Geen sportonderstel op Greenline Businessline Combi

JeroenV

Nieuw lid
Begin dit jaar mijn Octavia ook besteld. Staat nu bij de dealer. Op dit forum heb ik gelezen dat het sportonderstel niet geleverd wordt. Dus heb ik contact gezocht met de dealer. De dealer vertelde mijn dat "dit klopt" in een mail. Daarna nog telefonisch contact gezocht en toen vertelde hij me dat het niet meer nodig was voor de 14% bijtelling om een sportonderstel eronder te zetten. Dus gelijk contact gezocht met de LM.

Zij kregen het volgende antwoord en ja deze is ook weer nieuw !!.

Het onderstel is het zelfde !! Ja echt waar maar deze is niet verlaagd !!
Dit is nog niet het officiele antwoord geloof ik. Maar ik ga ervoor. Ik heb mijn auto uitgekozen om deze iets sportiever uit te laten zien. Daar hoorde deze verlaging ook erbij.

Is net als je een broek laat maken bij de kleermaker en dat krijg je er een met pijpen die 5 cm korter zijn hoogwater dus.. Zit je ook niet op te wachten als je daaronder mooie passende schoenen bijgekocht hebt.

Laat het wel weten hoe dit afloopt.

PS Ik al de verschillende reacties in dit forum betrekkende dit onderwerp ook naar mijn LM gestuurd en gevraagd of zij zich niet een beetje in de mailing genommen voelen door PON !!!!
Als er een eenduidig antwoord was Ala maar dit !!

• Leuk
Waarderingen: Sire

Canon-Eye

Forumguru
Als je broek korter uitvalt, zijn je schoenen toch juist veel beter te zien? :D
Ook hier hep elluk nadeel se foordeel, da's dus logisch...

Of je met enig recht van spreken alsnog zonder extrakosten een verlaging kunt eisen, zal afhangen van wat er precies in het koopcontract staat.

jellemeer79

Actief lid
Net gebeld door de dealer, de auto is bij hun binnen gekomen (afgelopen donderdag geproduceerd), ik mag hem volgende week woensdag om 09:30 komen ophalen :D
Nog net iets minder als een week wachten :nailbiting:
Verder goed nieuws is dat ik het OUDE functiepakket hebt gekregen dus met neerklapbare passagierstoel :maakmegek:
Mbt sportonderstel inderdaad geen sportonderstel maar wel een SPECIAL voor Greenline ontworpen dynamisch onderstel ter verbetering van verbruik en toestaan van 1000kg trekgewicht.

Onder tussen de LM gevraagd om toestemming voor plaatsen van Eibach veren, dus @Antera indien akkoord komt er een Greenline Combi naar je toe voor een beurtje.

jellemeer79

Actief lid
Oh de dealer gaf ongevraagd wel zelf zijn mening mbt Eibach verlagingsveren met standaard 16' licht metalen velgen, dat dit er eigenlijk niet mooi uitziet en dat de auto al stug genoeg is.

Antera

Donateur
Wat een progressieve kit van Eibach eronder te stug :maakmegek: en ziet er niet mooi uit. Wie bepaald dat nu of dat mooier is of niet. De garage of de klant ( die koning is) :deuk:

Die gasten sporen niet. Ze proberen elke klant er nu vanaf te houden wegens de brief van PON :lezen:

p.s. de LM niet te wijs maken omtrend andere veren. Word zo vaak gedaan geen hond die het ziet of merkt. Ook niet bij de dealer en zeker niet als we de nummertjes er netjes af poetsen ;)

Rooie

Actief lid
Heb ik het nu goed begrepen! De reactie van de importeur is zo opgesteld dat we niet op enige compensatie hoeven te rekenen op het niet krijgen van een sportonderstel. Maar het is toch duidelijk omschreven in de prijslijst.

serum

Forumguru
Tsja. Heel simpel; beloofd is beloofd. Het is niet onmogelijk deze fout (want dat is het, kort samengevat) recht te trekken. Dat jij ervoor kiest om volgens de dealer een oncomfortabel en stug onderstel te plaatsen hebben ze maar voor lief te nemen en moeten ze voor in de houding springen. Een auto kies je op basis van een opstapeling van factoren. Een laag ondertel geeft een zelfverzekerde indruk en maakt dat een combinatie met 18" hoepels er veel beter uitziet. Grotere wielen en een lagere stand maken dag en nacht verschil qua uiterlijk. Zo'n hoge O3 ziet er toch sullig en klungelig uit. Het is niet voor niets dat skoda bij de introductie van de O3 op een beurs spandbanden en spacers heeft gebruikt. Ziet er gewoon appetijtelijk uit.

