Geen sportonderstel op Greenline Businessline Combi

dirkkroneman

Forumguru
Nou dat ligt niet alleen aan je motorblok @Liev. Dat kan aan allerlei dingen liggen, onderstel, remmerij (een hele belangrijke!), trekhaak(constructie) etc. etc. Trek je teveel, kan je dat idd een prent opleveren (als je 200-300 kg meer trekt gaat dat echt geen aandacht trekken van een agent). Verzekeringstechnisch ga je denk ik flink nat mocht er wat gebeuren ;)

Jedewe

Forumguru
Idd, oom agent moet dan wel kennis hebben van het feit dat een Greenline minder mag trekken, dus ja, hoe weet je dat het een Greenline is? Een skoda liefhebber weet dat ;) Dus een oom agent skoda liefhebber naait je dan;)

Liev

Nieuw lid
OK, beter niet doen dus.

Maar beïnvloed het standaard onderstel t.o.v. het sport onderstel nog je trekgewicht?

Canon-Eye

Forumguru
Moet die je eerst aanhouden he !
Niet echt nodig, hoor.
Terwijl ze je even rustig volgen kunnen ze tegenwoordig alles wat ze willen weten al in de database opzoeken. Dat helpt bij de voorselectie (aanhouden of niet?).
Ik snap ook werkelijk niet waarom je binnen NL überhaupt nog een kentekenbewijs aan boord zou moeten hebben. Zooooo 1950... :jaja:

Artbij

Senior Member
Zijn hier al mensen die compenstatie van de dealer of PON gehad hebben? Een aantal gebruikers heeft in dit topic aangegeven "stappen " te ondernemen namelijk.

Voor zover ik weet niet. Via z'n dealer heeft iemand op dit forum wel gratis veren gemonteerd gekregen en een ander kreeg ze aangeboden voor € 250,- Maar een collectieve oplossing vanuit PON is er nog steeds niet. Ze verschuilen zich achter het leveren van een zogenaamd dynamisch onderstel, terwijl dat gewoon het standaard onderstel betreft. Sinds deze week is mijn octavia leverancier wel bezig om iets gecompenseerd te krijgen voor het niet leveren van sportonderstel en de niet geleverde neerklapbare voorstoel.

PON blijft doen alsof er niets aan de hand is.. Wat een [#*¥!|#] club is dat! Wel willen verkopen, maar klachten van kopers totaal niet serieus nemen.

MaRco2

Forumguru
Niet echt nodig, hoor.
Terwijl ze je even rustig volgen kunnen ze tegenwoordig alles wat ze willen weten al in de database opzoeken. Dat helpt bij de voorselectie (aanhouden of niet?).
Ik snap ook werkelijk niet waarom je binnen NL überhaupt nog een kentekenbewijs aan boord zou moeten hebben. Zooooo 1950... :jaja:

Daarom zijn het ook pasjes geworden nu (handig formaat, maar eigenlijk weer niet aangezien het APK formulier en groene kaart groter zijn en een klein pasje in een kentekenmapje er makkelijk uit glipt).:)

Canon-Eye

Forumguru
Daarom zijn het ook pasjes geworden nu
Wáárom? Die logica zie ik nog niet.

Die pasjes zijn toch net zo overbodig. De verplichting om het te kunnen tonen zou dus - zeker binnen NL - heel goed kunnen vervallen.
Groot gemak voor iedereen waarvan de auto afwisselend door meerdere personen wordt gebruikt. :jaja:

van_der_P

Senior Member
In het vakantieseizoen doet de politie regelmatig speciale caravan acties. En dan meten ze zeker ook belasting.
Als iedereen zich aan de regels zou houden was dit niet nodig. Als er niet gecontroleerd wordt doen veel mensen maar wat. Jammer maar helaas.

Canon-Eye

Forumguru
In beide gevallen zal het kentekenbewijs in de auto liggen.
Daar ben ik nou juist geen voorstander van!!! :nono:

Als iedereen zich aan de regels zou houden was dit niet nodig. Als er niet gecontroleerd wordt doen veel mensen maar wat. Jammer maar helaas.
Da's waar, maar dat is het punt niet.
Voor die controle is de aanwezigheid van het kentekenbewijs niet relevant, want in de politieauto kunnen ze (zelfs rijdendeweg) alle gegevens al inzien voordat ze besluiten om je al of niet staande te houden. En bij een grootscheepse stationaire controle-actie is het al helemaal geen probleem om even het kenteken van auto en caravan in te tikken - dat hebben ze vlugger voor hun neus staan dan dat jij je kentekenbewijs uit je portemonnee kan opvissen...

Artbij

Senior Member
Wáárom? Die logica zie ik nog niet.

Die pasjes zijn toch net zo overbodig. De verplichting om het te kunnen tonen zou dus - zeker binnen NL - heel goed kunnen vervallen.
Groot gemak voor iedereen waarvan de auto afwisselend door meerdere personen wordt gebruikt. :jaja:

Hoe weet het agentje zonder kentekenbewijs wat je auto mag trekken? ICT en politie gaat niet echt goed samen, online opzoeken etc. is allemaal niet echt betrouwbaar volgens mij.

Bovenaan Onderaan