Geen sportonderstel op Greenline Businessline Combi

jalex_h

Forumguru
Wie zegt dat een aantal mensen in de topic geen ZZP zijn? Die hebben rechtstreeks een contract met de LM.
Zou zo maar kunnen, ten slotte ben ik ook een leasende ZZP-er:).
Die moeten dan maar eens goed de kleine lettertjes van hun leasemaatschappij lezen en zich afvragen of dit onder zakelijk recht (jawel, ook een ZZP-er valt daaronder) een zodanig ernstig gebrek is dat dit het kosteloos niet-afnemen van de auto rechtvaardigd. De auto is echter niet onbruikbaar omdat het onderstel er niet onder zit.

Jouw stelling gaat alleen op bij mensen in loondienst, daarnaast krijg je een auto niet in bruikleen maar is het onderdeel van je salaris...
Dacht het niet. Salaris is het wat je periodiek door je werkgever uitbetaald krijgt. Een auto van de zaak is een zogenaamde secundaire arbeidsvoorwaarde. Deze wordt je "ter beschikking gesteld". Zelfs als je ZZP-er bent.

...en is het dus je eigen keus of je een verandering daarop accepteert.
Precies, de auto nemen zoals hij is, of met je op eigen kosten anderzinds voortbewegen. En ben je ZZP-er, dan moet je even goed de leasemaatschappij gewoon betalen als je hem laat staan.

Overigens, begrijp mij goed, bovenstaand is de formele kant.
Ik snap best dat er gebaald wordt dat Pon hier zo mee om springt. Als je het over klanten hebt, dan is dit straal het verkeerde voorbeeld, zo ga je domweg niet met ze om. Helaas is dit het zoveelste hoofdstuk van het illustere handboek "hoe schoffeer ik mijn klanten" :thumbsdown: dat bij iedere Pon-medewerker vooraan op het bureau ligt. Nou ja, ligt..., spreekwoordelijk dan, want de aanvullingen volgen elkaar zo snel op dat de drukker de pijp aan Maarten gegeven heeft. Nu staat het prominent op het scherm als men de computer aan zet. Kennelijk met daarbij de aanmoediging om vooral nieuwe hoofdstukken te bedenken:banghead::banghead:.

Antera

Donateur
Word de Eibach verlaging mee gerekend in de lease overeenkomst dan zeg ik er moet een oplossing aangedragen kunnen worden. Maar als PON gaat schermen met het verhaal zoals eerder gezien in de brief die naar de dealer gestuurd is dan valt daar ook wat van te zeggen en kan PON zeggen dat de garantie dan vervalt. Daarnaast zijn er wijzigingen toegebracht aan de auto waardoor het zogenaamde Green-line onderstel niet meer nodig is om de auto in de 14% regel te laten vallen.

Ik denk dat je er een zware dobber aan krijgt om dit te winnen.

llpineapple1

Nieuw lid
Net gebeld door de dealer, de auto is bij hun binnen gekomen (afgelopen donderdag geproduceerd), ik mag hem volgende week woensdag om 09:30 komen ophalen :D
Nog net iets minder als een week wachten :nailbiting:
Verder goed nieuws is dat ik het OUDE functiepakket hebt gekregen dus met neerklapbare passagierstoel :maakmegek:
Mbt sportonderstel inderdaad geen sportonderstel maar wel een SPECIAL voor Greenline ontworpen dynamisch onderstel ter verbetering van verbruik en toestaan van 1000kg trekgewicht.

Onder tussen de LM gevraagd om toestemming voor plaatsen van Eibach veren, dus @Antera indien akkoord komt er een Greenline Combi naar je toe voor een beurtje.

Afgelopen vrijdag de auto mogen ontvangen, helaas zonder neerklapbare passagiersstoel (wat de reden was dat ik voor het functiepakket heb gekozen). De multifunctionele pocket onder de hoedenplank die als vervanging dient zit er echter ook niet in. Wel neerklapbare achterstoelen en bagagenetten (die weer niet goed te gebruiken zijn samen met de kofferbakschaal). De dealer gaat het uitzoeken.....

jellemeer79

Actief lid
@llpineapple1 vervelend dat te horen, waarneer had je de auto besteld? Ik had het probleem ook voor de productiedatum aangekaart dus misschien hebben ze nog wat kunnen doen aangezien de neerklapbare stoel gewoon beschikbaar is op niet Greenline combi modellen.

