Geen sportonderstel op Greenline Businessline Combi

Antera

Donateur
De verlaging zal nooit voor problemen zorgen wat niet in de garantie valt dat is het mooie. De dealers maken de klanten vaak wel een beetje bang valt me op door meteen over garantie te gaan zeuren. Het feit is alleen dat de veren niet onder de garantie vallen de rest is gewoon garantie dealer.

p.s. van de week weer 2 auto's met verkeerde veren gezien helaas. Door de dealer gemonteerd.

dirkkroneman

Forumguru
Ja maar stel dat jij een setje dempers hebt die niet goed zijn en na een korte tijd al lek zijn gooit de dealer het natuurlijk op de veren..

micky

Forumguru
De verlaging zal nooit voor problemen zorgen wat niet in de garantie valt dat is het mooie. De dealers maken de klanten vaak wel een beetje bang valt me op door meteen over garantie te gaan zeuren. Het feit is alleen dat de veren niet onder de garantie vallen de rest is gewoon garantie dealer.

p.s. van de week weer 2 auto's met verkeerde veren gezien helaas. Door de dealer gemonteerd.

Hoe kan ik voorkomen dat mijn dealer de verkeerde veren monteert? ik heb begrepen dat het met de aslast te maken heeft?
stel dat er op mijn 1.6 straks de verkeerde veren zitten, hoe merk ik dat dan, staat hij dan voor te hoog, of juist te laag of wordt hij te stug, of juist niet:pieker:

Antera

Donateur
Staat ie niet recht en als je de doos meekrijgt van de veren kan je het controleren. Ook word ie voor stugger

micky

Forumguru
Thanx @Antera ik zag idd dat er 2 typen te bestellen zijn, maar welke ik dan moet hebben is me niet duidelijk, als ik het nummer zou weten kan ik het op voorhand meedelen aan de dealer, dit om achteraf gezeik te voorkomen..

serum

Forumguru
Er staat toch ook een nummer vermeld op de veren zelf, welke je kan controleren? (wellicht iets verstopt/verdraaid, maar ze staan erop)?

micky

Forumguru
ik snap hem nog steeds niet, ik krijg een 1.6 TDI DSG, daar is nu toch de aslast van bekend? welke set moet ik hebben voor mijn auto?

raymondv

Actief lid
Volgens mij kunnen de aslasten verschillen, afhankelijk vd opties die er op zitten... Dus niet iedere 1.6 TDI DSG heeft dezelfde aslasten.

Artbij

Senior Member
Als dat van invloed is zou je voor elke keer dat je de auto anders belaad andere veren eronder moeten leggen. Een setje voor 1 persoon, een setje voor 2 personen etc....

micky

Forumguru
Dus niemand kan mij nu vertellen welke set ik nodig heb voor mijn 1,6TDI DSG:pieker: dit heb ik nog niet eerder meegemaakt:sterretjes:

Focha

Nieuw lid
Ik heb vandaag van de dealer begrepen dat uitsluitend de naam is veranderd. De wagen zal ook met het dynamische onderstel lager zijn, mocht iemand andere berichtgeving hebben hoor ik het graag.

Kiekerjan

Forumguru
Ik heb vandaag van de dealer begrepen dat uitsluitend de naam is veranderd. De wagen zal ook met het dynamische onderstel lager zijn, mocht iemand andere berichtgeving hebben hoor ik het graag.

Nou, bij deze. Hij is absoluut niet lager dan een andere (standaard) Octavia Combi.

Laat je niets op de mouw spelden, hoor!

wwter

Lid
dat is inderdaad een truc om klachten "op te lossen".

In de daadwerkelijke optielijst staat bij de NL greenlines nog steeds duidelijk:

Standaard Onderstel (PKU)

In de belgische configurator kon je kiezen tussen het greenline onderstel en het Standaard Onderstel (PKU). In NL kun je helaas niet kiezen

Liev

Nieuw lid
Beïnvloed het standaard onderstel eigenlijk nog het maximaal trekgewicht?
Begrijp sowieso niet helemaal waar dit nu op is gebaseerd. Mijn oude O2 met 5 pk minder mag 1300 kg trekken.
En mijn toekomstige GL mag volgens t boekje maar 1000 kg trekken.

En wat als je nou 1100 kg trekt? Ben je dan niet verzekerd?

Bovenaan Onderaan