Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Rijdt fantastisch! Comfortabel, strak op de weg, top stuurgedrag, enz. Op klinkerwegen rijdt het wat minder comfortabel, maar gelukkig is het Nederlandse wegennet prima! Drempels geen probleem, nog nooit een geraakt, volle bepakking (ervaring na Ikea bezoek) geen probleem! Zeker de moeite om ze aan te schaffen!
 

ErwinLippold

Nieuw lid
Ik heb nu een dikke week heel veel plezier van mijn Eibachs (by @Antera). De auto rijdt er fijner door en het staat beter.

Ik bemerk echter ook dat mijn Xenons niet meer zo schijnen als voorheen. Wat is daar aan te doen?
 

Jstruijk

Senior Member
Betreffende klinkerwegen vind ik dat op het standaard onderstel de auto ook al vrij veel doorgeeft. Als ik het goed begrijp merk je met Eibach eigenlijk daar nog meer van.
 

Tom RS

Forumguru
Het is natuurlijk sterk afhankelijk van wat je gewoon bent, maar ik vond het standaard onderstel (in mijn geval zelfs het OEM sportonderstel) erg comfortabel. Met de Eibachs is het gewoon zoals het voor mij hoort. Ik kan me voorstellen als je van een Citroën met hydramatic-ophanging komt dat het dan hard aanvoelt... (weet niet wat je vorige auto was, maar als voorbeeld :D. Ik zou je aanraden om een keer met iemand af te spreken die er een Eibachkit onder heeft zitten, dan kan je zelf ervaren hoe het rijdt en of het voor jou voldoet, dat zal meer overtuigen of tegenvallen dan 100 mensen die hier hun ervaringen neerschrijven.
 

Jstruijk

Senior Member
Uiteraard is rijden de enige goed graadmeter en dat heb ik ook al gedaan. Ik ben van nature echter een twijfelaar en zoek altijd naar bevestiging van mijn keuze, ook al kan dat niet ;)
Ik reed tot voor kort Audi S-line, daarvoor koni sportkit. Voor mijn gevoel was de set met enkel eibach veren minder stug dan de s-line set, die was op sommige momenten en dan met name op vervelende klinkerwegen eigenlijk wat te stug voor me.
 

Antera

Donateur
Eibach is wat comfortabeler dan het S-line onderstel dat is een ding wat zeker is.

Omtrend het afstellen van de xenon ben je de 2de die ik erover hoor. De auto regelt de boel normaal zelf bij omdat de sensoren eigenlijk denken dat er meer belading is. Misschien zal ik de volgende keer een moeten kijken of ik daar iets aan kan wijzigen naar het uitlijnen. heb er al zoveel gedaan maar eigenlijk pas de 2de die ik erover hoor. Puntje van aandacht misschien.

Anders de koplampen even opnieuw op hoogte laten stellen.
 
Mijn Eibach's zijn door de dealer gemonteerd, ik vroeg 1,5cm maar twijfel of dit geen 3 cm is.
Rijdt wel wat stugger maar stuurt prima.
Twijfel wel over de caravan, zaterdag er even achter gehangen en hangt wel door, vering schijnt progressief te zijn dus dat moet wel goed komen.
image.jpg
 

serum

Forumguru
Eibach heeft bij mijn beste weten geen 15mm verlaging; dit is toch altijd 30mm achter en 30-40mm voor; deze 15mm verlaging krijg je alleen met het standaard skoda-sportonderstel. Ga je deze verlagen, komt de eibach pro kit op een extra -5mm verlaging uit. (totaal 30mm tav 'stock')

Plaatje auto trouwens! heb zitten dubben tussen de alaris velgen en deze Golus, uiteindelijk toch voor de Alaris gegaan, maar bij deze zwarte kleur komen de grote zilveren vlakken mooi uit!
 
Serum dank voor je reactie ( en compliment), dat verklaart waarom hij lager is dan ik had verwacht. Nu maar hopen dat hij met de caravan en volle auto niet over de grond sleept:D. Met xenon heb trouwens problemen, lichtbeeld is prima.
Vond de Alaris ook mooi, maar lastiger schoonmaken en als ik ergens en hekel aan
 

JeeJeeR

Actief lid
Vooruit nog een plaatje van de mijne... :-)
yguhajut.jpg
 
Bovenaan Onderaan