Vandaag ruim 200km gereden met 4 volwassen erin. De twee personen achterin waren goed voor rond de 200kg. Heerlijke wegligging, echt fijner dan de standaard veren. Absoluut geenszins gestuiter. Het klopt dat je de eerste rit even moet omschakelen maar daarna wil je niet meer terug, ik niet in ieder geval. Daarnaast ervaar ik nog meer voordelen:
- Gemiddeld 130km/h en het verbruik zat op precies op 1:20 (1/3 stad en 2/3 snelweg. Niet anders dan wat ik normaal rijdt en dan zit ik tot nu toe gemiddeld op 1:18). Ik zal binnenkort nog even updaten maar de lagere wegligging geeft minder luchtweerstand dus zuiniger.
- Daarnaast valt het mij op dat ik beduidend minder last heb van bandengeluid. Het klankkasteffect in de wielkasten is nu minder. Geluid wordt denk ik eerder afgevangen (gesmoord) door kleinere ruimte.
- windgeruis is ook verminderd.
- fraaiere uitstraling, geen sjonnie effect maar mooi in verhouding. Deze set is visueel zeker niet 'too much'
Al met al ervaar ik het erg positief. Ik heb nog een foto toegevoegd van de gewassen versie. Helaas is de foto in het donker genomen dus is de ruimte tussen wielkast en band niet goed te zien maar het algehele beeld geeft wel een indruk van de auto in het geheel. Standaard zweeft het chassis wat meer boven de wielen dat is nu weg.
Feitje: Voorheen was de afstand aan de voorzijde vanaf hart velg tot onderkast wielkast 38,5cm en achter 39cm. Nu is dit respectievelijk 34,5 en 35cm.
Voor diegene die twijfelen, niet naar de dealer maar ff @
Antera een pm sturen