Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

micky

Forumguru
@Skoda liefhebber 1 :deuk:

@lugolux78 , je hoeft ze niet eens te verwijderen, die knulletjes die de auto innemen hebben echt geen benul van wat de originele rijhoogte van de auto was, verder gaat de auto gewoon de handel in, ik heb dit zelf precies meegemaakt met mijn A4 die ik over gekocht heb van de lease, dat gebeurde op de dag van overname bij de leasemaatschappij, de algehele staat van de auto werd wel opgenomen en daar bleef het bij, doorgaans lever je zelfs de auto gewoon in bij de dealer waar je je nieuwe weer ophaalt.
Ik heb al heel wat lease auto's ingeleverd, want ik verslijt er elke 2,5 jaar 1, nog nooit is er met een optielijst oid om de auto gelopen, de afnames waar ik wel bij ben geweest beperkten zich toch het opnemen van schades en algehele staat van de auto.
Als je gewoon zorgt dat je auto in top staat wordt ingeleverd, dus ook netjes gewassen en choongemaakt van binnen dan zijn ze al zo onder de indruk, dat het al heel snel goed is:thumbsup:

adee

Senior Member
En de mijne ook idd. Netjes (binnen en buiten schoon) inleveren, maakt dat de afgifte van oude leasebak soepel verloopt. :)

ertromp

Forumguru
Strak sturend, wil dat zeggen dat hij wat Zwaarder lijkt te sturen bij hogere snelheden? (Kart). Wat mij nu opvalt is dat hij nu lichter en sneller reageert waardoor ik LIJK te slingeren als ik niet goed oplet. De yeti die ik hiervoor had leek dat minder te hebben.
Dat "slingeren" is eventueel ook nog aan te passen door in vcds het "gedrag" van de stuurbekrachtiging te wijzigen

Miez1

Forumguru
Tjonge......ik haak te laat in op dit draadje, veel op om te reageren maar om te beginnen is het handig om door je dealer 'sportonderstel' op te laten nemen als accessoire op de dealerofferte. Hoe je dat verder zelf invult in overleg met je dealer is aan jullie samen. Jouw baas moet de offerte goedkeuren en daarna moet LM bestellen, deze moet niet zo'n zure houding aannemen, jouw baas betaald geld voor het waggie, zij moeten slechts leveren (no offence, er gaat meer schuil, dat ben ik mij bewust maar ik wordt zo moe van de starre houding ). De dealer moet ook niet zo'n angsthaas zijn of zijn eigen mening teveel door laten schemeren. 'out of the box' zijn de keywords. Het lijkt mij niet zo moeilijk, althans voor mij niet, mijn dealer zet voor de tweede maal succesvol een knapperd op de oprit (inclusief dikke wielen en schroefset).

Alles gute!

Miez

micky

Forumguru
Ik heb overigens op de offerte van de dealer voor de Leasemaatschappij voor alle zekerheid "sportonderstel Eibach" ipv "Verlagingsveren Eibach" laten zetten:jaja:

Edit: @Miez1 , haha zie net je post boven me:thumbsup:

snorro

Actief lid
Hier gelukkig geen last van een LM, omdat wij de auto's allemaal zelf aanschaffen. Ook meteen de Eibach set mee laten bestellen en de tip meegegeven om ze te bestellen op as-belasting en niet alleen op chassisnummer.
Zowel baas als dealer konden alleen maar zeggen dat dit een erg mooie wagen moet gaan worden!
Me = happy :D

adee

Senior Member
Zojuist toestemming van de LM (DirectLease) :bloemen:gekregen voor het monteren van de Eibach veren. @Antera, zodra ik een leverdatum heb, maak ik graag een afspraak voor het monteren van de Eibachs.
Als ik het goed heb gaat om de Eibach veren met type nummer ZS 5G0 000 B/D voor een O3 combi 2.0Tdi?

Laatst bewerkt:

Kiswum

Forumguru
Mijn Fabia is ook verlaagd met Eibachsetje en ik kan je vertellen dat ik de drempels harder kan nemen dan voorheen. Geen twijfels over hebben!

Mede door jou, zal ik dit ook nog een keer eronder laten zetten. In mijn geval zullen dan ook de originele veren vervangen moeten worden, doordat ik nu al boven de 100k grens zit :)

micky

Forumguru
@jellemeer79 jouw auto staat nog in de transportstand als ik het zo bekijk (blokjes tussen de veren tegen beschadigingen bij laden en lossen) die staat wel een stukje lager hoor bij aflevering

Antera

Donateur
Zojuist toestemming van de LM (DirectLease) :bloemen:gekregen voor het monteren van de Eibach veren. @Antera, zodra ik een leverdatum heb, maak ik graag een afspraak voor het monteren van de Eibachs.
Als ik het goed heb gaat om de Eibach veren met type nummer ZS 5G0 000 B/D voor een O3 combi 2.0Tdi?

Ik snap deze niet helemaal. Ik lever straks de veren of lever je ze zelf?:pieker:

Daarnaast is de vraag heb je een Multilink achteras wat ik vermoed dan heb je de E10-79-010-02-22 of de E10-79-010-01-22 nodig. heb je starre as dan is het E10-79-010-03-22 of E10-79-010-04-22.

Alles dan weer afhankelijk van je aslasten zoals op het typeplaatje te vinden in de linker of rechter voor portier en de achteras

Antera

Donateur
@Borrie1973 Heel simpel te controleren. Plak een 3cm stuk piepschuim of iets anders onder aan de bumper en kijk wat er gebeurd bij drempels. Bij normaal erover rijden zal dit vermoedelijk geen problemen opleveren, maar dit is de makkelijkste test

@Sire Nummers van de veren afhalen bij montage en geen hond die het ziet en in de gaten heeft. Zelfs de dealer zal er niets van merken dat hij verlaagt is aangezien er niks aan de veren te zien is. Ook dit word regelmatig bij diverse auto's gedaan. Ken klanten die rijden verlaagt en geen collega of dealer die er iets van gezegd heeft, maar de keus is aan jezelf.

Ik vind wel dat mensen erg bang zijn voor de LM. Ik moet nog iemand tegenkomen die problemen heeft gekregen na het verlagen. Iets met slapende honden wakker maken :jaja:

@adee de meeste Lease autos die ik verlaag hebben niks gezegd tegen de LM en doen dit op eigen houtje. Daar is nooit of te nimmer en woord mee gesproken met de betreffende LM. Maar als er iemand is die toestemming krijgt van de LM op papier/mail zie ik dat papier/mail graag in mijn mail of pb om mensen die bij dezelfde LM zitten deze brief te kunnen laten zien dat het ook bij andere is gebeurd en het dus makkelijker word om dit te regelen of toestemming te krijgen

Amen

Laatst bewerkt:

adee

Senior Member
Het typenummer waaraan ik refereer, heb ik uit de accessoirefolder van Skoda overgenomen. Vandaar dat ik met jou wou checken of dat inderdaad de Eibachs zijn die onder de O3 combi 2.0 TDI moeten komen. Kennelijk schep ik daarmee verwarring en dat is zeker niet mijn bedoeling! Sorry.

Om antwoord te geven op jouw vraag: nee, ik lever ze niet zelf en wou het verder maar aan jouw kennis en kunde overlaten :bloos:

Verder wacht ik eerst maar even tot ik meer weet over leverdatum auto. Was een beetje te enthousiast...

Borrie1973

Actief lid
@Antera , had inderdaad een soortgelijk idee buiten mijn collega om. Nu nog even testen en nog even sparen en dan maar mogelijk een afspraak maken voor de eibach pro-kit bij jou. :D

Bovenaan Onderaan