Gebruiks ervaring Octavia 3

micky

Forumguru
Is het niet zo dat ze iedere keer aangaan alleen als de dimlichten aan zijn en je 10 minuten niet gesproeid hebt, sproei je vaker dan sproeien ze 1 op de 5 keer. Ja het is in te stellen met VAGCOM
 

Joske

Forumguru
ik zie er trouwens weinig "voordelen" in.. in zo een koplampsproeiersysteem.. hebben ze wsl verplicht ingevoerd voor de mensen die hun wagen pas wassen als ze hun leasebak terug moeten inleveren ofzo :lezen:

(zonder daarom vooroordelen te vellen, ik weet dat er nog genoeg anderen zijn die wel zorg dragen voor hun leasegebakje van de werkgever.. ;) )
 

micky

Forumguru
Wassen neus zoals zo vaak, ik gebruik het alleen om een bumperklever meer afstand te laten nemen, dat werkt erg goed, druk je op mijn bumper (terwijl ik al een snelheidsmaniak ben om eerlijk te zijn) dan krijg je de spray, het leuke is dat het echt werkt, mensen krijgen een soort schrikreactie en nemen meer afstand :)
 

Darkside

Forumguru
Die sproeiers zijn toch niet meer verplicht? Of is dat alleen bij aftermarket apparatuur?
Vind het bij mijn 02 ook irritant. In de winter ben ik echt snel door mijn voorraad heen.
 

dvdlely

Forumguru
Wat mij altijd verteld is: Die sproeiers zijn ervoor dat vliegen/insecten niet in het plastic branden van je koplampen, aangezien Xenon dusdanig fel/heet wordt. Daarom heb je altijd koplampsproeiers i.c.m. Xenon. :lezen:
 

dvdlely

Forumguru
Inmiddels ongeveer 1500km op de teller. Wat een waanzinnig fantastische auto! Het is totaal niet te vergelijken met mijn vorige O2 Combi. Echt 100% een andere auto geworden. Het sturen voelt veel beter, het gevoel met de weg is aanzienlijk verbeterd. Het comfort is ook vele malen beter. Ik rij nu 18inch, terwijl ik hiervoor 16inch had!!

Navigatie werkt voortreffelijk, snel en accuraat. De verschillende aan te sluiten media werkt ook top, ook de iPod herkenning via USB werkt top.

De DSG versnellingsbak rijd echt mega goed, snel stil en je voelt het bijna niet. Heb nu meerdere mensen naast me gehad en ik liet hun raden wanneer hij schakelde. Bijna niemand wist wanneer hij schakelde. Dat zegt toch wel wat! Deze rijd ik overigens i.c.m. een 1.2 TSI en deze voelt veel sterker door de soepele DSG overbrenging van de versnellingen.

Wat ik wel mis is het opbergvakje bovenop het dashboard, deze zat wel in de O2 en is nu weggehaald. Ik denk dat dat komt door de centrale speaker in het dashboard. Handig voor alle tankbonnetjes :maakmegek:

Het geluid van het Canton systeem vind ik nog een twijfelgevalletje. Ik vind het niet echt veel beter dan in de O2. Maar slecht is het zeker niet. Het is erg zuiver, zelfs als hij vrij hard staat.

Isolatie/rolgeluid is ook enorm verbeterd. Het is nog stiller in de auto, zelfs met 18inch banden!

Keyless entry had ik mijn twijfels bij, maar na een week gebruik zou ik niet meer zonder willen! Evenals de elektrisch openende kofferklep.

Tevens werkt voicecontrol echt heel goed, had ik ook niet verwacht!

Enige nadeel, maar dat zullen er wellicht weinig hebben, is dat de isofix base voor de kinderstoel van mijn zoontje niet lekker meer past in de isofix aansluiting. Er zit nu om de isofixbuizen een soort plastic omhulsel, waardoor de isofix base niet superstrak meer tegen de achterbank aanzit en dus naar links en rechts verplaatst in de bochten.... dat voelt niet echt veilig.

Tot nu toe dus niks te klagen.. alleen maar lof.
 

Hans_RS

Forumguru
Wat mij altijd verteld is: Die sproeiers zijn ervoor dat vliegen/insecten niet in het plastic branden van je koplampen, aangezien Xenon dusdanig fel/heet wordt. Daarom heb je altijd koplampsproeiers i.c.m. Xenon. :lezen:

ik zal u zeggen dat ik die k*tbeesten toch aardig ingevreten waren na 5000km. en dan te denken dat ik nog een coating/was heb op m'n wagen.
 

dvdlely

Forumguru
ik zal u zeggen dat ik die k*tbeesten toch aardig ingevreten waren na 5000km. en dan te denken dat ik nog een coating/was heb op m'n wagen.

Tsja, wellicht is het iets minder geworden door het sproeien ofzo.... als je het helemaal niet had was het misschien al zo erg, dat die beesten er bij de achterlichten uitkwamen :maakmegek::maakmegek:
 
ik dacht juist dat het omgekeerd was: dat de Xenon lichten niet warm genoeg worden om sneeuw te laten wegsmelten, en er dus gesproeid moet worden. Maar dat is een pure gok.
 

Renzo4000

Forumguru
Even een weetje over de warmte die een xenon lamp produceert:

Men claimt dat Xenon branders heter worden dan Halogeen lampen. Xenon Branders zijn zelfs niet in staat om zo heet te worden als Halogeen lampen. De wet van behoud van energie vertelt ons dat er net zoveel energie uit de lamp moet komen als dat er elektrisch in gaat. Daarom is het fysiek onmogelijk, omdat er maar 35 watt wordt opgenomen door de Xenon Brander. Daarbij produceert een Xenon Brander minder onzichtbare lichtgolven zoals Infrarood, waar door er minder opwarming plaatsvind. Ook wordt een groter deel van de opgenomen elektriciteit omgezet in licht, waar Halogeen lampen slechts 5 tot 10% van de elektriciteit omzetten in licht en de rest in warmte.
 
Bovenaan Onderaan