Gebruiks ervaring Octavia 3

woutur

Lid
Ik heb de laatste tijd dat mijn voorruit van binnen beslaat. De airco werkt hier helaas niet tegen, pas als ik het knopje binnenciruclatie gebruik verdwijnt het langzaam. Uiteraard kan ik de blower er even een paar seconden op zetten maar ik ben eerlijk gezegd niet gewend dat ik dat meerdere malen per trip moet doen.

Badnews

Senior Member
Maak eerst eens je ruit aan de binnenkant GOED schoon, hiervoor zijn genoeg tips gepost.
Ik had dit ook, maar na goed schoonmaken is het weer prima :)

Canon-Eye

Forumguru
Juist bij nieuwe auto's slaat de binnenkant van de voorruit vaak heel snel blauwig aan - dat zit 'm in de weekmakers die verdampen uit al die nieuwe kunststoffen van de luchtkanalen en lekker tegen je ruit worden geblazen, of die uit dat grote donkere vlak van de bovenkant van het dashboard loskomen terwijl de auto lekker in de zon staat te bakken.

Dus de eerste maanden een paar maal extra je ruiten van binnen poetsen is heel nuttig, daarna vermindert de overlast.

wimpie33

Forumguru
Iemand ervaring met Xeon verlichting en watercondens in de lamp?

Gister auto opgehaald, 30 min buiten gestaan in de regen, en zag condens in de lamp :sterretjes:

ertromp

Forumguru
Kan normaal verschijnsel zijn een lichte condens. Moet verdwijnen bij gebruik lampen.
Stel je hebt echt druppels aan de binnenkant dan is er wat mis

Altos

Banned
Xenon wordt ook minder snel warm dan een halogeen lamp, de halogeen lamp verdampt het water veel sneller waardoor het sneller droog is aan de binnenkant, had ik ook met mijn BMW met Xenon

micky

Forumguru
Er mogen zelfs druppels in staan, ik heb dit gehad met een nieuwe koplamp in mijn Allroad, teruggegaan en de dealer heeft het mij laten lezen wat wel en niet onder garantie/een defect valt, er is zelfs vastgelegd in hoeveel tijd het condens voor de lichtbol (het lichtbeeld) weg moet zijn, even ter illustratie, dit vind PON heel normaal IMG_1335.JPG IMG_1191.JPG

wimpie33

Forumguru
Weet iemand of de xenon koplampen meedraaien in een bocht op een greenline Octavia.. Lijkt niet zo te zijn. Kan dit aangezet worden in de Columbus

Bertuz

Lid
Zoals we gisteren in het andere topic al zeiden. Kijk even bij het aanzetten van je auto welke bewegingen je lampen allemaal maken. Links rechts boven onder.

Bertuz

Lid
Kan geen instelling vinden in de columbus . Volgens mij heeft het te maken met je stuurbeweging boven een bepaalde snelheid.

Bovenaan Onderaan