Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

BaSsDruM

Senior Member
Heel mooi die spacers, ben alleen bang dat ik dan geen banden over heb als ik met de sleurhut aankom in frankrijk. Heb ik al een keer gehad, hoeft niet nog een keer.

Bekijk bijlage 24926
Je banden liepen aan in de wielkasten? Nou ben ik geen caravanrijder/expert, maar ik lees weleens over dat je kogeldruk 50 kg mag/moet zijn. Met een extra druk van 50kg op je achtervering kan je auto nooit zo ver overhellen dat het aan gaat lopen toch?

Ik zie soms auto's rijden die volgens mij met 500 kg kogeldruk rijden ipv 50....

Jstruijk

Senior Member
Te brede spacers ivm ver doorzakken en dan aanlopen ofzo. Alleen verklaard dat nog niet waarom hij (als ik de foto goed bekijk) aan de binnenkant is aangelopen. Je zou de schade aan de buitenkant verwachten dan.

Klopt had niets met dat alles van doen, gewoon verkeerd gegokt. Kon toen al een auto van de zaak uitzoeken en dacht dat de banden het nog wel een vakantie vol zouden houden maar op de terugweg vanuit de Ardèche was het bij Weert toch echt op.
Het is wel zo dat ik een beetje vrees heb dat de O3C door gaat hangen met een caravan met 75 kg kogeldruk en 4 personen erin, weten jullie hoe progressief de veren zijn?

micky

Forumguru
Klopt had niets met dat alles van doen, gewoon verkeerd gegokt. Kon toen al een auto van de zaak uitzoeken en dacht dat de banden het nog wel een vakantie vol zouden houden maar op de terugweg vanuit de Ardèche was het bij Weert toch echt op.
Het is wel zo dat ik een beetje vrees heb dat de O3C door gaat hangen met een caravan met 75 kg kogeldruk en 4 personen erin, weten jullie hoe progressief de veren zijn?

hoezo is jou eibach eigenlijk maar 15 mm?

ja dat dacht ik, die keus kreeg ik van de dealer, ik koos voor 15mm juist ivm de caravan. maar nu begreep ik uit dit forum dat er alleen maar 30mm is, vond hem ook al zo laag.

micky

Forumguru
ik wil juist 30mm speciaal voor de caravan, heb daar hele goede ervaring mee :)

Nou ja eigenlijk voor het oog natuurlijk :tongue:

Antera

Donateur
@Srettul De veren zijn erg progressief. Er zijn er nu zo ie zo 2 hier op het forum die met boottrailer en met caravans hebben gereden met de vakantie en geen centje pijn. Auot hangt lang niet zover door als deze met de originele veren zou doen. Wel moet je de kogeldruk goed in de gaten houden want te zwaar op de kogel drukt elke auto omlaag

Bovenaan Onderaan