Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Antera

Donateur
Schroefset plaatsen van KW of Bilstein of H&R er zijn heel veel mogelijkheden. Net wat je wensen zijn. Verlagen is de enigste manier om de wegligging te verbeteren.
 

030-NL

Lid
Wil er max 500 / 600 euro (incl. verlagen en uitlijnen) aan besteden.

Setup is O3 Combi 1.4TSI DSG. Moet sportief aanvoelen, maar niet te stuiter in combinatie met 18" Alaris velgen.

Wat raad je aan?
 

CDK

Forumguru
Wil er max 500 / 600 euro (incl. verlagen en uitlijnen) aan besteden.

Setup is O3 Combi 1.4TSI DSG. Moet sportief aanvoelen, maar niet te stuiter in combinatie met 18" Alaris velgen.

Wat raad je aan?
lekker voor de Eibachs gaan ben je voor om en nabij €300,- klaar en rijd gewoon goed! een schroefset is uiteraard het allerbeste, maar daar is de prijs van +/- €1500,- dan ook naar
 

Antera

Donateur
Setje Eibach veren plaatsen met een verlaging van 30/30 ( greenline (+/-15/15) )

de kosten zijn dan € 270 incl montage en je auto rijd er heerlijk bij.

uitlijnen kan ik dan ook voor je regelen afhankellijk of er plek is bij een maatje van me en ben je totaal +/- 350 kwijt

Wil je meer besteden dan kan je eventueel gaan voor een Eibach verenset met bilstein dempers en ga je een nog sportievere auto krijgen. De kosten lopen dan excl uitlijnen en montage op naar € 669

meer info@lowering.nl
 

Thorgal

Forumguru
Net een afspraak met @Antera gemaakt zodat ook mijn O3C wat lager op z'n poten komt te staan.

PS Op de Skoda website gaan ze in de car configurator er al vanuit dat je hem verlaagd want die wielafstand is echt niet standaard....
 

woutur

Lid
Op de Skoda website staat mijn auto zo:
Skoda+Octavia+III+Wout+verlaagd.jpg


Dat is niet helemaal zoals hij afgeleverd gaat worden :) Ik moet zeggen dat ik 'em wel zo ongeveer zou willen hebben.
 

CoesDoes

Forumguru
Zo is dat bij bijna alle merken, ze staan allemaal een stuk lager op de officiële foto's dan in werkelijkheid.
Na het plaatsen van Eibach ziet hij er wel ongeveer zo uit volgens mij :D
 

MaRco2

Forumguru
er is geen keus bij de dealer. Enigste is wel dat de dealer 2x zo duur is als ik je kan aanbieden.

Je auto word niet extreem stugger maar nog steeds comfortabel alleen vangt de klappen wat beter op dan het standaard onderstel zonder hard te worden. 2 ritjes maken in je auto en je weet al niet beter meer en sterker nog je wilt niet anders meer

Kan ik helemaal beamen.:)

Is een geweldige en betaalbare upgrade. Als je het gewend bent (ook qua looks), zijn de 'originele' exemplaren toch een stuk minder fraai.:)
 

thekawa

Forumguru
Sneak preview van de mijne. De voorramen moeten nog worden geblindeerd. Had tdt al een deal gemaakt bij de dealer om em te laten verlage. Heb alleen het idee dat achter lager ligt dan voor.... is dat bij andere ook zo. Heb ook even twijfel of de gebruikte set wel goed is. @Antera er was toch een aparte set voor de o3c??
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1388691575691.jpg
    uploadfromtaptalk1388691575691.jpg
    54 KB · Weergaven: 182
  • uploadfromtaptalk1388691592478.jpg
    uploadfromtaptalk1388691592478.jpg
    36,1 KB · Weergaven: 160

thekawa

Forumguru
net ff zitten googlen. ik heb dus deze set gekregen; e10-15-021-04-22
Op de eibach site is die idd voor de golf 7 HB. De Golf 7 variant geeft men terug; E10-79-010-04-22.

Vond dat @Antera eerder dit had gepost;
----------------
art. E10-79-010-03-22
1,2TSI inkl. Green tec; 1,4TSI Green tec; 1,8TSI Green tec inkl. DSG; 1,6TDI Green tec inkl. DSG as 1 985kg as 2=1030kg

art. E10-79-010-04-22
1,8TSI Green tec inkl. DSG; 1,6TDI Green tec inkl. DSG; 2,0TDI Green tec inkl. DSG as 1=1070kg as 2=1030kg
----------------

Dus ook de 04 maar ook de 03 voor de DSG 1.6. Alleen mag die dan voor minder asgewicht hebben? Dus moet ik de 04 hebben, of zorgt de 03 voor mijn auto in nog iets lager aan de voorkant?
 

Antera

Donateur
net ff zitten googlen. ik heb dus deze set gekregen; e10-15-021-04-22
Op de eibach site is die idd voor de golf 7 HB. De Golf 7 variant geeft men terug; E10-79-010-04-22.

Vond dat @Antera eerder dit had gepost;
----------------
art. E10-79-010-03-22
1,2TSI inkl. Green tec; 1,4TSI Green tec; 1,8TSI Green tec inkl. DSG; 1,6TDI Green tec inkl. DSG as 1 985kg as 2=1030kg

art. E10-79-010-04-22
1,8TSI Green tec inkl. DSG; 1,6TDI Green tec inkl. DSG; 2,0TDI Green tec inkl. DSG as 1=1070kg as 2=1030kg
----------------

Dus ook de 04 maar ook de 03 voor de DSG 1.6. Alleen mag die dan voor minder asgewicht hebben? Dus moet ik de 04 hebben, of zorgt de 03 voor mijn auto in nog iets lager aan de voorkant?

Omtrend de set die jij moet hebben is duidelijk ook weer de verkeerde set geplaatst. De achteraslast is niet voor een Combi.

Jij moet hebben afhankelijk van de vooraslast die op je stikker is terug te vinden ik meen onder de motorkap:
TTMsticker.jpg


Aan de hand daarvan moeten we dus kijken welke set je nodig hebt en zoals dat er nu uitziet moet dit idd E10-79-010-03(tot 985KG vooraslast) of de 04 ( tot 1070 vooraslast) -22 zijn

Deze hebben de juiste achteraslast. De Golf veren hebben een 40KG te lichte achteraslast (golf achter 990KG en de O3C 1030KG) wat veroorzaakt dat de auto een stuk verder doorveert bij drempels en wat klappen geeft op de achteras. DE voorzijde moet je eerst kijken wat daarvan de vooraslast is
 
Ik heb nog een setje (bijna nieuwe) H&R veren te koop, zelfde verlaging (zie foto verder terug in dit topic) en gemonteerd (en weer gedemonteerd :-) ) door Antera
 
Bovenaan Onderaan