GeeVeeDeeVee’s Audi A3

Nagevraagd! De desbetreffende man is velgen handelaar, en heeft alle soorten en maten bouten daar liggen. Morgen even samen kijken wat past en wat niet!

• Leuk
Waarderingen: EdK
Kleine (mogelijke) wending. Ik heb onderstaande velgen gezien, welke ik misschien wel dikker vind;

1737710410689.png

Echter, twijfel ik of de velgen origineel zijn. Onderstaande foto's heb ik opgestuurd gekregen;

1737710466064.jpeg
1737710478792.png
1737710493417.jpeg
1737710500688.jpeg

Denken jullie dat dit origineel is, of niet? Kortom, is het een risico, stel dat ik voor deze set zou gaan?

hemi24

Forumguru
Als ze origineel zijn, zou ergens op een van de spaken aan de binnenkant het logo met de Audi-ringen moeten staan.

Aan de hand van de foto’s kan ik het zo niet herkennen, maar volgens mij zijn deze niks minder origineel dan die Mercedes set die je gisteren liet zien…?

Lijkt wel allemaal heel erg plastic-dipperig, tot aan de boutgaten aan toe…

Ik zou ze gewoon eerst eens goed gaan bekijken.

Het Audi-logo die ontbreekt is idd een van mijn grootste twijfelfactoren. Heb geen zin in gezeik, velgen zijn niet onbelangrijk wbt veiligheid. Dus in dit geval, bij twijfel niet doen.

Die Mercedes set zijn AZEV A-merk velgen. Dus dat zit wel goed, denk ik.

hemi24

Forumguru
Volg je redenatie niet echt, want los van het logo, koopt Audi de velgen ook alleen maar in bij merken als Ronal, BBS, etc.
Als het een KBA-nummer heeft kun je opzoeken of de velgen geschikt zijn voor jouw wagen.
Ik persoonlijk zou de Mercedes velgen eerder laten staan, want volgens mij zijn dat juist imitatie velgen…

Mijn redenering is dat in de “Audi” velgen het Audi logo duidelijk ontbreekt, wat betekent dat de velgen niet origineel zijn, en dus waarschijnlijk van slechte kwaliteit.

Wat doet je denken dat de Mercedes velgen imitatie zijn?

hemi24

Forumguru
Ik heb wat zitten zoeken maar de bekende 15 spaaks Mercedes velgen hebben net allemaal andere designkenmerken.
En onder Azev kon ik dit design ook niet direct terugvinden.

Kanerr

Forumguru
AZEV maakt prima kwaliteit wielen, hetzelfde geld ook voor vele andere bekende merken zoals @hemi24 aangaf (Ronal, BBS, OZ, AEZ, Rial, Alutec, Brock etc.)

Ik moet wel een kanttekening maken dat Chineze velgen in de afgelopen jaren echt sprongen heeft gemaakt mbt kwaliteitsonderdelen. Als het een imitatie velg is wilt het niet perse zeggen dat het een slechte velg is.

Een voorbeeld uit de BMW wereld: Originele velgen van ~30 jaar oud hebben een veel hogere kans van scheuren dan een nieuwe Chineze imitatie set (met zelfde banden) omdat de oude velgen voor een langere tijd runflat banden eromheen heeft gehad en dus de velgen veel meer klappen heeft ontvangen door de ontzettend harde banden..

(Veel en veel!) belangrijker zijn je banden, die moeten wel goed zijn. Daar zijn de chinezen nog niet zo goed in :D

Audi velgen zijn trouwens imitaties maar lijken wel van degelijke kwaliteit als ik naar de stamps kijk. Hoe te zien dat het imitaties zijn: Er staat duidelijk "NOT O.E.M." wat inhoudt dat het geen origineel equipped manufacture onderdeel is.

Maar nogmaals, banden zijn belangrijker dan je velgen ;)

hemi24

Forumguru
Allereerst zou ik zeggen: een goede velg heeft een KBA-nummer en is voor jouw specifieke wagen goedgekeurd door een instantie als TüV of Dekra…

PizzaPieter

Donateur
.........

Audi velgen zijn trouwens imitaties maar lijken wel van degelijke kwaliteit als ik naar de stamps kijk. Hoe te zien dat het imitaties zijn: Er staat duidelijk "NOT O.E.M." wat inhoudt dat het geen origineel equipped manufacture onderdeel is.

.....
Haha, wij konden alleen 'OEM' lezen en vroegen ons al af wat daarvoor stond :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:

Kanerr

Forumguru
Ome Google: KBA staat voor Kraftfahrtbundesamtes. Dit betekend dat de velgen aan strenge tests voldoen en vrijgegeven voor de europese markt.

Kanerr

Forumguru
Lastig te zien op foto's, beste is om er even live naar te kijken.
Ik persoonlijk ben daar minder op gefocused, het is fijn als het er is maar ik zal er niet minder van slapen als het er niet is..

Vanmiddag deze 18 inch AEZ, lichtmetalen sportvelgen opgehaald!

1737748946676.jpeg

Schadevrij, alles netjes bijgeleverd, zomerbanden met meer dan genoeg profiel. Keuze voor zomerbanden is gemaakt obv beperkte (fatsoenlijke) aanbod van setjes met all-season bandjes.

Centreerringen zijn besteld, komen morgen binnen. Volgende week ergens monteren bij de garage waar m’n opa werkt!
Alleen nog naafdoppen van Audi of AEZ bestellen.

Enorm blij mee, flinke, visuele upgrade naar mijn mening :)

Nog op mijn to do lijstje (korte - middellange termijn);
- Achterramen blinderen (niet volledig, 20%)
- Achterdaklip (eerder in deze post geplaatst)
- Nieuwe grill (eerder in deze post geplaatst)
- Polijsten

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan