Ervaringen Octavia PHEV

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@Disaster-Master Je hebt gelijk, ik heb sinds 31 januari naar aanleiding van een vraag/topic rapport van @Rallye die vraag ook al aan @Pasqual gesteld, maar die is sinds 6 december niet meer ingelogd geweest.
Ik ga dan nu maar eens de berichten hier over laden/laadpalen en laadpassen schiften en naar een topic in de stamtafel verplaatsen.
Verwacht niet heel snel resultaat, ik ben bang dat 't een flinke (uitzoek-) klus wordt.

Jessedew

Senior Member
Inmiddels een paar ritjes in mijn Octavia gereden, ook tussendoor thuis steeds opgeladen, vandaag dus ritje van 80 km enkele reis. Die rijdt ik dan hybride en zonder op te laden, is de accu leeg aan het einde van de 160km. Is daar nog een oplossing voor? Je kan alleen kiezen voor e modus of hybride. hij laadt, volgens mij dan niet meer op tijdens het rijden?
Of zie ik wat over het hoofd?

Rob

Forumguru
-Druk op de fysieke "Mode" knop.
-Druk op "Hybrid" in je scherm
-Vinkje uitzetten
-Rechts is plaatje van de accu. Door vinkje uit te zetten verschijnen daar een pijltje omhoog en omlaag om de laadstand te bepalen/vastzetten. En dan een minimale stand instellen (oftewel een "ontladingslimiet") of een hogere stand, dan gaat ie laden tijdens het rijden.

Jessedew

Senior Member
Ah dat is een goeie tip! Kan je ook langere ritten doen en toch wat acculading bewaren. Had het vinkje wel gezien maar nog niet ontdekt wat de functie was.

• Leuk
Waarderingen: Rob
Boekie leze héh Jesse ;)

Als je de geïntegreerde navigatie gebruikt dan past hij de lading/verbruik er op aan; maar mijn ervaring is dat hij hem dan in het laatste stuk tot aankomst de accu helemaal leeg rijd.. dan gaat op de snelweg ineens de motor uit bijv voor het laatste stuk.. en daar heb je weinig aan aks je ook weer terug moet zonder de optie te kunnen laden.. gebeurt niet indien he carplay en maps gebruikt; dan heb je dat wat je nu al ervaarde.

Jessedew

Senior Member
Goed punt, die is in het Duits ;) dus had al NL versie gevonden en wilde die uitprinten, maar dat lukt niet, lezen lukte wel, maar gister vroeg die ineens om een wachtwoord. Nu een andere gevonden, ook wel te lezen, maar kan er helaas geen printbare pdf van maken.

Had idd google maps gebruikt voor navigeren, althans wist de weg wel, maar handig voor files. Nog niet ervaren of de standaard navigatie daar enigzins mee overweg kan.

Jan_iV

Lid
@Jessedew is het nog gelukt met je handleiding? Want ik heb een tijdje geleden een versie gevonden (ŠKODA OCTAVIA iV 08.2020, Holandština/Dutch, V1, R2, RoW, nl_NL) die volgens mij wel te printen is. Mocht je interesse hebben, dan kan ik je wel een wetransfer linkje sturen.

Zitten er eigenlijk nog bepaalde forum regels aan het plaatsen van dit soort pdf's in de bibliotheek? Want anders kan ik het natuurlijk ook gewoon daar toevoegen.

Jessedew

Senior Member
Het is mij gelukt om de onderhoudshistorie van mijn IV te krijgen, oa. via connect app, dat is dan wel weer handig van die nieuwe auto's.

Onderstaand heb ik kunnen reproduceren.

Nu is de vraag, is het een 'probleem' auto, of zijn nu juist alle problemen opgelost. Afgezien dan van de melding dat SOS en travel assist niet beschikbaar is dan. (en heb nog 2 jaar garantie, dus in die tijd gaat het zeker een keer opgelost worden, of ik laat het in the end wegcoderen)

Km standUitgevoerde terugroep actie(s)Werkzaamheden / reparatie
16km97EQS- Service pakket Skoda
930927J6
69BN

90Q9
97C1
Update 12V systeem
Software update, SOS foutmeldingen?
Software update

Algemene omschrijving, reparatie regelapparaat voor stuurwiel elektronica
Sensor parkeerhulp
207629305
90v7
Aanbrengen isolatiemat?
reparatie regelapparaat voor stuurwiel elektronica
20990Versterker voor dsp
37144Keuzehendel reparatie
Sinds 32.000 km rijdt deze Skoda in NL rond.
45901Aflevering. (voor mijn aankoop)
Grote beurt, DGS oliewissel
bougies vv
remvloeistof
nieuwe ruitenwissers

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan