Gebruiks ervaring Octavia 3

CDK

Forumguru
@Renzo4000, in jouw geval te kort door de bocht ja, was niet zo bedoeld overigens, en ja het is zeer jammer dat de greenlines maar beperkt zijn uit te rusten met opties zoals lekkere comfort zetels, maar dit zal ongetwijfeld te maken hebben met het beschermen van VW.

lugolux78

Forumguru
Hier goede ervaring met stoelen van Skoda hahahaha.
Wat n discussie.
Mensen het is net als kleuren, vrouwen, huizen, eten,....

Alles persoonlijke smaken en verschillen. Collega it'er bij ons heeft normale stoelen is 1'90 hoor hem nooit over klagen...

Ach zo heeft iedereen wel altijd wat.
Vandaag toch erg ontstemd dat het weer zo vroeg donker werd. :deuk:

uploadfromtaptalk1413404785019.jpg

AndreM

Forumguru
:ot:
Nou nou goedkoop, deze heeft toevallig wel 2 toeters en al die zielige Opels die ik 27 jaar gereden heb, had er maar eentje. :(
Daar durfde je niet eens op te drukken, leek wel het geluid van een Dafje. :banghead:

En deze heeft ook een vermoeidheid indicatie, tja alleen die koffie hè, kan ik nog steeds nergens vinden. :pieker:
Maar wel de afbeelding van het kopje laten zien, en het koffieapparaat was zeker te duur? :tongue:
Ennnnn...............ik heb 4 wielen, wat moet je nou met dat 5e wiel aan je wagen? :maakmegek:

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Opel en toeters.....was het eerste wat ik vervangen heb op de Zafira toentertijd.
Ik moet eerlijkheidshalve ook zeggen dat de stoelen van de O1 mij ook vies tegen vielen. Ik kon er geen lekkere zithouding in vinden die mijn rug lekker vond.

AndreM

Forumguru
Oh lekker! Mijn pa had een Citroën BX toen ik 19 was en mijn rijbewijs haalde. Die had ook fauteuils. Daar kon je heerlijk in weg zakken alsof je een boek ging lezen of een film kijken ipv auto rijden. Ook het rijvaargedrag van de auto droeg daar aan bij.
De auto had eigenlijk maar 1 manco: Hij was uitgerust met een stuur daar waar een helmstok een logischer keus zou zijn geweest.

Film kijken in een BX, hadden ze toen al een filmzaal in een BX dan? :wavecry:
In de BX tijdperk waren er alleen nog cassette spelers, met echte cassette bandjes. :jaja:
Waar is de tijd gebleven van de singels en LP's in de auto?

Laatst bewerkt:

lugolux78

Forumguru
Achteraf Sparco of andere merken rond de 300 eur heb je al een sportstoel. Ziet er wellicht wat lullig uit op een 14% auto maar ook ok dit is weer puur persoonlijk en smaakgebonden.

Dus heb je nog budget in je lopend leasecontract. Achteraf inbouwen kan altijd en heeft geen impact op bijtelling or what so ever...

micky

Forumguru
600 KM van Berlijn naar huis in 4,5 uur (dit soort ritten bijna wekelijks), de comfort stoelen zijn voor mij echt wel goed en dat met 110kg+, maar zonder gekheid als je dit soort km regelmatig in 1 keer rijdt dan leer je snel kennen welke stoelen wel en niet goed zijn, nu zijn de mijne elektrisch verstelbaar (bewust voor gekozen) en dat scheelt ook in de afstelling, de O3 kan niet tippen aan mijn A4 (2009) die ik heb gehad bij lange na niet, maar de stoelen zitten veel beter (A4 had standaard stoelen, maar wel 170 PK :) ), gelukkig heb ik niet die standaard stoelen, want ik weet nu al dat dat een teleurstelling zou zijn geweest, dat merkte ik al in de showroom.....

Rene C

Forumguru
Gewoon af fabriek die sportstoelen nemen. Ik vind ze lekker zitten. Ik krijg trouwens van collega's die af en toe m'n auto lenen complimenten over de auto en vooral dat hij erg lekker rijdt..

Mij zijn de laatste tijd wat dingen opgevallen. Hij bonkt wat wanneer er een wiel doorslaat of op korte oneffenheden, en toevallig had ik gisteren avond het idee dat de verlichting een beetje raar stond en behoorlijk naar links gesteld.???

