Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

intruder1400

Actief lid
Dit topic doorgelezen en ik zit nog met een aantal vragen:

Wat levert me het verlagen nou precies op?

De voordelen die ik samengevat teruglees zijn:

1. Beter stuurgedrag
Begrijp ik het goed dat dit gaat over minder zoekerig en dus minder bijsturen op rechte stukken? Of gaat dit over nog meer?

2. Beter veergedrag
Wat wordt hiermee bedoeld? Wat zal ik dan merken?

3. Niet doorzakken bij zware belading
Dit lijkt mij heel fijn als ik naar Italië rijdt met een afgeladen wagen met 2 volwassenen en 3 kinderen er in.

4. Minder last van zijwind
Duidelijk, merk nu dat de auto gevoelig is voor zijwind.

5. Nog andere zaken?

Verder heb ik 16" wielen er onder (ergens moest een grens getrokken worden). Maakt dit nog iets uit?

Tot slot: heeft het verlagen nog invloed op garantie?

Nou een hoop vragen, ik waardeer het erg als ik hierop antwoorden krijg!
 

micky

Forumguru
@030 geen gezicht:pieker: ik denk dat je het over je eigen Avatar en onderschrift hebt:maakmegek:
makkelijk praten zo, ik ben van mening dat je alles in perspectief moet zien en begrijpen.....
jij hebt waarschijnlijk 21" ofzo onder je auto, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid en vind dat mooi (ben trouwens benieuwd wat voor auto je hebt :greedy: en hoe hij er uitziet, deel anders even, wellicht een goed voorbeeld).
Verplaatsen in de situatie is hier het best haalbare, dus vandaar nogmaals de vraag, wat is er dan mooier volgens jou 16" zonder Eibach, of 16" met Eibach....:bloemen:
 

Jstruijk

Senior Member
Optisch vind IK het kloppen als de ruimte rond het wiel in de wielkast mooi gelijk is overal, dan is het een mooi symmetrisch geheel. Ben het met je eens dat een 18" velg dan weer mooier staat dan bv een 16", maar een verlaging zodat je die symmetrische look krijg is voor mij altijd een verbetering.
Voor mij persoonlijk, is nog lager gaan afbreuk doen aan de look van een auto, het lijkt dan totaal niet meer te kloppen. Symmetrie is in heel veel gevallen erg bepalend voor de look en feel van een product, zo ook bij auto's.
Just my 2 cents :)
 

VWim

Forumguru
Het meest vreemde vind ik dat autofabrikanten hier net zo over denken. Kijk maar naar de diverse reclame-uitingen en auto's op een beurs (soms worden zelfs spanbanden gebruikt om de veren in te drukken) Toch produceren ze een auto iedere keer weer zo dat het eigenlijk niet mooi is. Volgens mij de enige uitzondering hierop is BMW.
 

lugolux78

Forumguru
Heb op privé auto 206SW Quicksilver ook 16" in de zomer. Echt mooi, omdat bandhoogte 35 of 40 is. Alleen bij de Skoda vind ik dat de banden te dominant zijn bij 16" de verhouding tussen velg en rubber is een beetje zoek. Volgens mij is het 205/60. Dat komt dan neer op 12 cm hoogte. bij 225/35 18" komt het dan uit op 8 cm. Dus je hebt rondom 4 centimeter minder band die je ziet. Persoonlijk vind ik dat mooier.

Ik zou altijd auto verlagen, wegligging, gedrag en rechtuit rijden gaan met stukken vooruit. Wat @VWim al terecht opmerkt. Tijdens shows staan ze laag op hun poten, om het sportief te laten ogen, kijk je in de showroom is het andere koek... Dus naast technisch effect ook een optisch effect en dat voor hetzelfde budget: 2 halen 1 betalen :)

PS: Je kan niet in iemand anders portemonnaie kijken en vind ook niet dat dit het medium is om hierover te oordelen. Dus iedereen doet het beste uit zijn auto halen met de middelen die hij/zij heeft.
 

Archie

Senior Member
Vraagje: hoe kan ik eventueel hiervoor toestemming krijgen bij mijn LM? Heb alphabet en ze zeggen nu nee, geen reden; gewoon nee.

Hebben jullie nog tips of is het dan gewoon investeren in een Anteratje? :D
 

Desperado

Forumguru
Optisch en praktisch.....optisch is het verlaagd veel mooier, maar praktisch is het niet altijd. Voor de mensen die altijd alleen in de auto zitten, geen kinderen enzovoort mee hoeven nemen is het makkelijk roepen dat het niet mooi is.
Ik zou ook wel lager willen, maar in de praktijk is het voor mij ook niet handig. Veelal kids mee en een hoop zooi en we gaan nog wel eens van de verharde weg af. Ik zou niet graag met een heel erg verlaagde auto over een beetje hobbelig zandpad gaan.

@Archie ; Gewoon investeren bij @Antera
 

Archie

Senior Member
Ik zou ook wel lager willen, maar in de praktijk is het voor mij ook niet handig. Veelal kids mee en een hoop zooi en we gaan nog wel eens van de verharde weg af. Ik zou niet graag met een heel erg verlaagde auto over een beetje hobbelig zandpad gaan.

Als ik het goed begrijp is dat met de juiste veren geen probleem?
 
De bagage is geen probleem, maar als je heel vaak over klinkerwegen of off road gaat rijden is het minder prettig.

Vwb toestemming heb ik een mail naar de LM gestuurd. Aangezien de dealer zelf ook Eibach gebruikt vond men het geen probleem. Ook niet als @Antera aan de slag ging...
 

Desperado

Forumguru
Ik denk dat de standaard verlaging geen problemen geeft, wel afhankelijk van wat voor wielen/banden eronder komen denk ik.
 

micky

Forumguru
Optisch en praktisch.....optisch is het verlaagd veel mooier, maar praktisch is het niet altijd. Voor de mensen die altijd alleen in de auto zitten, geen kinderen enzovoort mee hoeven nemen is het makkelijk roepen dat het niet mooi is.
Ik zou ook wel lager willen, maar in de praktijk is het voor mij ook niet handig. Veelal kids mee en een hoop zooi en we gaan nog wel eens van de verharde weg af. Ik zou niet graag met een heel erg verlaagde auto over een beetje hobbelig zandpad gaan.

@Archie ; Gewoon investeren bij @Antera

Ik zit voor mijn werk wekelijks van de weg af (inritten langs spoor enzo), nooit een probleem gehad met de 3,5 cm verlaging van de A4, deze ook vaak vol met spul, kids (toen nog 1) en de caravan erachter, geen centje pijn hoor, maar je moet wel met beleid rijden en niet als een malle over bulten en grindpaden jakkeren:maakmegek:
 

Borrie1973

Actief lid
Volgende week maar eens samen met een collega de drempels op de kazerne bekijken met met auto en kijken of hij er op een normale manier met de 3cm verlaging van een mogelijk "Antera-setje" op kan rijden. Onze drempels zijn redelijk hoog en worden door "de jeugd" redelijk vaak gezigzagd genomen. Als dat goed te doen is en de meivakantie in Duitsland voorbij is, dan maar eens de knoop doorhakken en aansluitend een afspraak proberen te maken met Antera :D. Ben nog niet geheel overtuigd met de hoogte. Ben niet iemand die standaard de drempels hard neemt maar wil er ook niet teveel over moeten nadenken of ik wel of niet de drempel kan nemen.:pieker:
 

Ridley

Forumguru
Mijn Fabia is ook verlaagd met Eibachsetje en ik kan je vertellen dat ik de drempels harder kan nemen dan voorheen. Geen twijfels over hebben!
 
Bovenaan Onderaan