Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Antera

Donateur
@jpweijden Golf 7 set is op een Combi NIET geschikt ook voor de Sedan word een andere set geleverd dit wegens anders aslasten.

Aslasten zijn bepalend zoals ik je ook al eens uitgelegd heb die je in je linker of rechter voorportier kan vinden. Aan de hand daarvan en of je een starre as of een multilink achteras hebt kan je de juiste set opzoeken

@Fucky Goed om te horen dat het allemaal probleemloos gaat. Eindelijk de info waar ik op heb zitten wachten en vele leden met mij denk ik. THNX.
Volgens mij als je met het standaard onderstel zou doen zou de auto lager uitkomen met belading dan hij nu met de Eibach veren doet


Ook werkt vermoedelijk de TSA toch wel volgens het lampje in het dashboard maar nu nog de proef op de som

@bethere Geduld is een schone zaak.:D
 

MaRco2

Forumguru
Ik heb minimaal 1 keer met een geschat totaalgewicht van zeker 1.500 kg er achter gereden en is top met de Eibachs.:) Leeggewicht van de 2P trailer is plm. 1.000 kg (op kenteken 900 kg, maar dat is zonder standaarddingetjes, zoals reservewiel + houder, laag vlas en ingerichte zadelkamer e.d.).
 

micky

Forumguru
Ik denk dat ik de dealer er nog maar even op ga wijzen dan, heb echt geen zin om achteraf de discussie te krijgen of de veren juist of niet juist zijn.
 

prikkers

Nieuw lid
Tsja, dat er toch zo vaak verkeerde Eibach veren worden geplaatst door de dealers vind ik helemaal niet zo vreemd. De dealers weten niet wat ze moeten bestellen en geven bij bestellen gewoon het chassisnummer aan de accessoires afdeling van PON door met het verzoek geschikte Eibach veren te leveren.
Ik heb mijn dealer verzocht door te geven aan mij hoe PON de juiste veren selecteert, maar daarbij wordt helemaal niet gekeken naar de asbelasting per auto. Ze stellen simpelweg TSI is set X, TDI is set Y. Echter er zijn ook auto met TDI motoren waarbij set X gemonteerd moet worden gezien de asbelasting.
Ik heb ze verzocht bij mij op basis van asbelasting de veren te selecteren, zoals Eibach ook verschrijft, echter dat is nog steeds in behandeling. Zo moeilijk kan het niet zijn volgens mij.
Mijn dealer raad nu ineens ook af om Eibach veren te monteren en verwijst naar hetzelfde document zoals hierboven te lezen, terwijl zij in eerste instantie tezamen met de klantenservice van PON de Eibach veren als alternatief en als compensatie hadden aangeboden ipv het sportonderstel!
Intussen is de auto nog steeds niet geleverd en staat nog steeds bij de dealer. Fijn dat de auto niet in week 18 maar week 7 geproduceerd is, maar deze ellende begint mij nu echt de neus uit te komen. De gebrekkige(lees: geen) communicatie richting de klant, het niet daadkrachtig oplossen van problemen en aantoonbaar selecteren van verkeerde onderdelen geeft mij zacht gezegd geen goed gevoel bij Skoda en/of PON.
Ik ga er maar vanuit dat alles spoedig toch wel opgelost gaat worden, maar de schoonheidsprijs krijgt het niet en gezien de vele verhalen hier mogen ze toch wel eens kritisch naar zichzelf kijken. Problemen kunnen voorkomen, hoe je deze oplost is wat klanten het belangrijkste vinden en onthouden.

Klaagmodus uit: ik heb de auto al mogen aanschouwen bij de dealer en als deze nog een stukkie wordt verlaagd denk ik dat wij een prachtige fijne auto gaan rijden de komende jaren!
Helemaal mee eens, ik heb ook de verkeerde set onder mijn auto liggen. Volgens pon en de skoda dealer is het de juiste, volgens eibach en mij niet. Niets aan te doen dus... Belachelijk en niemand bij pon of skoda die de moeite neemt het probleem serieus te nemen...
 
Het lijkt er namelijk op dat e
Helemaal mee eens, ik heb ook de verkeerde set onder mijn auto liggen. Volgens pon en de skoda dealer is het de juiste, volgens eibach en mij niet. Niets aan te doen dus... Belachelijk en niemand bij pon of skoda die de moeite neemt het probleem serieus te nemen...

Ja, daar ben ik dus ook bang voor. Als ik terug ga naar de dealer zullen ze vast zeggen dat het geen verschil maakt. Mijn woord tegen die van hun...
 
Als ik deze verhalen lees is die verlaging een hele verbetering. Ik kan me net als enkele andere storen aan het zoekerige gedrag van de auto (met name op de snelweg). Is dat probleem echt verholpen met Eibachs? En wat ik me ook afvroeg zijn er veel mensen die achteraf een leaseauto laten verlagen? Mijn auto is lease....en een investering in iets wat in eerste instantie überhaupt niet van mij is houdt mij nog tegen.
 

Desperado

Forumguru
Een investering in iets waar je 4 jaar of langer in moet rijden, zou ik niet zo moeilijk over doen. Van wat ik hier gelezen heb absoluut het geld waard en het helpt ook tegen het zoekerige gedrag.
 

MaRco2

Forumguru
Uiteraard laat ik de veren door Antera monteren. Ik moet er wel een stukje voor rijden (120 km), maar dat heb ik er graag voor over!

Dat is een lekker ritje om het uit te proberen (ik was 500 km op en neer aan het rijden). Is zeker de moeite waard en bij een dealer met de verkeerde ben je ook steeds op en neer aan het rijden en elke keer weer tijd kwijt.

Belachelijk als ik het zo lees wat er geknoeid is... onbegrijpelijk.
 

Borrie1973

Actief lid
hoe zit het eigenlijk met de slijtage van de banden? behalve dan dat je harder door de bochten kan scheuren en mogelijk daardoor slijtage krijgt. Dit uiteraard bij een goed uitgelijnde auto!
 

Darkside

Forumguru
Ik moet nog kijken of dit mag van de lm als het zover is. Wel is zeker dat ik maar ga proberen dit via antera te laten gaan. Mijn ervaring is dat dealers vaak slecht geïnformeerd zijn. En dat is niet zo erg als ze zeggen dat je culumbus cover art kan tonen van 1500x1500 pixel s terwijl dit 800x800 is. Dit kan je zelf makkelijk oplossen. Maar als er verkeerde set word gemonteerd heb je met de huidige houding van pon bijna geen schijn van kans om tot een goede oplossing te komen.
 

Kiswum

Forumguru
Slijtage van je banden bij verlaging? Je hebt minder weerstand dus de banden en brandstof hebben minder te lijden lijkt me.
Ik kan me niet voorstellen dat je banden dan eerder op zullen zijn.
 
Bovenaan Onderaan