GeeVeeDeeVee’s Audi A3

1983jeroen

Forumguru
Dat is wat te ver uit de richting.
Heb nu een prijsaanvraag gedaan bij een bedrijf in de buurt van Den Bosch.
Op de website staat vanaf 60 euro voor de grille
 

1983jeroen

Forumguru
Net prijsopgave gehad. Voor mijn auto rekent hij 80 euro ex BTW. Vind het nog best prijzig eigenlijk. Ben benieuwd wat het bij jou gaat kosten.
 

1983jeroen

Forumguru
Dat zal ook niet goedkoper zijn. Weet alleen niet of ik het er voor over heb. Zo vaak zie ik de neus van de auto zelf niet ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Nog niet zolang terug gebruikte we onderstaand product om onderdelen een andere kleur te geven.
En beviel het niet dan was het ook weer te verwijderen......

 

leon-cupra

Forumguru
80€ ex btw valt toch best goed mee. Als je rekent de tijd en materiaal dat hij moet rekenen. Veel zal de man er niet aan verdienen.
 

Arjan1985

Forumguru
Wat kost het als je zelf het materiaal koopt? Ik zou het zelf proberen. Gril demonteren en middagje prutsen met de wrap en de föhn. Moet te doen zijn. Of ik onderschat het zwaar.
 

leon-cupra

Forumguru
Denk dat je het onderschat. Heb zo twee keer gewoon een beschermstrip op een bumper willen wrappen … is dan nog mooi vlak maar dat lukt niet van de eerste keer perfect. Dus laat staan de moeilijke vormen van een grill.(ben ook niet van de handigste :arghh:). Voor 80€ zou ik er zelf niet aan beginnen.
 

GeeVeeDeeVee

Senior Member
Eens, ik heb gekeken op YouTube, dat vergt echt wel wat ervaring en handigheid. Ik zou het zelf in ieder geval niet aandurven/ willen gezien het waarschijnlijk hoge frustratieniveau wat het gaat opleveren :)
 

1983jeroen

Forumguru
De grill van een O3 gaat heel moeilijk los, anders had ik hem sowieso vervangen voor een zwarte.

Zelf wrappen heb ik aan gedacht. Zal best lukken, maar dan moet ik extra veel folie kopen voor als het mis gaat
 

GeeVeeDeeVee

Senior Member
Wrappen van zowel de rand van mijn grill als de strip bij de achterbumper zou mij 200,- kosten. Duur geintje naar mijn mening. Daarom zit ik er aan te denken om een nieuwe grill te bestellen, en deze zelf te monteren.
Heeft iemand ervaring met het zelf de- en monteren van een grill? In mijn geval moet de gehele voorbumper er af, wat mij mogelijk lijkt met mijn geringe kennis en kunnen. Maar wellicht dat ik mij erop verkijk.
Het doel hieronder;

1737126213561.png

VS huidige staat (exclusief zwarte logo);

1737126319864.png
 

Kanerr

Forumguru
Tja.. Hoe handig ben je in het dagelijks leven? Als je een beetje gevoel hebt voor kracht en je kan overweg met een schroeverdraaier is het heel makkelijk zelf te doen (tip, VEUL youtube filmpjes waarbij ze haarfijn alles laten zien).

En ik moet zeggen dat een andere grille met diffusor lipje er wel tof uit ziet zeg :)
 

GeeVeeDeeVee

Senior Member
Morgen eindelijk (als alles goed is) nieuwe velgen ophalen. Zwarte, lichtmetalen Azev sportvelgen, zie hieronder;

1737632767234.png

Uiteraard zonder Mercedes dopje.
Nou hebben deze velgen een naafdiameter van 66.1, en heeft mijn Audi er een van 57,1. Ik heb online gezocht naar centreerringen en verschillende naafgatdiameters, en ben er achter gekomen dat ik een "redelijke" sprong maak tussen diameters.

Ik vroeg mij af of er nadelen zijn met een "grotere" sprong tussen diameters, ten opzichte van een "kleinere" sprong van minder mm's.
Zijn hier verschillen in, of is dit puur gevoelsmatig?
 

1983jeroen

Forumguru
Dat lijkt me geen probleem met goede ringen.
De bouten houden het wiel vast, de ring zorgt er alleen voor dat het wiel perfect in het midden zit.
Koop geen goedkope slappe plastic ringen.
Heb ooit via een bandenzaak gebruikte winterbanden op velg gekocht met centreeringen, maar wat we ook probeerden, het bleef enorm trillen. Kwam waarschijnlijk toch door de verkeerde kwaliteit ringen

Zijn dit trouwens niet gewoon zomerbanden?
 

GeeVeeDeeVee

Senior Member
Per definitie dus geen plastic ringen? Heb gelezen dan aluminium ringen eigenlijk alleen voordeel hebben bij hoge snelheden, of vaak je wielen op en af. Beetje kwaliteit plastic ringen zouden afdoende moeten zijn neem ik aan, mede door het feit dat de bouten het wiel vasthouden.
Verschil tussen alu en plastic is nogal veel namelijk, haha.

Zijn gewoon zomerbanden inderdaad. Winter is bijna voorbij, wil ergens halverwege dit jaar naar all-season. Had ik een mooi setje met goede all-seasons kunnen vinden had ik het gedaan, maar ben die niet tegengekomen, helaas.
 

hemi24

Forumguru
Als je de juiste ringen hebt maakt het weinig uit wat het materiaal is. Ik heb in het verleden ook winterwielen gehad van CMS met centreerringen van 66 naar 57 millimeter; die waren van een harde kunststof; geen centje pijn vwb balans.

Waar je wel even op verdacht moet zijn is de lengte en type wielbouten die je gaat gebruiken!

VAG heeft standaard bolconische wielbouten; ik weet niet wat er in jouw nieuwe velgen moet…

Azev heeft doorgaans een boring met een kegelvorm (60 graden).
Naast vorm is boutlengte een mogelijk issue.
 
Bovenaan Onderaan