! Schijnbaar heeft de O3 dat niet zo, zo te zien op de fotos.
Als je de fotos naast elkaar legt voor en na verlaging zie je bij sommige O3 maar ook O2 maar een beetje verschil!
Af en toe zie ik O2's rijden die zijn weliswaar niet verlaagd maar zijn in verhouding met een verlaagde O2 bijna hetzelfde...en dan heb ik het hier dus over de achteras.
Niemand nooit opgevallen??

Eh een verklaring zou kunnen zijn dat de Octavia veel wordt gereden door bv vertegenwoordigers met bijbehorende voorraad achterin? Ik zelf rijd bv rond aardig wat doosjes shampoo in de kofferbak en dat zorgt er ook voor dat de auto een stukkie lager lijkt van achter.
 

Skodatek1

Forumguru
@Majefloti : Dan heb je het niet goed begrepen denk ik.
Mij ging het in eerste instantie ook om het detail (voor en achter verlaging) en niet om de voorkeur. Uiteindelijk heb ik gereageerd op het commentaar van antera, om het feit dat ik 3cm verlaging niet veel vind, maar andere schijnbaar weer wel.

En idd niet iedereen is gediend van een verlaging al zijn het "maar" 3cm...ieder zijn ding!
Daarom heb ik ook nu gekozen voor een KW2 omdat je hier veel meer mee kunt, wil niet zeggen dat Eibach slecht is, in tegen deel heb alleen maar goede ervaring hier mee.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
@Majefloti : Uiteindelijk heb ik gereageerd op het commentaar van antera, om het feit dat ik 3cm verlaging niet veel vind, maar andere schijnbaar weer wel.

Was zeker geen commentaar was mijn bescheiden mening:

Heb er al veel verlaagt maar duidelijk zichtbaar voor en achter. 3cm is toch een aardige verlaging namelijk

Daarnaast is mijn mening ook mede gebasseerd op de in 13 jaar opgedane ervaringen van het verlagen van vele klanten auto's en de klanten ervaringen zelf.

Daarnaast is de verlaging goed te merken aan het kunnen wassen van je dak van de auto. Deze blijkt na 3cm verlaging b.v. ineens heel goed( cq veel beter) bereikbaar. Een van de zaken waaraan de 3cm wel te merken is.

Dat de foto's niet altijd goed weergeven wat de verlaging doet/gedaan heeft kan ik wel begrijpen daarom zal ik zaterdag 2 dezelfde foto's maken van een O3 met en zonder de verlaging voor een juist beeld. Dit even ter zijde

Daarnaast is 3cm misschien niet veel maar er zijn genoeg mensen die voor het oog die 3cm willen zakken. Daarmee oogt de auto idd niet meer zo hoog op zijn pootjes en krijgt een compleet andere look. Daarnaast is de prijs voor het verlagen met alleen een Pro-kit voor vele een relatief goedkope oplossing om de auto mooier op zijn wielen te laten staan. Ook niet iedereen heeft het budget om een KW set aan te schaffen en willen aanschaffen zoals enkele hier op het forum.

Er zijn goedkopere alternatieven, maar de meeste skoda rijders zijn over het algemeen zeer tevreden met die 3cm extra verlaging en de daarnaast aangeboden prijs.

En ja ook ik vind Ultra Low geweldig zoals Sline en Der Einser en zoals jij dat dus ook mooi vind. Super. Niks mis mee maar niet iedereen wil over drempels willen kruipen of niet meer de parkeer garage in waar hij altijd komt.


Jammer dat je je dan zo snel voelt aangevallen door mij en zo fel gaat reageren. Dat is een beetje hetgene wat ik je nu probeer duidelijk te maken. Wat ik hier plaats is nooit zodanig bedoeld dat iemand zich aangevallen voelt maar zal altijd informatief zijn en een persoonlijke mening.

En dan mijn opmerking met de bewuste "kinderachtige" icoontjes:
Ik ben iemand ,die mensen die in mijn ogen zo fel gaan reageren over dingen waar ik denk waarom, graag extra voer.

Hoop graag je hand nog eens te schudden en onder het genot van een bakkie eens gezellig van mening te kunnen wisselen. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar het eind resultaat van de door jouw geplaatste KW set onder jouw auto.

Nogmaals No Offence
 

Skodatek1

Forumguru
@Antera: Oke, een bakkie koffie neem ik graag aan. En wellicht kan ik mijn benadering omtrend verlaging voortzetten.
Heb nog geen afspraak staan voor montage van mijn KW2 i.v.m. werktijden.

En wat betreft aangevallen voelen, oke je hebt gelijk ik kan soms wel eens fel reageren (karakter trekje) en ja, dat kan dan soms onvriendelijk overkomen, maar die opmerking van Majefloti is bij mij verkeerd gevallen; 'Zo met andere woorden je lult uit je nek' en daarom was mijn reactie ook 'bijdehandje'

Maar goed dit terzijde, het had in eerste instantie allemaal niet gehoeve dat heen en weer, maar gebeurd is gebeurd en terug draaien kunnen we het sowieso niet meer!
In mijn geval zal ik mijn reactie beter in de toekomst verwoorden i.p.v. recht voor de raap ;)
 

Antera

Donateur
Ik heb vandaag even wat foto's gemaakt voor een idee van de verlaging. Helaas totaal overzicht foto voor de verlaging vergeten maar goed die zijn hier vast wel te vinden:

Voorzijde is +/- 33mm gezakt en achter 30mm

Klant kon zonder op zijn tenen staan ineens zijn panoramadak zien :-)

8t6u.jpg


zgl8.jpg


2plm.jpg
 

Pendragon

Donateur
Veel beter!! Echt dat die auto standaard zo hoog op z'n poten staat, zeker achter. Ik snap er niks van waarom ze dat bij Skoda toch doen.
 
Bovenaan Onderaan