Ervaringen Octavia Greenline met Caravan trekken

Gizzmo

Forumguru
Met de caravan heb ik nog niet gereden, wel al een paar keer met de aanhanger, echter dit weekend met wat spullen in de kofferbak, niet veel, en mijn vrouw met mijn dochter achter in, en dat is samen misschien net 100 kilo, en dan hangt de auto gewoon al echt ver door van achter en 2x heeft de trekhaak de grond geraakt bij een drempel, ik vind dat toch echt niet normaal, dat heb ik met mijn verlaagde Astra zelfs nog nooit gehad, plus de druk op de voorwielen is dan minimaal.
Eigenlijk kan je niet eens met wat bagage en een aanhanger rond rijden zonder hulpveren of de eibachs. Vind het echt slecht.

derf

Senior Member
Eigenlijk kan je niet eens met wat bagage en een aanhanger rond rijden zonder hulpveren of de eibachs. Vind het echt slecht.

Deze zin begrijp ik dan niet

micky

Forumguru
Met de caravan heb ik nog niet gereden, wel al een paar keer met de aanhanger, echter dit weekend met wat spullen in de kofferbak, niet veel, en mijn vrouw met mijn dochter achter in, en dat is samen misschien net 100 kilo, en dan hangt de auto gewoon al echt ver door van achter en 2x heeft de trekhaak de grond geraakt bij een drempel, ik vind dat toch echt niet normaal, dat heb ik met mijn verlaagde Astra zelfs nog nooit gehad, plus de druk op de voorwielen is dan minimaal.
Dat is echt heel raar, rij je te wild dan? ik heb ook de eibachs en nu al een paar keer met de caravan gereden, 2 kids achterin, kofferbak vol en kogeldruk op ongeveer 85-88 KG, NERGENS last van, ook niet bij drempels.

CDK

Forumguru
@Gizzmo, waar heb je de veren laten monteren? Door dealers zijn namelijk heel veel verkeerde sets gemonteerd doordat er verkeerde onderdeelnummers gekoppeld waren in het bestelsysteem bij Pon.

Gizzmo

Forumguru
Sorry voor de verwarring, die Eibachs hadden er eigenlijk allang onder moeten zitten, maar ik wilde eigenlijk ook wel zelf ervaren hoe het is voordat ik het deed, planning was ook eigenlijk dat ik al eens met de caravan was weg geweest, maar doordat planningen steeds moesten worden aangepast nog steeds niet gebeurd dus. En nu afgelopen weekend dus bovenstaande conclusie.

Ps: de chroomparts zijn ook nog steeds niet zwart :( (Tijd te kort ect ect ;) )

Ps: de rest klopt wel hoor :)

derf

Senior Member
van de week de eerste ritten gemaakt met de caravan icm de eibach veren.
Op de heenweg had ik vergeten de banden op spanning te brengen dus had ik geen goed beeld van de stabiliteit.
Op de terugweg de banden achter op 2.7 bar en voor op 2.5 bar
ook wat meer kogeldruk gegeven en het rijdt nu mooi stabiel
De auto was trouwens leeg maar met de vakantie gaat daar de meeste vracht in zodat de combinatie nog mooier rijdt.
dus de eibachs doen hun werk goed

CDK

Forumguru
@derf, kijk dat zijn goede berichten! :thumbsup: toevallig nog een fotootje gemaakt van de combinatie om hier te posten?
En die bandenspanning kan je rustig zo laten staan hoor ;)

MaRco2

Forumguru
Met de originele veren nooit wat geraakt met flinke caravan, tandemasser aanhanger en tweepaardstrailer.

Sinds oktober 2013 Eibach en is het alleen maar beter geworden, ondanks volle achterkant en een te zware trailer er achter (kogeldruk wil ik niet eens weten en ga hem niet loshalen met een auto er op om het te wegen en los er op rijden is naar achteren kantelen...) prima.

Valt me niet tegen dus.:) Met caravan nog niet gereden na verlaging.

MaRco2

Forumguru
Tandemasser wil zeker werken, gezien de enorme stabiliteit (zelfs met een wel heel er flinke overschrijding van het trekgewicht). Alleen zal dat meer een vouwwagen worden.:)

Bovenaan Onderaan