Kiekerjan

Forumguru
...Zo'n hoge O3 ziet er toch sullig en klungelig uit. Het is niet voor niets dat skoda bij de introductie van de O3 op een beurs spandbanden en spacers heeft gebruikt. Ziet er gewoon appetijtelijk uit...

Tsja Serum, ook dat is persoonlijk. Maar feit is dat Skoda besluit om bepaalde zaken, waar iemand misschien zijn beslissing op heeft gebaseerd om deze auto te gaan rijden, simpelweg niet te monteren.

Erger nog, de klanten worden er niet eens over geinformeerd! Dit stinkt aan alle kanten en dat weet Skoda ook. Compensatie in welke vorm dan ook is zeker op zijn plaats.

Het is een heerlijke auto, maar wat Skoda doet kan gewoon niet. Punt.

Nu ik dit bericht zit te tikken, heb ik besloten om dit ook zo naar mijn dealer te sturen.

• Leuk

Pollewop

Forumguru
Tsja Serum, ook dat is persoonlijk. Maar feit is dat Skoda besluit om bepaalde zaken, waar iemand misschien zijn beslissing op heeft gebaseerd om deze auto te gaan rijden, simpelweg niet te monteren.

Erger nog, de klanten worden er niet eens over geinformeerd! Dit stinkt aan alle kanten en dat weet Skoda ook. Compensatie in welke vorm dan ook is zeker op zijn plaats.

Het is een heerlijke auto, maar wat Skoda doet kan gewoon niet. Punt.

Nu ik dit bericht zit te tikken, heb ik besloten om dit ook zo naar mijn dealer te sturen.

Ik denk dat de de kans op compensatie nogal klein is. Het zal je verbazen hoever de "macht van de kleine lettertjes" in de leveringsovereenkomst reiken. Als een sport- of verlaagd onderstel niet expliciet staat vermeldt in de offerte en/of leveringsovereenkomst, dan "kan je het schudden".
Zeker als het om een leaseauto gaat, en de LM dus eigenlijk de aankopende partij is, voorzie ik een compensatie, uitsluitend uit coulance, in de vorm van een gratis mattenset o.i.d.

Sterkte ermee... :thumbsup:

ertromp

Forumguru
Verder goed nieuws is dat ik het OUDE functiepakket hebt gekregen dus met neerklapbare passagierstoel :maakmegek:
Mbt sportonderstel inderdaad geen sportonderstel maar wel een SPECIAL voor Greenline ontworpen dynamisch onderstel ter verbetering van verbruik en toestaan van 1000kg trekgewicht.
.

Wat een l$l verhaal over dat "Dynamisch". Daar trap je toch niet in ????!!!! Wat is er zo dynamisch aan geworden dan? Dat je wat meer mag trekken?

Zie hier de vertaling van Dynamisch volgens de Van Dale:

dy·na·misch(bijvoeglijk naamwoord)
1 de dynamiek, de beweging betreffend
2 vol kracht

De relatie is totaal weg.

1 ding is zeker wil je er betreffende wegligging op vooruit gaan en lekker dynamisch willen rijden dan is een set verlagingsveren of een schroefset als je budget het toelaat zeker aan te raden.

Artbij

Senior Member
Even objectief: waar staat dat het sportonderstel een lager onderstel is? Als ik de importeur was zou ik het dynamische onderstel voortaan sportonderstel noemen....

Ik zeg, bundel uw krachten en verenig u in een klacht namens velen.... Eerst naar Pon met het dreigement om als groep een zaak te starten... Ik vind dat dit zaakje zeker niet zuiver is :(

• Leuk

Artbij

Senior Member
Zaak starten om iets dat maar een paar honderd euro kost? En daarnaast waarschijnlijk door PON met kleine lettertjes afgevangen is?

Begrijp me niet verkeerd, vind het een naaistreek, maar ermee leren leven is het verstandigste denk ik.

ertromp

Forumguru
Even objectief: waar staat dat het sportonderstel een lager onderstel is? Als ik de importeur was zou ik het dynamische onderstel voortaan sportonderstel noemen....
Sportonderstel???? Kom op: er is niets geen sport aan het onderstel van de Greenline

Artbij

Senior Member
Ermee leren leven is hetzelfde als geen aangifte doen als je fiets gejat wordt omdat ze er toch niks mee doen.
Ik zou er zeker niet zomaar mee akkoord gaan. Voor je het weet krijg je een Fabia ipv een Octavia omdat ze bij Pon toch wel weten dat men ermee leert leven.
Er iets van zeggen is iets heel anders dan er een zaak van maken. Ik zou zeuren tegen de dealer, maar voor een zaak is het te onbenullig. Je kunt hem overigens ook in de showroom laten staan bij aflevering, gewoon niet accepteren.

Bovenaan Onderaan