Heb 2 dagen een Skoda Rapid meegekregen als vervangend vervoer. Moet er 600 kilometer mee rijden. Met alle respect, maar ik snap niet hoe mensen het zonder rugpijn uithouden op deze horrorstoelen. Rijd je 50 kilometer dan is het geen probleem, maar een rit van 1,5 uur vind ik echt een beproeving. Geen steun voor de bovenbenen dankzij de veel te kleine zitting, maar veel erger nog: totaal geen steun in de onderrug. Het voelt net alsof je met je rug door de stoel heen zakt. Na een kwartier begint het grote verschuiven en komen de steken in de rug. Ander minpunt. Je zit al snel met je knie klem tegen de middenconsole.
Echt zonde, want hij biedt best veel ruimte voor je geld, hij is comfortabel, de uitrusting ok (Joy versie) en hij is ook nog eens stil en zuinig.
De Joy is overigens ver te zoeken, maar als functionele A naar B cruiser is het geen slechte auto. Alleen die verschrikkelijk nare stoelen. Morgen moet ik nog een keer op en neer van Utrecht naar Limburg. Ik overweeg een kussentje mee te nemen die ik als lendesteun kan gebruiken. Bizar dat ik hierover moet nadenken.
Klein irritatiepuntje die los van auto staat. Een medewerker van muntstad tikte mijn achterbumper aan bij verlaten wasstraat. Kan gebeuren en ik laat de auto bij muntstad repareren. Ik vind een Rapid dan niet echt passend vervangend vervoer voor een Golf GTD twv bijna 50k. Een Octavia/Leon/Golf had passend geweest. Dit is overigens mijn eigen fout. Ik had in geval van muntstad beter moeten weten. Ik had lekker naar Auto Arena moeten gaan.