Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Pendragon

Donateur
aha, tjechisch wegdek...ja, daar heb ik nog nooit op gereden. Toch maar eens een vakantie daar naartoe plannen (ooit).

• Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Aanrader! Wij zijn in Praag geweest, prachtige stad. Ook veel zooi gezien, als ze hun auto kwijt willen laten ze hem gewoon ergens staan.

030-NL

Lid
@Antera: hoeveel ruimte blijft er nog over bij 18" velgen (Alaris) en het verlagen voor eventuele sneeuwkettingen?

Pewag (link) heeft een versie die weinig ruimte nodig heeft (7mm).

7mm.jpg

serum

Forumguru
Zou je dan niet liever voor maggi trak gaan? lijken me zo op het eerste gezicht velg-vriendelijker.

030-NL

Lid
Thanks voor de tips. Maggi Trak Sport 211 ziet er idd goed uit. Tevens zijn de sneeuwkettingen van Rud's een goede oplossing. Wel 3 maal zo duur ivm normale kettingen. Ach ja, wie een mooie auto wil hebben moet pijn lijden.

Antera

Donateur
@Antera: hoeveel ruimte blijft er nog over bij 18" velgen (Alaris) en het verlagen voor eventuele sneeuwkettingen?

Pewag (link) heeft een versie die weinig ruimte nodig heeft (7mm).

7mm.jpg

Daarvoor zou iemand hier even moeten meten met die velgen maar zover ik weet blijft de afstand ruimer dan de 7mm. En veel meer

woutur

Lid
@Antera : wat is de afstand (midden wiel, onderkant spatbord)met een Eibach verlagingset voor en achter bij een O3 Hatchback met 17 inch velgen? Ben even aan het bepalen wat ik mooi vind (even aan het kijken naar andere auto's met 17 inch velgen en banden die overeenkomen met de mijne).

Edit:
Ik zie hier dat Majefloti het volgende onder de Combi heeft bereikt:
Voor de verlaging:
- voor 38,5cm
- achter 39 cm
Na verlaging:
- voor 34,5cm
- achter 35cm

Ik denk dat dat voor de HB wel hetzelfde zal zijn. Nu eens om me heen kijken naar auto's die ik er OK uit vind zien.

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
@Antera : wat is de afstand (midden wiel, onderkant spatbord)met een Eibach verlagingset voor en achter bij een O3 Hatchback met 17 inch velgen? Ben even aan het bepalen wat ik mooi vind (even aan het kijken naar andere auto's met 17 inch velgen en banden die overeenkomen met de mijne).

Edit:
Ik zie hier dat Majefloti het volgende onder de Combi heeft bereikt:
Voor de verlaging:
- voor 38,5cm
- achter 39 cm
Na verlaging:
- voor 34,5cm
- achter 35cm

Ik denk dat dat voor de HB wel hetzelfde zal zijn. Nu eens om me heen kijken naar auto's die ik er OK uit vind zien.

Is nagenoeg gelijk en maakt elkaar niks. de veren zijn namelijk aan het gewicht aangepast

030-NL

Lid
Zijn er naast de verlaging met een Eibach setje nog andere manieren om de wegligging van de O3 Combi te verbeteren?

Bovenaan Onderaan