Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

adee

Senior Member
Vwb toestemming heb ik een mail naar de LM gestuurd. Aangezien de dealer zelf ook Eibach gebruikt vond men het geen probleem. Ook niet als @Antera aan de slag ging...

Mag ik vragen bij welke LM? Met een precedent in de hand, -30 mm aan de achterkant ;)
[edit] Heb het antwoord gevonden op de vorige pagina....:lezen:

adee

Senior Member
Nee, DirectLease. Was net van plan forum even te doorzoeken.

[edit] Net een search gedaan op DirectLease: geen hits i.c.m Eibach. Morgen maar eens informeren of ik die veren er onder mag laten zetten. ( wat mij betreft door @Antera uiteraard:-)

Laatst bewerkt:

adee

Senior Member
Dat kan idd helpen. Zat net nog wat door te spitten en uit een post van @Antera begreep ik dat hij meer leasewagens dan privé auto's van eibachs voorziet. Misschien zat er daar ook een van DirectLease tussen...

Sire

Lid
Ik heb een GL BL combi (16 inch velgen), afgelopen maandag opgehaald, en mijn dealer doet heel moeilijk over de Eibachs als alternatief voor het ontbreken van het sportonderstel: "er moet voor getekend worden dat er geen weg terug is". Ik word er wel huiverig door. De auto zou aanzienlijk anders gaan rijden volgens hem. Hier lees ik enkel positieve ervaringen. Maakt het nog uit welke uitvoering je hebt?

Sire

Lid
Hij nam het woord garantie wel in zijn mond. Toen ik daar op door vroeg draaide hij de woorden. Ze gaan na vervanging niet meer de originele veren terugplaatsen als de Eibachs tegenvallen. Ze geven aan dat Pon het afraadt en dat de auto aanzienlijk anders zal rijden.

Sire

Lid
Het onderstel wat nu gebruikt wordt onder de GL BL wordt omschreven als dynamisch. Wat houdt dat in en heeft dit invloed op het rijden met Eibach veren?

ertromp

Forumguru
Het onderstel wat nu gebruikt wordt onder de GL BL wordt omschreven als dynamisch. Wat houdt dat in en heeft dit invloed op het rijden met Eibach veren?
Waar wordt het omschreven als "Dynamisch"? Een paar van dit soort woorden in een folder doet velen blijkbaar geloven dat je in de een of andere sportauto rijdt met van binnen uit regel bare dempers etc. :deuk:

Nee dat woord "Dynamisch" in de folder heeft geen enkele invloed op het rijden met Eibach veren.

En trouwens welkom hier. Het wordt zeker op prijs gesteld als je jezelf voorstelt in het daarvoor bestemde gedeelte :D

Pon biedt de veren aan als accessoire, maar raadt het af. Vreemd. Of toch niet...? Ze zijn als de dood dat alle GL rijders die een sportonderstel (auto lager op zijn pootjes) dachten te krijgen gaan piepen nu de auto op een normaal onderstel wordt geleverd en deze mensen alsnog een verlaging doormiddel van Eibach gaan eisen. Dan kan Pon beter zeggen dat het afgeraden wordt, omdat je auto aanzienlijk anders gaat rijden. Idd, aanzienlijk beter!!! ;)

Ridley

Forumguru
Wat is dat toch met sommige dealers? Mijn dealer was super enthousiast en hebben zelfs stukje gereden om het zelf te ervaren. Kwam terug met grijns op zijn gezicht en de opmerking dat dit vaker zou moeten gebeuren.

micky

Forumguru
Enige waar iemand rekening mee moet houden die deze stap wil maken is of hij standaard snel een auto te "hard" vind veren, voor die mensen kan het wat aan de stugge kant aanvoelen, maar hou je van een sportief en strak sturende auto dan is er maar 1 goede oplossing in deze:cool:

Borrie1973

Actief lid
Strak sturend, wil dat zeggen dat hij wat Zwaarder lijkt te sturen bij hogere snelheden? (Kart). Wat mij nu opvalt is dat hij nu lichter en sneller reageert waardoor ik LIJK te slingeren als ik niet goed oplet. De yeti die ik hiervoor had leek dat minder te hebben.

Ridley

Forumguru
Hij gaat niet zwaarder sturen, maar blijft beter in zijn 'spoor' waardoor je minder hoeft te corrigeren. Externe factoren als zijwind worden ook grotendeels opgevangen.

lugolux78

Forumguru
Gewoon doen. Het is een accessoire. Dus gewoon meebestellen en door dealer of via omweg door @Antera laten inbouwen. Originele veren bewaren en voor einde lease weer opzetten...In deze is het motto: don't think but act haha

Bovenaan Onderaan