@Jessedew voor mij een nobrainer inderdaad.
Hoe dan ook ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Goede tips! Tank altijd 98, maar die halve tank, ja dat is wel een goeie, die zou ik zelf na 1 of 2 x tanken ook wel verzinnen, maar hele goeie, waarom zou je extra ballast meenemen terwijl je het meestal niet nodig hebt.
Had eerder al gekeken naar de wegenbelasting, die is met 300kg extra gewicht wel iets meer, maar ook niet schokkend. Kost per 3 maanden, zo'n 80 euro meer, (op benzine kan je voor 80 euro 650 km rijden) op stroom zo'n is dat zo'n 130 kwh wat je wel eerst ff moet compenseren.
weliswaar is dat niet heel voordelig, als ik het zo eens bekijk, maarja benzine zal niet goedkoper worden in de toekomst en stroom kan je altijd wel goedkoper dan standaard tarief uit het stopcontact halen (met een dynamisch contract.) en stroom is obv 40 ct kwh ook al helft goedkoper dan rijden op benzine.
Onderhoud (oliewissel) laat ik nu ook jaarlijks doen, dus dat zal niet extra veel kosten tov de huidige auto, in het begin heb je garantie, dus dan is het hopelijk de eerste paar jaren alleen een olie wissel en misschien wat vloeistoffen / banden. Als ik doorrij met mijn huidige auto ga ik waarsch richting de 2.000 euro per jaar aan onderhoud.
Echt voordelig is het natuurlijk niet om een nieuwere auto kopen, dus wat voor mij telt is ook het uiterlijk en alle opties die erin zitten.