jalex_h
Forumguru
Zou zo maar kunnen, ten slotte ben ik ook een leasende ZZP-er.Wie zegt dat een aantal mensen in de topic geen ZZP zijn? Die hebben rechtstreeks een contract met de LM.
Die moeten dan maar eens goed de kleine lettertjes van hun leasemaatschappij lezen en zich afvragen of dit onder zakelijk recht (jawel, ook een ZZP-er valt daaronder) een zodanig ernstig gebrek is dat dit het kosteloos niet-afnemen van de auto rechtvaardigd. De auto is echter niet onbruikbaar omdat het onderstel er niet onder zit.
Dacht het niet. Salaris is het wat je periodiek door je werkgever uitbetaald krijgt. Een auto van de zaak is een zogenaamde secundaire arbeidsvoorwaarde. Deze wordt je "ter beschikking gesteld". Zelfs als je ZZP-er bent.Jouw stelling gaat alleen op bij mensen in loondienst, daarnaast krijg je een auto niet in bruikleen maar is het onderdeel van je salaris...
Precies, de auto nemen zoals hij is, of met je op eigen kosten anderzinds voortbewegen. En ben je ZZP-er, dan moet je even goed de leasemaatschappij gewoon betalen als je hem laat staan....en is het dus je eigen keus of je een verandering daarop accepteert.
Overigens, begrijp mij goed, bovenstaand is de formele kant.
Ik snap best dat er gebaald wordt dat Pon hier zo mee om springt. Als je het over klanten hebt, dan is dit straal het verkeerde voorbeeld, zo ga je domweg niet met ze om. Helaas is dit het zoveelste hoofdstuk van het illustere handboek "hoe schoffeer ik mijn klanten" dat bij iedere Pon-medewerker vooraan op het bureau ligt. Nou ja, ligt..., spreekwoordelijk dan, want de aanvullingen volgen elkaar zo snel op dat de drukker de pijp aan Maarten gegeven heeft. Nu staat het prominent op het scherm als men de computer aan zet. Kennelijk met daarbij de aanmoediging om vooral nieuwe hoofdstukken te bedenken.