Zo nu eindelijk het verslag van de verlaging van onze RS TDI deze set is zoals gemeld speciaal ontwikkeld voor de RS aangezien eibach voor heel de skoda octavia doel groep die nauwelijks tot niet verlaagd ACHTER.
Dit komt omdat de as lasten en maat voeringen die de eibach fabriek krijgt niet altijd juist zijn.
Door middel van de gegevens van @
Tom RS en ervaringen die ik bij hem heb opgedaan deze weer terug gekoppeld met al de maat gegevens en foto's aan @
Antera en de importeur Eibach nederland.
Aangezien de fabriek niet altijd voor elk model een specifieke veer ontwikkeld dit gaat vaak op 1 model in die reeks.
De importeur in nederland is zeer betrokken met het ontwikkelen voor set's speciaal voor nederland en kan daar bij ook 100% aansturen en zorgen dat een set er ook komt (mits de doel groep er natuurlijk genoeg zijn.)
Zijn 10 tal jaren kennis heeft er voor gezorgd dat we met zijn alle een perfect set hebben ontwikkeld.
Ik kan jullie verzekeren dat na bijna 5000 km origineel te hebben gereden met een onderstel wat echt niet slecht is (begrijp me niet verkeerd),de auto heeft best goede wegligging in de bochten.
Echter moet je de auto eerst goed in de bocht leggen daarna komt het wel goed ook is de auto standaard echt nerveus op het stuur (lees recht uit rijden) gedrag, je moet vaak licht corrigeren.
Ook tractie valt soms wat tegen bij wegrijden.
Dit alles is echt verleden tijd, auto rijd nu als een RS bedoeld zou zijn zonder echt comprie te hebben gedaan aan comfort de mix is echt geniaal perfect.
Mijn naaste vrienden die dit vandaag hebben ervaren bevestigen dit ook, auto is mooi laag en zeker niet stug.
- Wegligging is 100% verbeterd auto wil nu echt de bocht in hij doet nu wat je verwacht met het insturen van de
bocht en de snelle wissels op bochten en rotondes of stuur response sterk toegenomen in communicatie.
alles gaat nu nog meer van zelf en ligt de auto als een blok en voelt nu helemaal niet meer zwaar aan.
- Auto spoort perfect het nerveus zoeken is gewoon verdwenen , dit komt natuurlijk omdat de wieldruk is toe
genomen en het zwaarte punt is verschoven.
- Tractie (grip) duidelijk beter bijna geen wiel spin meer.
- Demping is echt super auto deint niet meer na en korte drempels zijn mooi weggefilterd (sneller) zonder dreunen in je auto te krijgen ook de progressie van de veren is veel beter auto is na een drempel direct vloeiend en toch snel weer in balans en is.
Auto is dus echt niet stugger geworden door de verlaging zelfs voelt hij op korte drempels en hobbels minder stuiterig aan echter is de demping meer progressief dus deint er niks na !!.
Ook de belading hebben we getest bij @
Antera na het verlagen want de auto zakte met een gewicht van 50 kg tegen de achterbank rug aan 7 MM
na verlagen maar 3,5 MM dus de veren hebben duidelijk meer draaglast als het er op aanmoet komen zonder comfort grens te gaan inboeten.
Ik hoop dat dit voor onze Octavia (combi) ( RS ) rijders duidelijk is want dit is gewoon perfect zeker voor het geld heb je een top auto met super onderstel zoals je het wellicht al had gehoopt.
Hier onder de foto's voor en na, ik zou zeggen @
Antera en Bart van importeur schap NL Eibach top werk geleverd met zijn alle.
Al is de RS geen grote doel groep toch perfect dat er tijd is ingestoken om dit toch te verwezenlijken.