Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

lugolux78

Forumguru
Vooruit nog een plaatje van de mijne... :-)
yguhajut.jpg

Moet dat nou... Tjonge jonge... Maar goed blijf toch bij blauw of niet... Mmmh

JeeJeeR

Actief lid
@JeeJeeR Ziet er ERG goed uit! En niet onbelangrijk, hoe rijdt het?
Rijden gaat echt super! Stuurt directer en hij ziet er natuurlijk beter uit. Comfort lever je voor mijn gevoel alleen in op slecht wegdek. Normaal prima! En niet onbelangrijk, sinds de 18 inch zomer raak ik onze drempel in de wijk niet meer. Met de winterbanden hoorde ik nog wel eens 'de lip' schrapen.

Jstruijk

Senior Member
@JeeJeeR Ik had juist begrepen dat de standaard veren niet zo goed om konden gaan met lastige opeenvolgende hobbels zoals te vinden op een slecht wegdek, bv klinkerweg en dat de Eibach veren het beter op kunnen vangen.

En hoe zou je dat verminderd comfort kunnen omschrijven, waar uit zich dat in?

JeeJeeR

Actief lid
Het zweverige is er zegmaar af. Dus je opeenvolgende hobbels zijn nu goed te doen. Ik bedoel vooral slechte wegen met riggels, putten en andere oneffenheden. Voor mijn gevoel klinken ze iets harder door. Maar misschien ligt het aan mij... Het is in iedergeval niet oncomfortabel (combi 18 inch en eibach)

Miez1

Forumguru
Geredeneerd vanuit mijn eigen ervaringen word je met de juiste verlaging meer bij het rijden betrokken. Je onderstel geeft meer informatie door. Ik vind dat persoonlijk erg prettig maar ik kan mij voorstellen dat dit voor sommige mensen niet wenselijk is, die zitten misschien liever op een zwevend tapijt. Let wel, ik heb een hernia, standaard meubilair, 19 inch wielen en een schroefsetop standje 'laag', het maakt rijden heerlijk en uitdagend.

Als je in de buurt bent en je wilt een rondje, geen probleem:thumbsup:

Miez1

Forumguru
@Joske, Belgie is 1 uur en 18 minuten rijden tot de grens, dus eigenlijk altijd in de buurt:D. Ik moet wel toegeven dat vanuit een Superb de wereld wel kleiner lijkt:deuk:

Jstruijk

Senior Member
Hebben we hier ergens foto's van combi greenlines met de standaard Ilias velgen welke verlaagd zijn middels eibach?
Zou graag een compleet plaatje zien.

Jstruijk

Senior Member
Yup, en das niet handig :sterretjes:
Ben al aan het zoeken naar iemand die deze specs in zijn onderschrift heeft staan, maar tot nu toe........

Jstruijk

Senior Member
Haha @Skoda liefhebber 1
Nee, ik woon in de buurt van Eindhoven. We hebben al gereden met een combi met eibach en waren goed tevreden. Ik heb er echter nog geen foto van gezien in de setup zoals wij die hebben. De wagen die wij gereden hebben stond op stalen velgen met winterbanden.

Overigens denk ik dat als je de achterwielen een 5 à 10 mm naar buiten zou halen dat het een stuk voller zou staan, nog mooier dus :D

Bovenaan Onderaan