Voor wat betreft de 'bench' inderdaad goed de maat opmeten. Je hebt wel gewoon een vlakke laaddrempel. Ik had de plastic beschermmat uit de O3 gehaald en die past in de O4, dus qua oppervlakte is er weinig veranderd. Wielkuip ruimte hebben ze ook meer benut, zat voorheen bij mij de Canton subwoofer, die is daar verdwenen, daar win je. iets aan bagageruimte.
Als je de hybride niet of weinig wilt laden en geen panelen hebt, twijfelachtig of het dan een 'verstandige' keuze is. Ik laad hem gewoon zoals je op mn avatar kan zien, op de oprit op via een buitenstopcontact met 10A, dat gaat prima, zolang je geen haast hebt. Duurt dan 9 uur voordat die vol is (en kan in 3u met een laadpaal) maar ach, als die in de nacht oplaadt, prima toch. Laadt nu toevallig overdag op, omdat m'n vrouw laat thuis kwam en ik geen zin had om de auto nog aan te koppelen. (en zij ook niet)
Voordeel, je hebt altijd nog wat benzine in de tank om in geval van nood weg te kunnen.
Of de PHEV sneller is dan de TSI dat weet ik niet, je hebt immers ook 400kg aan accu meer bij je.
Ik heb de PHEV (of de TSI) gewoon nodig ivm een caravan.
Overigens, zonder zonnepanelen laden, op stroom rijden wat je niet zelf opwekt is ongeveer de helft goedkoper dan op benzine rijden (2.30 de liter v.s 40ct kwh) met dynamisch contract kan je als je dat wilt, gratis laden, maar moet je er wel de tijd voor hebben, in de nacht is stroom goedkoop als het hard waait of in de zomer overdag.
Wel is er in NL volgend jaar meer wegenbelasting. Om dan een beetje voordeel te behouden, moet ik tenminste 200 km elektrisch rijden per maand om de hogere wegenbelasting te compenseren.
Andere reden dat ik de PHEV heb is idd bijdrage van de werkgever van 1800 euro en het feit dat deze alle opties heeft die ik graag wilde.
- Ik zou iig geen PHEV adviseren als je,
- dagelijks lange stukken rijdt en niet eenvoudig kunt bijladen ergens
- niet thuis kunt laden, dynamisch contract kan het alsnog lucratief zijn als je geen zonnepanelen hebt.
- zoveel mogelijk ruimte in de auto wilt.