Mbt tot de netten wat ik heb gedaan is het vloernet halverwege omhoog vastgeklikt tevens ook het vertical net halverwege geplaatst waardoor er feitelijk een netmuur halverwege de kofferbak ontstaat.

Smarron

Actief lid
@llpineapple1 vervelend dat te horen, waarneer had je de auto besteld? Ik had het probleem ook voor de productiedatum aangekaart dus misschien hebben ze nog wat kunnen doen aangezien de neerklapbare stoel gewoon beschikbaar is op niet Greenline combi modellen.

Ik heb een Greenline en mijn bijrijdersstoel is volledig neerklapbaar. Volgens mij dealer was ik daar (Tichgelaar Breda) de eerste die een Greenline had met deze stoel. Zou komen door de kleur (Metal Grey). Als ik een andere kleur had besteld, had ik waarschijnlijk ook een niet volledig neerklapbare gekregen. Zelfs de mistlampen waren donker en niet zoals zovelen hier wit van kleur.

Dus ik denk dat het gewoon volledig verkeerde batches zijn geweest ofzo ?

jellemeer79

Actief lid

Ik heb een Greenline en mijn bijrijdersstoel is volledig neerklapbaar. Volgens mij dealer was ik daar (Tichgelaar Breda) de eerste die een Greenline had met deze stoel. Zou komen door de kleur (Metal Grey). Als ik een andere kleur had besteld, had ik waarschijnlijk ook een niet volledig neerklapbare gekregen. Zelfs de mistlampen waren donker en niet zoals zovelen hier wit van kleur.
Dus ik denk dat het gewoon volledig verkeerde batches zijn geweest ofzo ?

Toch mooi te horen die mooi weer verhalen van dealers, Noordhoek Waalwijk heeft mij op 26 maart mijn Combi Greenline Metal Grey geleverd meer neerklapbare stoel.
Wel raar dat vertraagde Metal Grey modellen ze wel zouden hebben terwijl ze juist het functie pakket hebben gewijzigd naar zonder neerklapbarestoel.

@llpineapple1 Misschien toch nogmaals eens kijken of je met dat hendeltje aan de zijkant van de stoel de stoel niet kan neerklappen.

llpineapple1

Nieuw lid
@llpineapple1 Misschien toch nogmaals eens kijken of je met dat hendeltje aan de zijkant van de stoel de stoel niet kan neerklappen.

Zojuist nog even geprobeerd, ik heb alleen een hendel voor de lendesteun. Met deze hendel kan ik de stoel niet neerklappen. Gebruiken jullie deze hendel ook of zit er nog een extra hendel om de stoel neer te klappen?

Ik heb trouwens ook een metal grey, week 11 geproduceerd en begin december besteld

hberg

Actief lid
Er is toch een paar keer stellig geroepen dat als het er niet op zit of gecompenseerd wordt auto's geweigerd zouden worden etc..

Vandaar erg benieuwd of er al terugkoppeling is vanuit de verschillende hoeken anders dan wat we al weten :)

Antera

Donateur
Er zijn er bij waar een oplossing voor geboden is in de vorm van vergoeding of gratis verlaging

Kiekerjan

Forumguru
Ik heb een verlaging aangeboden gekregen voor 250,-. Voor dat bedrag mag ik dan niet zeuren als er later iets aan de auto zou mankeren wat te maken zou kunnen hebben met die verlaging....

Desperado

Forumguru
Zou ik niet accepteren. Dan liever een beetje meer uitgeven en zeker weten dat de goeie veren eronder komen.

Sorry hoor, maar wat een stelletje losers bij Pon! Ze bieden een verlaging aan, deze staat ook in de accessoirelijst, maar als er een mankement ontstaat moet je gewoon niet ze^#^@ en gewoon opzouten. Wat een ^#^@@/ service. Om boos van te worden op zondagochtend.... :mad:

Bovenaan Onderaan