Flitspalen overzicht?

Oh flips, ik dacht dat dit met die iPhone ook wel zou kunnen, helaas niet zo blijkt na half uurtje googlen. Met Android gaat het in ieder geval wel inderdaad. Dus geen handige oplossing voor ios gebruikers...
Goh, nog een reden om android te verkiezen boven de appel... (beetje off topic) maar kan je met android koppelen met de auto en waze als navigatie gebruiken?

fireben

Forumguru
Ik heb succesvol een bestand met flitspalen kunnen toevoegen op mijn MIB Amundsen. Helaas is dit een verouderd en klein bestand, ben dus nieuwsgierig of er recente overzichten te vinden zijn ;)
Ik heb wel een aantal "commerciële" aanbieders gevonden, iemand daar ervaring mee ?
hallo even vraagje kan je zelf de flitspalen toevoegen en hoe op de amundsen ??????:bloos::dankje:

FNaRK

Actief lid
sorry snap er niets van hahha:sterretjes::sterretjes:

betekend dat je een bronbestand moet hebben met de flitslocaties in de juiste format en die kun je vervolgens met de toepassing op de website omzetten en op een usb kaartje zetten die je dan vervolgens inleest op je Amundsen..

fireben

Forumguru
betekend dat je een bronbestand moet hebben met de flitslocaties in de juiste format en die kun je vervolgens met de toepassing op de website omzetten en op een usb kaartje zetten die je dan vervolgens inleest op je Amundsen..
zodan hahah heb daar geen verstand van jammer haha thanks

DoubleJ

Senior Member
wat houd dat in ??? kan je hem er zelf opzetten ???

Waze is een navigatie app waar door de gebruikers ook gevaarlijke situaties (zoals flitspalen, stilstaande voertuigen en mobiele filtsers) aan gegeven zijn. icm met Android Auto kan je dus op je navi scherm een top navigatie draaien met flitser herkenning.
En ja je moet zelf Android Auto erop zetten via apkmirror.

fireben

Forumguru
Waze is een navigatie app waar door de gebruikers ook gevaarlijke situaties (zoals flitspalen, stilstaande voertuigen en mobiele filtsers) aan gegeven zijn. icm met Android Auto kan je dus op je navi scherm een top navigatie draaien met flitser herkenning.
En ja je moet zelf Android Auto erop zetten via apkmirror.
en iemand al geprobeerd of het werkt ???:D:D:D:arghh:

DoubleJ

Senior Member
en iemand al geprobeerd of het werkt ???:D:D:D:arghh:

Android Auto werkt, dat heb ik al, maar Waze is nog niet beschikbaar als app binnen Android Auto. waarschijnlijk deze maand dus (de 21e volgens het gelinkedte artikel). En ik vind Android Auto erg prettig werken, maar mis alleen mn meldingen zoals flitsers e.d. dus toch nog los een ander device ernaast met waze of flitsmeister(Welke ook nog niet beschikbaar is binnen Android Auto). En het omschakelen tussen bv. radio en Android Auto is niet heel handig omdat je dat via het knopje menu moet doen en dan scrollen naar de functie Android Auto wat bij de standaard navi makkelijker is omdat je dan op direct op de knop Navi kan klikken.

fireben

Forumguru
Android Auto werkt, dat heb ik al, maar Waze is nog niet beschikbaar als app binnen Android Auto. waarschijnlijk deze maand dus (de 21e volgens het gelinkedte artikel). En ik vind Android Auto erg prettig werken, maar mis alleen mn meldingen zoals flitsers e.d. dus toch nog los een ander device ernaast met waze of flitsmeister(Welke ook nog niet beschikbaar is binnen Android Auto). En het omschakelen tussen bv. radio en Android Auto is niet heel handig omdat je dat via het knopje menu moet doen en dan scrollen naar de functie Android Auto wat bij de standaard navi makkelijker is omdat je dan op direct op de knop Navi kan klikken.

hallo heb je een foto van die app en hoe werkt het via usb ?? :arghh:

DoubleJ

Senior Member
Ja hoor, weet niet of ik al eerder een foto heb geplaatst op dit forum , maar hier issie:
IMG-20160713-WA0000.jpg

HIerbij maak ik gebruik van Google Maps wat wel beschikbaar is in Android Auto.

Ook interessante links:
https://www.android.com/auto/
http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-2-0-6427-release/
mijn telefoon is inderdaad aangesloten via USB. Ik heb een Samsung S4 (Android 5). Mijn vrouw een General Mobile Android One (Android 7) (mooi toestelletje voor weinig ;) )

Voordeel van Maps t.o.v. standaard Navi: betere meldingen van files en logischere route planning:
20160825_171935.jpg

DoubleJ

Senior Member
Als ik Android Auto met Google maps gebruik, zoek ik mijn bestemming ook op, op basis van bedrijfs naam o.i.d. wat ook wel prettig is als je geen adres hebt maar wel een bedrijfsnaam. ;)

DoubleJ

Senior Member
Bij mij niet, maar ik heb dan ook niet de nieuwste versie van Android en niet het meest uitgebreide optie pakket in mn auto. Ik heb wel een Columbus en de auto is van jun 2016. Mooist is natuurlijk draadloos maar ach je kan niet alles hebben ;)

Mwah, draadloos is een stuk storings gevoeliger, zeker als het om relatief veel data gaat.

Als het op de jouwe niet via Bluetooth werkt dan denk ik dat dat een bewuste keuze is geweest van de ontwikkelaars.

Ooit, ooit zal er vast zoiets komen wat draadloos is en nog werkt ook ;)

Bovenaan Onderaan