Geen sportonderstel op Greenline Businessline Combi

Pollewop

Forumguru
Ik zeg, bundel uw krachten en verenig u in een klacht namens velen.... Eerst naar Pon met het dreigement om als groep een zaak te starten... Ik vind dat dit zaakje zeker niet zuiver is :(

Mijn advies is om eerst "de kleine lettertjes" in de leveringsovereenkomst door te lezen. Voor je het weet "heb je geen poot om op te staan", en zal een "zaak" beginnen bij voorbaat geen schijn van kans hebben...:wavecry:
 

Kiekerjan

Forumguru
Ik vind ook dat het niet om de waarde gaat, maar om het principe.

Wat denken ze wel bij PON? Dat we allemaal pannekoeken zijn?

Daggut nie!!
 

Kiekerjan

Forumguru
Nogmaals, het is een principe kwestie. Volgens mij zijn wij klanten. Daar mag je best fatsoenlijk mee omgaan, ook al is de auto al verkocht.

Volgende keer zet PON een vierkant stuur in je auto. Kun je dan ook niets van zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sire

Desperado

Forumguru
Een zaak maken is misschien te hoog gegrepen, maar een brief sturen, twitter en facebook misbruiken gebruiken zijn in elk geval dingen die je kunt doen.
 

Artbij

Senior Member
Laten staan/niet accepteren is geen optie, reeds besproken met lm:)

Volgens mij ben jij klant bij de LM, ze leveren jouw auto. Als je dus geen sportonderstel hebt moet je LM daar voor zorgen, ze leveren immers anders niet wat jij bij ze least. Of je de auto van de LM niet accepteert is je eigen keus.
 

jellemeer79

Actief lid
Ook mijn LM gaf uiteindelijk aan dat zij ook niks konden, om de LM te quoten "We staan ook met onze rug tegen de muur" - het enige pressiemiddel dat ze hadden was de auto annuleren en dat wou ik niet.

De LM heeft wel toestemming gegeven voor Eibach veren echter helaas alleen als de door Skoda geplaatst worden, had al een afspraak bij @Antera en die helaas moeten afzeggen :(.
 

50PSI

Nieuw lid
Heren ik ben nieuw hier en wat ik lees verbaasd me niet zo veel.

Ook ik heb de keuze gemaakt voor een GL BL Combi, lease budget laat iets vergelijkbaars wat ik nu rij niet meer toe.
Ik kom van een 5008 waar ook een mooie folder was en waar destijds de mooie dakrail standaard leek (in de folder) maar waar Peugeot dit later niet standaard leverde op de standaard BL uitvoering maar enkel op de BL ex. Dit tot verontwaardiging van veel mensen die er toen een in bestelling hadden.

Nu lees ik hier vergelijkbare reacties. Ik heb geen ervaring met een verlaagd onderstel maar dat intereseert me ook niet zo veel. Doordat de focus ligt op het onderstel hebben jullie denk reactie #72 van Cremerhm een beetje over het hoofd gezien.

Ik heb een mooie cappuccino beige gekozen omdat ik dit een mooie kleur vindt samen met een op kleur gespoten achter spoiler. Nu lees ik dat dit, om wazige reden, een zwarte wordt op de combi. Dit is pas waardeloos. ziet er niet uit en haalt de hele uitstraling van de auto naar beneden. Skoda lijkt hiermee dus niet anders dan de andere fabrikanten als de vraag te hoog wordt en men kan het niet bijbenen dan maar de makelijkste weg kiezen. Goedkopere materialen en toch maximale winst.:mad:

Misschien had ik toch bij de Peug moeten blijven 308SW ook 14%.:jaja:
 

CDK

Forumguru
tot nu toe vind ik (=dus een persoonlijke mening) die zwarte spoiler niet misstaan als ik de foto's hier op het forum bekijk ;)
 

Joske

Forumguru
en in kleur gespoten (sommige kleuren) lijkt het gewoon een gigantische taartschepper.. voor mij zou ie er gewoon af mogen :D

maar ja.. dan val ik vast ineens in de 20% bijtelling zeker?

..

:deuk:
 

Artbij

Senior Member
@50PSI Dit topic heet "Geen sportonderstel op Greenline Businessline Combi" misschien wordt daardoor veel over het onderstel gepraat ;)

Daarnaast, waar staat in de folder dat de spoiler in kleur wordt geleverd? Het sportonderstel staat namelijk wel in de folder....
 
Laatst bewerkt:

jalex_h

Forumguru
Volgens mij ben jij klant bij de LM, ze leveren jouw auto. Als je dus geen sportonderstel hebt moet je LM daar voor zorgen, ze leveren immers anders niet wat jij bij ze least. Of je de auto van de LM niet accepteert is je eigen keus.

Nope, je werkgever is de contractpartij en dus klant van de LM. Jij krijgt de auto "slechts" van je baas in bruikleen. Dus dan wordt het "Of je de auto van de baas niet accepteerd is je eigen keus"....
LM en werkgever hebben weer een contract dat op zakelijk recht gebaseerd is (en dus veel minder rechten geeft aan "de klant") en bovendien de LM in dekt tegen zulk soort wijzigingen.
 

Artbij

Senior Member
Nope, je werkgever is de contractpartij en dus klant van de LM. Jij krijgt de auto "slechts" van je baas in bruikleen. Dus dan wordt het "Of je de auto van de baas niet accepteerd is je eigen keus"....
LM en werkgever hebben weer een contract dat op zakelijk recht gebaseerd is (en dus veel minder rechten geeft aan "de klant") en bovendien de LM in dekt tegen zulk soort wijzigingen.

Wie zegt dat een aantal mensen in de topic geen ZZP zijn? Die hebben rechtstreeks een contract met de LM. Jouw stelling gaat alleen op bij mensen in loondienst, daarnaast krijg je een auto niet in bruikleen maar is het onderdeel van je salaris en is het dus je eigen keus of je een verandering daarop accepteert.
 

Artbij

Senior Member
Dan is er geen LM :). En bepaald je baas of hij de auto van de dealer accepteert, en bepaal jij vervolgens of je de auto van hem accepteert.
 
Bovenaan Onderaan