Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

micky

Forumguru
Als ik deze verhalen lees is die verlaging een hele verbetering. Ik kan me net als enkele andere storen aan het zoekerige gedrag van de auto (met name op de snelweg). Is dat probleem echt verholpen met Eibachs? En wat ik me ook afvroeg zijn er veel mensen die achteraf een leaseauto laten verlagen? Mijn auto is lease....en een investering in iets wat in eerste instantie überhaupt niet van mij is houdt mij nog tegen.

Ik heb mijn Vorige A4 zelf verlaagd met Eibach, 170.000km mee gereden zonder problemen, wel altijd de originele veren bewaard.

Nu heb ik het besteld in de lease, maar betaal het uiteindelijk ook gewoon terug omdat het in mijn eigenbijdrage valt door het overstijgen van mijn budget, ik heb er geen moeite mee om zelf aan een leaseauto te betalen als het om extra leuke dingen gaat, je hebt dan immers zelf ook al die tijd het plezier ervan.

Antera

Donateur
@slootje77 Geloof dat ik meer leas auto';s verlaag dan eigen auto's. Het is echt een hele verbetering. Veel beter veer gedrag en ook zeker stuurgedrag. Amper tot geen last meer van het continu bijsturen van de auto in de rechtuitstand

@Borrie1973 Als je de veren monteerd zo vroeg mogelijk dan leiden de origineel dempers helemaal niks. Dit omdat de Eibach veren juist gebouwd zijn om goed samen et werken met originele dempers. Ik steek daar me handen wel voor in het vuur met handschoenen aan, anders kan ik straks niet meer werken. Over het algemeen adviseer ik daarom dit dan ook zsm te doen. hoe hoger de kmstand hoe meer KANS op eerder lek rakende dempers na verlaging al ken ik er ook die met 100.000km hun auto met eibach hebben verlaagt en nog steeds probleemloos rijden.

@Kiswum bandenslijtage komt alleen door onjuiste uitlijning of speling op onderstel en staat compleet los van verlagen

micky

Forumguru
@Antera zie mijn post boven je, 170.000km en daarna gekocht van de lease en doorverkocht, aan iemand die ik ken, hij rijdt inmiddels ook alweer 2,5 jaar met de veren.

jellemeer79

Actief lid
@Antera zoals in een ander topic gemeld wacht ik op toestemming LM, heb je inmiddels weer Eibach veren binnen? Volgende week woensdag haal ik mijn 110pk TDI Combin Greenline op, verdere details zie handtekening.

Vraag voor iedereen, wat is de mening over Eibach verlaging met de standaard 16' velgen?
1) qua uiterlijk
2) qua rijeigenschappen

micky

Forumguru
@Antera zoals in een ander topic gemeld wacht ik op toestemming LM, heb je inmiddels weer Eibach veren binnen? Volgende week woensdag haal ik mijn 110pk TDI Combin Greenline op, verdere details zie handtekening.

Vraag voor iedereen, wat is de mening over Eibach verlaging met de standaard 16' velgen?
1) qua uiterlijk
2) qua rijeigenschappen

Ben bang dat je die toestemming niet zo maar krijgt, qua uiterlijk en rijeigenschappen met 16" heb ik alleen ervaring met mijn A4 (ja ik weet dat ik het overal hier schrijf, maar dit wordt pas mijn eerste Skoda, dus ervaring moet ik nog opdoen :) ), uiterlijk, een enorme verbetering en qua rijeigenschappen, als je van sportief houdt is dit ook een enorme verbetering en wil je nooit meer terug.

micky

Forumguru
Dat is mooi, ik ook, maar omdat het op de standaard accessoire lijst van Skoda staat en dus mee besteld werd en door de dealer onder de garantie valt, achteraf mocht niet bij mij..

lugolux78

Forumguru
De eitjes mogen er bij mij ook gewoon onder...LM deed niet echt moeilijk...eigenlijk over niks :) Mijn account manager bij LM rijdt zelf ook Skoda, en ik moest beloven mijn auto te komen showen...

@micky gewoon bestellen en laten monteren, kost je (als het je überhaupt iets zal gaan kosten) minimaal eigen bijdrage, waarbij de helft van de eigen bijdrage (52%) ook weer eens van de totale bijtelling mag afgetrokken worden.

Ik rij nu zelf een A4 met S-Line onderstel. Vervangende normale A4 gehad, ik werd zeeziek... :maakmegek::nailbiting:.... Ben bang dat als ik nu de eitjes niet onder de Skoda gooi ik dat weer krijg. En ja overgevend met 200 over de Duitse snelweg is wel erg gevaarlijk, toch [/sarcasmeoff] :deuk:

micky

Forumguru
@lugolux78 , ze staan ook in bestelling (zie onderschrift), maar of het mag of niet, onder mijn vorige auto heb ik ze ook gewoon ondergezet, daar komt nooit iemand achter :)

lugolux78

Forumguru
@mickey as long as you keep the old ones :)
Na einde leasetijd gewoon naar dealer gaan (uiteraard nu al afspraak maken dat je hier niets hoeft te betalen :D en originele veren onderzetten.

Veren is niet zo boeiend denk ik, met tuning zou ik wel voorzichtiger zijn. Mijn A4 is getuned door ABT en dat mocht van Dutchlease omdat onder ABT de volledige fabriekgarantie bestaan blijft. Zodoende van 120 pk 170 gemaakt.
nu heb ik dat niet meer nodig. De 150 pk TDI is net zo snel als de 170pk die ik nu heb... is lichter en voelt ook licht voetiger aan :)

micky

Forumguru
@lugolux78 , je begrijpt me niet goed hahaha, ik heb ze nu gewoon besteld via de lease dus ze komen eronder en blijven zitten, onder mijn A4 heb ik ze zelf gezet, maar die auto heb ik uit de lease gekocht en doorverkocht.
Wat ik bedoel is, als ik ze niet kon bestellen (budget) dan zou ik ze zelf weer kopen en monteren net als bij mijn A4 :)

Bovenaan Onderaan