Ervaringen Octavia PHEV

dj.verhulst

Forumguru
Sowieso is de bandenmaat van de O3 en de O4 niet gelijk. Maar dat het minimaal 17 inch is zou zomaar eens kunnen. De auto is een stuk zwaarder dus daar is de remmerij op aangepast. Ikzelf rijd een RS iV. De reguliere benzine RS heeft ook standard iets grotere schijven.. ik weet alleen niet of de afmetingen van de schijf van een reguliere phev nog anders is van de RS phev.

Maar ff los daarvan.. 15 inch.. das toch geen porum..?
ik heb nu 195 breed op 15 ,, ik heb die set 2 jaar en zonde als ik ze niet meer kan gebruiken want je krijgt er amper iets voor terug.

Nu weet het draagvermogen en snelheid is anders maar als je banden voor de max systeem snelheid neem zit je aan een V band vast en die op winterband . terwijl ik nu genoeg heb aan T harder dan 190 ga ik nooit en zit je met een 1.0 tsi toch al bijna op max
maar ik rij regelmatig in Duitsland en daar zijn ze best precies . al denk ik dat ze niet verder kijken dan of er een sneeuw vlokje op de band staat in geval van een controle

hemi24

Forumguru
@Bakkertje : die website zit er wel vaker faliekant naast…

Edit: nog even nagezocht, en blijkbaar hebben we beide een beetje gelijk;

hier een overzicht voor de Passat:

1740423193836.png

overzicht v.w.b. De O4 (klik moet vergroten):

1740423412970.png

Laatst bewerkt:
@dj.verhulst : je gaat voorbij aan de omtrek. De load/snelheidindex is hierin totaal niet relevant. De wielomtrek is van de O3 anders dan de O4. O3 is bijv bij 17 inch 205/50 en bij de O4 is dat 205/55. Dus zelfs al zouden die 15 inchers over de remklauwen heen passen, dan nog heb je er niets aan. Dus ja, dat is dan jammer dat ze weinig waard zijn, maar je zult toch andere moeten zoeken

Bakkertje

Forumguru
@hemi24 ik ben speciaal even naar de schuur gelopen om te kijken ET44 zijn de orginele 19 inch wielen van mijn passat. Dus zo faliekant zit die site er niet naast, de london 17 inch wielen zijn ET 40.

Bovenaan Onderaan