Gevoelsmatig toen ik de instelling van de verlichting van sportief naar standaard instelde had ik het volgens mij niet. Helaas niet de kans gehad om eens te kijken voor een muurtje hoe de afstelling is, want ik had ook het idee dat de linker lamp verder naar beneden stond afgesteld dan de rechter..

ertromp

Forumguru
Dat bonken wanneer je wiel door slaat is je abs die ingrijpt als ook het gele asr lampje gaat branden. Er zit inderdaad verschil in afstelling koplamp links en rechts

TL@

Forumguru
Ik vond de standaard stoelen ook maar een twijfel geval (showroom test), de elektrische met half leer waren echter wel goed (testrit) en de sportstoelen waren het beste (testrit)
Ik moet zeggen de standaard stoelen in de O2 waren wel voldoende (mijn eerste O2), de half leer stoelen waren de beste (tweede O2) en de sportstoelen hebben een zitvlak dat juist iets te kort is (huidige O2)

CharlesTucker

Forumguru
Ik ga me hier ook maar eens me bemoeien, voor mij zijn de stoelen in m'n O2 zo'n beetje het enige verbeterpuntje, in een verder perfecte (in relatie tot de kosten) auto. Het is wat mij betreft zeker geen bagger, maar ik heb beter gezeten in Opel's (Zafira) en Volkswagens (Golf). Jammer dat uit dit topic (b)lijkt dat dat met de O3 niet verbeterd lijkt te zijn, hoewel ik terdege besef dat dit alles heel persoonlijk is, afhankelijk van lichaamsbouw, wat je gewend bent en waar je voorkeuren liggen.

Echter, om dan maar een V70 te kopen gaat mij wat ver, maar heeft iemand wel eens overwogen om direct maar bv. stoelen van bijvoorbeeld Recaro, Scheel of iets dergelijks in z'n nieuwe Octavia te laten zetten? Of er zelfs ervaring mee? Dat is zeker niet gratis, maar kost ook niet meer dan sommige velgensetjes :).

• Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Los van het feit wat het kost, ik vind mijn rug belangrijker dan een set velgen en zou dan eerst een Recaro of Scheel erin laten zetten en de velgen uitstellen. Helemaal als ik duizenden km per maand erop moet zitten.
Feit is dat het gewoon een grote fail is van Skoda of wie er ook maar verantwoordelijk is voor de stoelen. Als mensen om die reden al bij weglopen naar de concurrent moet je je toch eens achter de oren gaan krabben.

600 KM van Berlijn naar huis in 4,5 uur (dit soort ritten bijna wekelijks), de comfort stoelen zijn voor mij echt wel goed en dat met 110kg+, maar zonder gekheid als je dit soort km regelmatig in 1 keer rijdt dan leer je snel kennen welke stoelen wel en niet goed zijn, nu zijn de mijne elektrisch verstelbaar (bewust voor gekozen) en dat scheelt ook in de afstelling, de O3 kan niet tippen aan mijn A4 (2009) die ik heb gehad bij lange na niet, maar de stoelen zitten veel beter (A4 had standaard stoelen, maar wel 170 PK :) ), gelukkig heb ik niet die standaard stoelen, want ik weet nu al dat dat een teleurstelling zou zijn geweest, dat merkte ik al in de showroom.....

@micky, mee eens. Mijn Auto betreft een lease auto en ik had geen keus. Betreft nog de 20% auto en geen 14% ivm caravan.
Ons bedrijf komt hierop terug en voortaan worden onze auto's nu
afgeleverd met de betrere stoelen. Voor die €300 kan Skoda beter eieren voor z'n geld kiezen de negatieve reacties op de standaard stoelen zijn niet van de lucht.
Ik ben buiten de stoelen zeer tevreden over m'n auto.

Sunshine

Vriendelijke groet,

Alex Bezema

OPERATIONS

E-mail: alex.bezema@vdpmedical.com

Tel: +31(0)30 6005154

Fax: +31(0)30 6000428

Bezoek nú onze vernieuwde website:http://www.vdpmedical.com

Badnews

Senior Member
Of gewoon voor een paar tientjes een bx opkopen en de stoelen in je woonkamer zetten?

Maar ik kan alleen goed rijden in een automaat (linker knie problemen, en dan zijn de randstad files een pijnlijke ramp als ik moet schakelen) en dus geen greenline.
Mijn stoelen heb ik ook totaal geen probleem mee, elegance bl stoelen zitten gewoon goed, en ik wil geen leren stoelen (persoonlijk iets, vind daarom een leren volvo stoel verschrikkelijk, maar ook andere leren stoelen).
De stoelen in de greenline (collega) vallen inderdaad tegen, maar dat had ik al bij een testrit ondervonden en waren ze een no-go geworden. Ik zit ongeveer 1.5 tot 2 uur per dag in de auto, dus de stoelen test ik altijd goed. Als ik geen lekkere houding kan vinden, ga ik naar alternatieve kijken. Ik ben dus bij verschillende dealers geweest en in verschillende stoelen gereden (incl leer op aanraden van een dealer, maar ook bij skoda geen leer voor mij)

Stoelen zijn iets persoonlijks, en een van de belangrijkste dingen in de auto, comfort hangt van de stoelen af, dus die test je als je paar duizend km per maand gaat rijden.

Bovenaan Onderaan