Flitspalen overzicht?

DoubleJ

Senior Member
Ik heb een Android, Samsung zie ook een eerder bericht. Android Auto moet je dan appart installeren via een APK vanaf apkmirror. Zie ook de link in een eerder bericht, dit kan niet via de playstore omdat het inNederland nog niet uitgerold is. Met de iPhone heb je (weetniet vanaf welke versie) Carplay geloof ik. Ik heb geen iPhone ;). Ik weet dus ook niet wat de migelijkheden daarvan zijn en welke apps beschikbaar zijn.

Niet alle apps zijn beschikbaar binnen Android Auto en Apple Carplay i.v.m. veiligheid ;)

B.Stuurder

Forumguru
Hmmm, ik heb Flitsmeister zowel op mijn iPhone als mijn Nokia Lumia 925. Meestal leg ik de iPhone in het oplaadbakje (speciaal hoesje voor inductie laden om de iPhone), dan gaat hij nooit leeg, en verbind ik deze via Bluetooth met de Columbus en draai daarop Spotify en Flitsmeister. De Nokia staat óók verbonden, maar dan als telefoon. Vervolgens draai ik muziek en krijg ik flitsmeldingen zowel palen als mobiele controles, via de speakers tussen de muziek door.
Wil ik kijken op de telefoon, naar verkeersmeldingen en waarschuwingen voor populaire plaatsen waar men kan staan om te flitsen, dan neem ik mijn universele telefoonhoudertje van € 1,-- van de Bazaar, klem ik mijn iPhone erin en prik ik de houder op het ventilatierooster links naast het stuur.
Allemaal draadloos en het werkt als een zonnetje.
(telefoon houdertje ook op AliExpress verkrijgbaar voor weinig)

Navigatie gebruik ik óf helemaal niet, óf als grove leidraad en rijd ik verder op de borden, net als vroeger (met een lange IJ):laugh:

B.Stuurder

Forumguru
Met de iPhone heb je (weetniet vanaf welke versie) Carplay geloof ik. Ik heb geen iPhone ;). Ik weet dus ook niet wat de migelijkheden daarvan zijn en welke apps beschikbaar zijn.
Je hebt de telefoon app, berichten app, muziek app (van de iPhone zelf af), Spotify app, de kaarten app (van Apple zelf volgens mij) en dan een Skoda app om terug te keren naar de auto. Volgens mij mis ik er nog 1 maar die is zo nutteloos dat ik hem niet meer weet.
Verder kun je geen bluetooth verbindingen meer maken als je een telefoon via de kabel en Carplay (of een andere link) aansluit, zodat je dus geen twee telefoons tegelijk meer kun aansluiten.

Niet handig en totdat Carplay volwassen is, zal ik er niet veel gebruik van maken.
Het enige dat wel handig is met Carplay, is dat je op Spotify kunt zoeken in een lijst met nummers, maar ook dat is beperkt, ik denk tot een lijst van 150 of 200 nummers, want mijn eigen afspeellijst met 320 nummers daar kan ik een groot deel niet van oproepen in een lijst en moet ik alsnog op de telefoon kiezen. Dus toch weer nét niet...

Rallye

Forumguru
Verder kun je geen bluetooth verbindingen meer maken als je een telefoon via de kabel en Carplay (of een andere link) aansluit, zodat je dus geen twee telefoons tegelijk meer kun aansluiten.

Volgens mij wordt alleen de bluetooth-verbinding met de Carplay-telefoon verbroken. Die moet je dan via Siri of het scherm bedienen. Een eventuele andere telefoon blijft echter wel via bluetooth verbonden volgens mij.

Ben het wel met je eens over de beperkte mogelijkheden van Carplay. Met name het ontbreken van Flitsmeister maakt Carplay voorlopig waardeloos.

Volgens mij wordt alleen de bluetooth-verbinding met de Carplay-telefoon verbroken. Die moet je dan via Siri of het scherm bedienen. Een eventuele andere telefoon blijft echter wel via bluetooth verbonden volgens mij.

Ben het wel met je eens over de beperkte mogelijkheden van Carplay. Met name het ontbreken van Flitsmeister maakt Carplay voorlopig waardeloos.
En dat laatste is juist wat de meesten willen.
Ik zag ook dat vrij veel mensen waze gebruiken als navigatie, dit werkt wel via carplay als het goed is.

Rallye

Forumguru

DoubleJ

Senior Member
Hmmm, ik heb Flitsmeister zowel op mijn iPhone als mijn Nokia Lumia 925. Meestal leg ik de iPhone in het oplaadbakje (speciaal hoesje voor inductie laden om de iPhone), dan gaat hij nooit leeg, en verbind ik deze via Bluetooth met de Columbus en draai daarop Spotify en Flitsmeister. De Nokia staat óók verbonden, maar dan als telefoon. Vervolgens draai ik muziek en krijg ik flitsmeldingen zowel palen als mobiele controles, via de speakers tussen de muziek door.
Wil ik kijken op de telefoon, naar verkeersmeldingen en waarschuwingen voor populaire plaatsen waar men kan staan om te flitsen, dan neem ik mijn universele telefoonhoudertje van € 1,-- van de Bazaar, klem ik mijn iPhone erin en prik ik de houder op het ventilatierooster links naast het stuur.
Allemaal draadloos en het werkt als een zonnetje.
(telefoon houdertje ook op AliExpress verkrijgbaar voor weinig)

Navigatie gebruik ik óf helemaal niet, óf als grove leidraad en rijd ik verder op de borden, net als vroeger (met een lange IJ):laugh:

Tja als je audio vanaf je telefoon afspeeld werkt het wel ja dat je de meldingen van Flitsmeister hoort, helaas lukt het mij niet goed om, en audio van de Columbus (Media/Radio) en meldingen vanuit Flitsmeister/Waze tegelijk te laten lopen. Ik vind het wel prettig om te zien of er een flitser aan komt en of er vertragingen aankomen, niet alleen de meldingen. En ik wil geen extra houdertjes op mn dashboard ;) .
Navi gebruik ik ook alleen als ik bijna bij de plaats van bestemming ben. Naar plaatsen toe rijden lukt nog wel, maar eenmaal in de wijk of bedrijventerrein wordt het soms ingewikkeld ;).

B.Stuurder

Forumguru
Dat ga ik eens proberen.

Bovenaan Onderaan