Even voorstellen

dirkkroneman

Forumguru
Ben erg benieuwd naar de run! Weet niet hoe snel mijn RS is (ABT gechipped), kan daar nergens gegevens van vinden. Maar mijne zal rond de 6,5 seconden zitten denk ik (iets erboven)..

LT83

Forumguru
Mijn Octavia was met stage 1 (260pk en 410nm) zo rond de 6,3sec op de honderd.
Dus 6,5 zal voor een ABT240 best reel zijn denkik.

Der Einser

Forumguru
@ der Einser...hahaha geweldige foto!!! Die 1 GTI moet ook een heerlijke auto zijn geweest.
Een echte classic aan het worden die in goede originele staat zeker op waarde geschat moet worden. Wanneer heb je die weggedaan?

Mijn Einser was inderdaad fantastisch.
Was alleen geen GTI.
Op papier een hele zuinige 1.1 :sneaky:

Hij is / was van 1977, met originele blauwe kentekenplaten, chromen lijsten, kleine chromen bumpers, kleine achterlichten uiteraard, 13" RSL mohag, 3cm van de grond door ouderwets jamex schroefset, superstijf en een beestachtig geluid met door de K&N luchtfilters en de weber carbs. Helemaal de knallen bij het terugschakelen, maar ook bij het lang doorhalen in de versnellingen. Menig sprintje gewonnen :D 850kg en 165pk

LT83

Forumguru
klinkt als een geweldig karretje! Met 165pk op 850kg ben je op de eerste meters in ieder geval razendsnel!!!

Der Einser

Forumguru
Om weer even terug te gaan naar mijn originele topic: Meet en Greet van mijn Superb.

Tot mijn spijt heb vorige week een steen(tje) op het voorruit mogen ontvangen :mad:
En je begrijpt het vast al,..... PATSSS,.... direct een barst.

Hoe ziet dat er uit?

Nou zo :nailbiting:
Foto-SGBVGBQW.jpg

Dus daar moest maar direct een nieuwe in.

Ik overleg gehad met Autotaalglas. En op mijn verzoek kon ik een nieuwe bestellen, dit keer mét zonneband.
Enfin,.. kom ik langs om de ruit te laten vervangen, is het één geworden zonder zonneband:mad:
Dus ik navraag doen, blijkt dat het niet mocht van de verzekeringsmaatschappij. Maar als tegemoetkoming hebben ze een andere besteld, en wel één waarbij je minder dB aan windgeruis etc. hoort.
Ik had er nog nooit van gehoord maar er staat een speciaal tekentje met een oortje op het raam. Hij klinkt ook doffer als je erop tikt (niet met een hamer, maar met je vinger:D)

Ik zal nog even een foto maken vanmiddag.

Al met al, een geluk bij een ongeluk.

Der Einser

Forumguru
@eddiea & s-line: met dit prachtige weer kwam ik ook nog een oude paraplu tegen die we ooit eens gratis kregen in Reifnitz.

Foto-RMHYFTZB.jpg

CDK

Forumguru
fijn hè dat zoab wegdek en een wegbeheerder die nog steeds de vorstschade van afgelopen winter niet verholpen heeft :(

Der Einser

Forumguru
Hier nog even de beloofde foto van het nieuwe voorraam met dB reductie.
Onderaan zie je het tekentje met het "oortje"

Het schijnt tussen de 10 - 20 dB minder geluid te geven binnen in de auto.
Vanochtend eens zonder radio gereden om goed te luisteren. Het lijkt inderdaad minder te zijn, alleen erger ik mij nu aan de zijramen :cry: .... daar hoor ik nu opeens veel meer zijwind / geruis.

Maar weer snel de radio aan :dankje:

Foto-WTL3XYOF.jpg

CDK

Forumguru
@der Einser, dan moet je net als ik in m'n 'werkauto' ook dubbelglas in je zijramen :) kan je ook nog een open pijp er onder leggen zonder dat je er zelf last van hebt :)

Der Einser

Forumguru
Die tijd heb ik wel echt gehad,..... had ik alleen toen ik 18 was op mijn Golf 2 GTI en Seat Ibiza.
Daar was ik al snel klaar mee, met die T.....herrie

Der Einser

Forumguru
Oh nee,.. op mijn Einser (Golf 1) had ik een heel uitlaatsysteem van supersprint, maar dat was wel echt mooi geluid, voornamelijk door de Doppel Weber Vergasser und K&N kit

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan