Beste mede forumleden,
Onderstaand mijn eerste indrukken van de nieuwe wagen:
Gisteren mocht ik mijn zwarte O3C 1.4 tsi Elegance afhalen, met volgende opties oa. Amundsen, Bi-Xenon, afgeplat sportstuur, 17" Teron,...
Ik heb deze wagen duizenden malen online geconfigureerd en foto's opgezocht met vergelijkbare uitvoeringen. Ik moet zeggen dat mijn kater na het Pools huwelijksfeest
van mijn collega snel voorbij was. De wagen oogt mooi, betrouwbaar, degelijk, ... Vooral met de Xenonlichten en 'eyeliner' (hier op dit forum deze woordenschat leren kennen trouwens
) ziet hij er 'premium' uit. Zelf de plooien op de achterklep - die ik spuuglelijk vind op afbeeldingen - vielen me niet op.
Op het interieur is niets op aan te merken, behalve dat het pianozwart snel 'vettig' wordt. Mooi afgewerkt, uiteraard de ruimte (had ik totaal niet in de vorige wagen, die nochtans even breed is en dezelfde wielbasis heeft), mooi en duidelijk dashboard, totaal niet storend 's nachts, kleine led verlichting in het donker, kleine details die de wagen volgens mij wel 'af' maken. Het enige puntje dan misschien, witte dashboard achtergrond vind ik niet samengaan met de groene knopjes. Afgeplat sportstuur ligt supergoed in de hand (ooit soortegelijk stuur in mijn handen gehad van een Audi RS6), Amundsen systeem werkt ook naar behoren, ik ben geen moeilijke mens
.
Nu sleutels in stopcontact en gaan met die
. De volle 1500 km voor de boeg. De eerste 10 kilometers was ik wat teleurgesteld, vooral naar geluiddemping en comfort van de wagen. Ik merkte niet veel verschil met mijn Opel Astra. Maar ik denk dat dit eerder aan de Poolse wegen lag... Eerste tankbeurt vol, BC gaf 530 km aan. Naargelang de kilometers vorderden, werd de wagen stiller en comfortabeler (kan ook liggen aan het feit dat mijn kater over ging).
De motor is een mooi stukje techniek, in 6de versnellen aan 100km/u mooi optrekken zonder terugschakelen, in stilstand en neutraal heel stil, de wagen zelf is ook stil. Ik heb wel gemerkt dat de windruis afhangt van de windrichting. 1500 km in 11u afgelegd, inclusief tankbeurten en pauzes is niet slecht. Ik heb enkel benzine oct 100 getankt en zat met een gemiddeld verbruik van bijna 10l/100 km, nu ja, cc constant 185 km/u.
De wagen is ondertussen 'ingereden' en ik ben een fiere Skoda rijder.
Ik ga hier nog leuke momenten mee beleven en bedankt voor al jullie tips en ik blijf dit hier uiteraard volgen!
Na de heenreis met de Opel Astra achteraf veel hoofdpijn en last van duizeligheid. Na de terugreis geen rugklachten, geen hoofdpijn of duizeligheid (kan ook aan de pijnstillers liggen tegen de kater) LOL
Grtz