Gebruiks ervaring Octavia 3

AndreM

Forumguru
@Renzo4000, Ik begrijp dat mijn reactie misschien zo overkomt maar ik voel me absoluut niet aangevallen. Waar ik wel van begin te balen is dat dit forum steeds voller loopt met mensen die hun mening als feit neerzetten, de stoelen zijn niet goed in plaats van ik vind de stoelen niet fijn/goed.
Met dit soort uitspraken creëert men onduidelijkheid voor anderen. Ook vind ik het lomp staan. Ieder zijn mening is even veel waard als die van een ander, ben ik zeker met je eens, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat het verkeerd geformuleerd hoeft te worden?
Deze discussie kan wat mij betreft hier meteen eindigen omdat er volgens mij genoeg vervuild wordt in topics (ook door mijzelf) maar ik stoor me snel aan mensen die geen rekening houden met anderen. Verder no problems! :thumbsup:

Helemaal mee eens @Altos.
Er zijn altijd mensen die de tekst verkeerd begrijpen.

Zelf schreef ik eerder dit:
Kweet niet, maar volgens mij weet toch wel iedere automobilist het verschil tussen een knipperlicht of een corner licht? Dus waar ligt de verwarring? :fool:
Het zijn juist die stumpers, die geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde. Staat in de verkeers ergernis top 10 en dat zegt al genoeg. :banghead:

Krijg je antwoord van iemand dat ik op de zwarte lijst gezet moet worden? :fool:
Nu heeft deze stumper die zich aangesproken voelde wel zoveel lef, dat hij zijn opmerking verwijderd heeft nadat ik dit onderstaande zei.

Voor wie zich aangesproken voelt: Wie de schoen past, trekt hem aan! :)

Laatst bewerkt:

Badnews

Senior Member
lijkt maar zo.. de ene hand heeft ze zelfs de vingers losjes en ik zit natuurlijk te klooien met een telefoon om een foto te nemen.
nadeel is wel dat ik op de drukke stukken heb gereden en zij dus harder dan ikzelf heeft kunnen rijden :)

Pollewop

Forumguru
Na bijna een jaar rijervaring en 33000 (privé en woon-werk) kilometers heb ik nu denk ik genoeg gebruikservaring om mijn mening te geven over de Skoda Octavia III combi 1.2 TSI Ambition BL.

Ik vind het een ruime, mooie gelijnde, moderne auto die veel "value-for-money" biedt. De 1.2 TSI motor is soepel en stil, maar niet geschikt voor sportief rijgedrag, daar vind ik hem echt te tam voor. Het is wel een zuinige motor. Je haalt zonder veel moeite een net verbruik van 6 liter/100 km. Het panorama/schuifdak vind ik heerlijk.
Wegligging is goed.
Er zijn ook echter ook wat zwakke punten.
Zo vind ik de auto hard afgeveerd, en hoor je rolgeluid van de banden duidelijk.
Het Amundsen infotainment systeem werkt opzich goed, maar het navigatiesysteem is erg traag met opstarten en routeplannen.
De grootste tegenvaller vind ik de stoelen. Ze zijn, imho, niet geschikt voor lange afstanden. Als ik lange ritten maak krijg ik geheid last van "doorzitten". Mijn vrouw heeft dezelfde klachten, en een collega van me zat ook niet goed in de Skoda. Korte ritten gaan goed, maar lange ritten vind ik een ramp.
De steun en comfort vind ik volstrekt onvoldoende en is voor mij o.a. reden om de auto binnenkort "de deur uit te doen".
Vanaf november rij ik in een andere auto, een Volvo V70, die duidelijk beter stoel heeft dan mijn huidige Skoda... Heerlijk...:cheer:

Laatst bewerkt:

TL@

Forumguru
Ik heb helemaal geen last van de stoelen in de O2 maar die van Volvo zijn wel duidelijk een heel stuk beter. Heb zelf een tijdje in een V50 gereden en die stoelen mis ik wel (het gebrek aan ruimte helemaal niet :D)

030

Forumguru
De grootste tegenvaller vind ik de stoelen. Ze zijn, imho, niet geschikt voor lange afstanden. Als ik lange ritten maak krijg ik geheid last van "doorzitten". Mijn vrouw heeft dezelfde klachten, en een collega van me zat ook niet goed in de Skoda. Korte ritten gaan goed, maar lange ritten vind ik een ramp.

Klopt, die stoelen zijn ook bagger. :)

Joske

Forumguru
Dank je wel... Met dat "plezier" zal het wel tegenvallen want op de Volvo-fora die ik tot nu toe gevonden heb is het een nogal saaie bedoeling... "Stil als een kerkhof" vergeleken met dit, zeer levendige, forum...

dat kan je natuurlijk op verschillende manieren interpreteren.. OF Volvo is zo goed dat er nooit iets aan scheelt OF Volvo-rijders lopen altijd naar een dealer toe als ze een probleempje hebben... :laugh:

(grapjeuh é ;), altijd welkom hier!)

030

Forumguru
Hence the smiley, maar blijft niets aan het feit afdoen dat ik nog steeds iemand IRL moet spreken die wel enthousiast is over die hangmatten. De teller staat op 5, and counting...

Altos

Banned
zozo, al 5 op de hoeveel verkochte exemplaren? Ben bang dat je aantal marginaal te klein is om een verandering door te voeren bij Skoda (ook een smiley :pardon:) Blijft een feit dat wat jij vind geen feit hoeft te zijn. Dus of de stoelen bagger zijn is niet zo makkelijk te bepalen, wat jij vind is nu dus duidelijk. Ik vind ze heerlijk!

lada44

Lid
Ik ben blij met de Comfortstoelen die in het half leer pakket zitten. Zitten voor mij stukken beter dan de standaard Ambition stoelen in de GL BL. Echt die 750 eu waard!

Bovenaan Onderaan