Gebruiks ervaring Octavia 3

adee

Senior Member
@Pollewop Het lijkt er inderdaad soms op dat alleen positieve kritiek welkom is. Bovendien gaat het inderdaad niet om feiten maar om meningen. En ja, die kan iedereen hebben ongeachte het feit of die den lezer nu welgevallig zijn of niet. :pardon:

octaafje IV

Actief lid
]
Gewoon verschrikkelijk die stoelen in de Skoda :deuk:

Doet me denken aan het "meubilair" in een Opel Kadett B, die schold ik toen al uit voor veredelde keukenstoelen.
(de rugleuning was zelfs niet verstelbaar.....)
Ooit eens een Laguna 2002 meegekregen als leenauto: daar zakte je zo diep weg in de stoelen (pardon: fauteuils)
dat ik daar na 20 minuten al met een gierende onderrugpijn een parkeerplaats op moest zoeken..... (en neen, dit was geen aanval van nierstenen).
Gelukkig in alle VAG producten tot nu toe prima meubilair aangetroffen, stap ook na 1.200 km binnen 14 uur nog uit zonder ook maar 1 rug klacht o.i.d. Maar dit is natuurlijk een persoonlijke ervaring, een ieder is weer anders gebouwd.....

AndreM

Forumguru
Ach... Als iemand laat merken dat de stoelen "bagger" zijn, ook al "vindt" hij dat, dan mag hij dat wat mij betreft zeker zo schrijven..., zonder dat hij rekening hoeft te houden met bepaalde (over)gevoeligheden bij andere forumlezers...

Mee eens!

Ik heb ook last van zadelpijn............................:pieker:

Ehhhh, was het nou mijn auto of mijn fiets? :wavecry:

030

Forumguru
Prima.

Kleine toevoeging; alle personen rijden meer dan 40K/jaar en zijn langer dan 185 cm. Misschien dat daar het verschil zit.

henriz

Forumguru
Ooit eens een Laguna 2002 meegekregen als leenauto: daar zakte je zo diep weg in de stoelen (pardon: fauteuils)
Oh lekker! Mijn pa had een Citroën BX toen ik 19 was en mijn rijbewijs haalde. Die had ook fauteuils. Daar kon je heerlijk in weg zakken alsof je een boek ging lezen of een film kijken ipv auto rijden. Ook het rijvaargedrag van de auto droeg daar aan bij.
De auto had eigenlijk maar 1 manco: Hij was uitgerust met een stuur daar waar een helmstok een logischer keus zou zijn geweest.

Altos

Banned
Waarschijnlijk ligt het aan mij dat ik verwacht dat er normale omgangsvormen en taalcorrectheid gewenst mag worden op zo'n uitgebreid forum. Iedereen kan natuurlijk typfouten en dergelijke maken, onjuiste info verschaffen is een keuze. Excuus voor mijn domme aaname...succes verder met jezelf (voor wie zich hierin kan vinden of aangesproken voelt) goed voelen over je zgn slimme antwoorden. Ook bedankt voor het verpesten van het participeren aan dit soort leuke fora voor iemand als mij die blijkbaar correctheid te hoog aangrijpt.

peterrapid

Forumguru
Ik voel dat we hier de verkeerde kant aan het opgaan zijn dus conclusie iedereen heeft gelijk voor de 1 voldoen de stoelen niet en voor de ander wel ... Maar zeggen dat de stoelen bagger zijn is misschien wat ongenuanceerd er kon ook gezegd worden dat de stoelen voor hem niet goed genoeg waren ?????

Mee eens, ik ben klaar
@Altos, ik ben nog niet klaar.

Bij ons bedrijf rijden op dit ogenblik ruim 60 octavia's rond en de klachten over de standaard stoelen zijn niet van de lucht. Ruim 40 klachten waarop ons wagenpark beheer heeft aangegeven dat er geen standaard stoelen meer mogen worden besteld dus dat is goed nieuws.
Ik had het idee om mijn ervaring persoonlijk te delen op dit forum en dat mag naar mijn mening.
Maar door jou reactie dan het hele verhaal.

Altos

Banned
:koffie: Blij dat ik heb kunnen bijdragen aan deze info. Je mening geven staat vrij, iedereen doet wat ie wil. Mede dankzij mij zullen mensen misschien opjectieve info krijgen op dit forum ipv iemands mening vervormd als feit. Alles mag gezegd worden, helemaal voor maar denk ook aan je medelezers is alles wat ik zeg. Misschien wordt dit alles duidelijker als het eens over een eigen dispuut gaat. Nu echt klaar hiermee, ik ben discussies beu die al opgelost zijn, ik wil alleen maar duidelijkheid voor de rest van de lezers (zie bovenstaande bericht van peterrapid, had ik dat maar gezegd ipv proberen netjes aan te geven wat ik vind wat blijkbaar als aanvallen wordt gezien):arghh:

Renzo4000

Forumguru
Zeg...iemand nog een leuke ervaring met de o3 om te delen hier? Ik vind het bijvoorbeeld het standaard stuur nogal onder de maat...Kan echt niet! :thumbsdown:

...sorry kon het niet laten:bloemen:

CDK

Forumguru
is niet lullig bedoeld hoor, maar als je met een greenline voor een dubbeltje op de 1e rang denkt te gaan zitten, dan valt die stoel misschien wat tegen, misschien toch een volgende keer dan een duurdere uitvoering kiezen en iets meer bijtelling betalen, wellicht zullen de stoelen dan ook beter zijn?

Edit: wil niet de indruk wekken dat je voor een paar dubbeltjes een O3 Greenline kan aanschaffen, want ook die kosten serieus geld, 14% bijtelling is het wapen van Skoda in de strijd om de klanten en klaarblijkelijk geen comfortabele stoelen om in te loungen....

Laatst bewerkt:

Renzo4000

Forumguru
Ik snap wat je bedoelt te zeggen @Corné de Kluijver ... Het is vooral een beetje jammer dat de gl simpelweg niet te configureren is met de betere stoelen. Je kan me niet vertellen dat de dynamic stoelen voor meer co2 uitstoot zorgen als je snapt wat ik bedoel.

Bij zijn directe concurrenten (zoals bij de 308) kan dit wel op de groene versie. Overigens, mijn gl tikt de 37k aan, dus niet bepaalt goedkoop...Ik denk dat je denkwijze wat kort door de bocht is eerlijk gezegd.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Alles goedkoop gaat dus niet op. Dan is het idd een vreemd verhaal dat je er geen andere stoelen in kunt krijgen..

Bovenaan Onderaan