Inmiddels ongeveer 1500km op de teller. Wat een waanzinnig fantastische auto! Het is totaal niet te vergelijken met mijn vorige O2 Combi. Echt 100% een andere auto geworden. Het sturen voelt veel beter, het gevoel met de weg is aanzienlijk verbeterd. Het comfort is ook vele malen beter. Ik rij nu 18inch, terwijl ik hiervoor 16inch had!!
Navigatie werkt voortreffelijk, snel en accuraat. De verschillende aan te sluiten media werkt ook top, ook de iPod herkenning via USB werkt top.
De DSG versnellingsbak rijd echt mega goed, snel stil en je voelt het bijna niet. Heb nu meerdere mensen naast me gehad en ik liet hun raden wanneer hij schakelde. Bijna niemand wist wanneer hij schakelde. Dat zegt toch wel wat! Deze rijd ik overigens i.c.m. een 1.2 TSI en deze voelt veel sterker door de soepele DSG overbrenging van de versnellingen.
Wat ik wel mis is het opbergvakje bovenop het dashboard, deze zat wel in de O2 en is nu weggehaald. Ik denk dat dat komt door de centrale speaker in het dashboard. Handig voor alle tankbonnetjes
Het geluid van het Canton systeem vind ik nog een twijfelgevalletje. Ik vind het niet echt veel beter dan in de O2. Maar slecht is het zeker niet. Het is erg zuiver, zelfs als hij vrij hard staat.
Isolatie/rolgeluid is ook enorm verbeterd. Het is nog stiller in de auto, zelfs met 18inch banden!
Keyless entry had ik mijn twijfels bij, maar na een week gebruik zou ik niet meer zonder willen! Evenals de elektrisch openende kofferklep.
Tevens werkt voicecontrol echt heel goed, had ik ook niet verwacht!
Enige nadeel, maar dat zullen er wellicht weinig hebben, is dat de isofix base voor de kinderstoel van mijn zoontje niet lekker meer past in de isofix aansluiting. Er zit nu om de isofixbuizen een soort plastic omhulsel, waardoor de isofix base niet superstrak meer tegen de achterbank aanzit en dus naar links en rechts verplaatst in de bochten.... dat voelt niet echt veilig.
Tot nu toe dus niks te klagen.. alleen maar lof.