Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Antera

Donateur
Wat voor uitvoeringen van de verlagingsveren kan ik het beste kiezen? Is er keus? Skoda prijslijst staat enkel vanaf prijs.

er is geen keus bij de dealer. Enigste is wel dat de dealer 2x zo duur is als ik je kan aanbieden.

Je auto word niet extreem stugger maar nog steeds comfortabel alleen vangt de klappen wat beter op dan het standaard onderstel zonder hard te worden. 2 ritjes maken in je auto en je weet al niet beter meer en sterker nog je wilt niet anders meer
 

Klaasje

Forumguru
Nou dat is een goede prijs, dan heb je dadelijk weer klant erbij :-)
Kan helaas pas januari bestellen :(
 

Majefloti

Forumguru
Vandaag ruim 200km gereden met 4 volwassen erin. De twee personen achterin waren goed voor rond de 200kg. Heerlijke wegligging, echt fijner dan de standaard veren. Absoluut geenszins gestuiter. Het klopt dat je de eerste rit even moet omschakelen maar daarna wil je niet meer terug, ik niet in ieder geval. Daarnaast ervaar ik nog meer voordelen:
- Gemiddeld 130km/h en het verbruik zat op precies op 1:20 (1/3 stad en 2/3 snelweg. Niet anders dan wat ik normaal rijdt en dan zit ik tot nu toe gemiddeld op 1:18). Ik zal binnenkort nog even updaten maar de lagere wegligging geeft minder luchtweerstand dus zuiniger.
- Daarnaast valt het mij op dat ik beduidend minder last heb van bandengeluid. Het klankkasteffect in de wielkasten is nu minder. Geluid wordt denk ik eerder afgevangen (gesmoord) door kleinere ruimte.
- windgeruis is ook verminderd.
- fraaiere uitstraling, geen sjonnie effect maar mooi in verhouding. Deze set is visueel zeker niet 'too much'
Al met al ervaar ik het erg positief. Ik heb nog een foto toegevoegd van de gewassen versie. Helaas is de foto in het donker genomen dus is de ruimte tussen wielkast en band niet goed te zien maar het algehele beeld geeft wel een indruk van de auto in het geheel. Standaard zweeft het chassis wat meer boven de wielen dat is nu weg.

Feitje: Voorheen was de afstand aan de voorzijde vanaf hart velg tot onderkast wielkast 38,5cm en achter 39cm. Nu is dit respectievelijk 34,5 en 35cm.
Voor diegene die twijfelen, niet naar de dealer maar ff @Antera een pm sturen ;)

image.jpg
 

Darkside

Forumguru
Ziet er netjes uit. Ook met 17" eronder.
Denk dat de eibachs toch maar op de optie lijst moet komen als het tijd is voor een nieuwe auto.
Hoor er toch vele positieve verhalen over. En het ziet er gewoon beter uit.
Zie de O3 nu regelmatig in het wild. En hij staat toch echt wel hoog op zijn poten.
 

Klaasje

Forumguru
Ik zou hem niet als optie nemen, maar achteraf laten monteren :-)
Anders ben je aardig wat meer kwijt
 

Fean

Forumguru
@Majefloti dat ziet er goed uit! Eindelijk een zwarte als voorbeeld!

@Antera als de kleine uit de buuk is gekropen dan app ik je weer even opnieuw.. Kan er geen peil optrekken momenteel.
 

030-NL

Lid
Is dit ook nog uit te voeren onder een Greenline Combi, aangezien ik dacht dat deze al standaard verlaagd is? Wel met 18" velgen en niet de standaard 16".
 

rdrummen

Senior Member
Ook van mij uit het advies: laat de Eibach-verlaging inderdaad maar via @Antera doen! :jaja:
Dat is stukken goedkoper dan via de dealer en het zal in 1 keer goed gedaan worden (i.p.v in 3 keer dankzij PON)... :fool:
 

Antera

Donateur
Hallo,

Dit kan zeker alleen de verlaging valt minder uit op een green line zoals eerder aangegeven. Deze zal een extra verlaging krijgen van 15 a 20mm.

Dit omdat een greenline zon 10 a 15 mm lager staat dan een standaard niet greenline versie


Is dit ook nog uit te voeren onder een Greenline Combi, aangezien ik dacht dat deze al standaard verlaagd is? Wel met 18" velgen en niet de standaard 16".[/quote|
 

ertromp

Forumguru
En veren (Eibach) die progressief zijn tov hetgeen standaard zit op de Greenline en voor die €270 die @Antera hanteert zeg ik: Doen! De dealer kan er (prijs)technisch niet aan tippen! Ook van die dealers hebben we hier voorbeelden die het niet in de vingers hebben voor de prijs die ze ervoor vragen.
 

Majefloti

Forumguru
Zoals beloofd nog ff een update. Echt super die Eibachs en zonder overdrijven van de 0-100 is echt een verschil. Heerlijk bochtenwerk zowel in relaxte als in sportieve modus (niet de modus via Columbus maar van mijn eigen gemoedstoestand, die kan na een dagje werken en een goeie olietemperatuur heerlijk ondeugend zijn).
Tip, zorg wel na de verlaging dat je de auto op sporing laat controleren (uitlijnen). Bij voorkeur binnen 200km. De achterwielen waren bij mij goed maar voor moest er wat aangepast worden. Stelt niets voor maar absoluut aan te raden. Kosten €40,-. image.jpg
 

Majefloti

Forumguru
Aanvulling, op de foto lijkt de ruimte tussen wielkast en band nog fors maar de auto is uit de veren gelift.
 

Skodatek1

Forumguru
En toch het verschil voor en na de verlaging is dat je voor er meer van ziet als achter! Achter minimaal eigenlijk.
Heb het mijn O2 ook, het blijft wennen :nono:
 
Bovenaan Onderaan