Skoda Center Utrecht (De Meern)
Skodacentrum Utrecht (De Meern).
Normaal ben ik niet zo van dergelijke fora, maar deze Skodadealer heeft het zo bont gemaakt, dat ik het niet kan laten hier melding van te maken en mensen te waarschuwen hier beslist NIET naar toe te gaan!!!
Vier jaar geleden Ocatvia Elegance hier gekocht (lease). Dit ging prima. En toen begoen de ellende.
Voor een defecte airco ben ik meerdere malen terug geweest.
Voorjaar 2011 de motor in de prak gereden (aandrijfstang door motorblok). Leasemaatschappij wilde hier een gereviseerde motor voor terug laten plaatsen. Weet niet waarom, maar het heeft maanden geduurd voordat Skoda Utrecht dit wilde gaan doen. Ben met een huurauto van skodacentrum op vakantie gegaan, omdat ze er pas na weken zeuren van de leasemaatschappij aan wilden beginnen en het maar niet voor elkaar kregen het op tijd naar behoren te doen. Twee weken geleden gevraagd de auto na te kijken omdat ik hem privé wil overnemen van de leasemaatschappij. Er mankeerde het nodige aan. Een van dingen was dat de turbo floot, wat een eerste teken was (volgens de dealer) dat die stuk gaat. Turbo was volgens dealer niet vervangen bij het inzetten van gereviseerde motor, zo vertelde men mij. Kosten nieuwe turbo ca. €1200,-. Hierop natuurlijk de leasemaatschappij gebeld, die aangaf dat er wel een turbo in rekening was gebracht bij het inzetten van de gereviseerde motor en dat er dus nog garantie op zou zitten. Het heeft wat tijd gekost, maar er was dus wel degelijk een nieuwe turbo ingezet. Leasemaatschappij heeft er een expert opgezet om te zien wat er nou aan de hand is met die turbo. En wat blijkt, niks mis mee.
Een week later stopt het Columbus navigatiesysteem er spontaan mee. Ik weer terug naar Skoda Utrecht. Sorry meneer, maar die navigatie is overleden en krijgen we niet meer gemaakt. Een nieuwe kost € 3200,=. En dan sta je met zo'n bericht weer buiten.
In oveleg met de leasemaatschappij een second opinion gevraagd bij S Point in Amsterdam ZO. Uurtje werk en navigatie loopt weer als een zonnetje voor 55,-.
Vanuit Skoda Utrecht telefonisch excuses gekregen voor hoe het allemaal gegaan is met die turbo en het navigatiesysteem. Voor sorry kopen we niks, dus uiteindelijk een tegoedbon van 250,- voor een onderhoudsbeurt toegezegd gekregen, omdat ze het allemaal zo vervelend vonden. Bevestigingsmail hiervan zou afgelopen vrijdag, dan wel zaterdag worden verstuurd. Inmiddels is het maandagavond en de mail moet nog steeds binnenkomen.
Zo vervelend vonden ze het kennelijk niet en afspraken nakomen blijkt niet mogelijk voor Skoda Center Utrecht.
Als ze geld aan je kunnen verdienen zijn ze er als de kippen bij, maar als het om service gaat, is het een drama. Mensen ga hier niet heen, want je wordt opgelicht waar je bij staat.