Hmmm, in Duitsland op het Skoda forum is er twee jaar terug al iemand mee begonnen, ik acht de kans daarop daarom klein
Het idee om het embleem te pimpen is niet zo heel nieuw. Op de Mazda zes bijvoorbeeld ook zwart in plaats van chroom. Skoda embleem zat echter wel wat anders in elkaar.
Voordat ik dit topic daarom ben gestart had ik dat embleem inderdaad zelf via een Duits forum gevonden. Dat staat inderdaad in mijn allereerste post in dit topic. Dat bleek trouwens ook een stukje huisvlijt net zoals ik uiteindelijk zelf ook heb gedaan.
Ik claim dus zeker niet dat ik dit heb bedacht. Absoluut niet.
Ik heb het ook nog op foto’s van een forumlid gezien die op een Duitse meeting was en zelfs op een vrij nieuwe S3 honingraatgril van Superskoda zelf. Iemand anders hier heeft ook nog een link gedeeld van een Zwitserse tuner die de emblemen zo kan leveren (vrij prijzig).
Ik heb Superskoda echter wel vrij expliciet gevraagd of zij ook een dergelijk embleem kon leveren. Peter of Pjotr oid van Superskoda kwam toen met die zwart/zwart Montecarlo emblemen aanzetten. Ik heb hem toen op dit topic gewezen en ook hun nieuwe honingraatgril waar ook al een dergelijk embleem zichtbaar was.
Nu sinds vandaag, das zowat een maand later, zie ik de gewenste emblemen opeens op hun website.
Wellicht dat er daar toen al iets in de pijplijn zat of dat er daar misschien onlangs iemand met een commerciële neus is wakker geschud. Dat laatste zou al meer dan genoeg eer zijn voor mij.....