Golf of Octavia break/combi

yesRS@

Forumguru
@B.Stuurder : Met de hogere graad van afwerking bedoel ik ten opzichte van mijn 1.4 Ambition .
Het mogen dan al zoals hier eerder aangegeven 90% dezelfde materialen zijn, het interieur heeft toch een
Heel andere uitstraling .en ja dat is voor een stukje te wijten aan de zwarte dakhemel en een groot stuk
Aan de sportzetels .
 
Na al jullie reakties en enthousiasme ga ik deze week maar eens zien of ik een testrit te pakken kan krijgen.
De redenatie spreekt ook en dat is dat ik ook een offerte heb liggen voor een Golf tot 26/10.
De verkoper is daar voor een paar duizend euro's verkeerd, in de positieve zin dan eens voor mij, de mist in gegaan. Toen ik een paar dagen nadien nog een paar opties had gezien die mij interesseerden en hem daarover emailde was het onmiddelijk dat de offerte niet meer geldig zou zijn. Volgens mij kan dit wettelijk gezien niet en is deze nog steeds bindend.
Het verschil Golf en RS is dan 9000 euro wat toch meer dan behoorlijk is. Nu weet ik niet, vind ook weer tegenstrijdige info daarover, of daar op die Golf variant 125pk nu multi-link zit of niet.
 

ertromp

Forumguru
Ga zelf eens rijden met een VAG product met en zonder die multilink achteras en ervaar de verschillen.
Voor het doorsnee gebruik verwacht ik niet dat je überhaupt wat zult merken
Op enorm bochtige wegen en met hogere snelheden zal er zeker verschil zijn dus op die uitersten maar ervaar het eerst zelf.
Op dit forum zijn ook legio topics te vinden die het verschil in die assen behandelen en ook daar zul je lezen dat de doorsnee gebruiker er een prima te handelen auto aan heeft met zo'n torsie achteras.
 

B.Stuurder

Forumguru
@luke-san ik maak me sterk dat er een clausule in de voorwaarden staat, die een dergelijke vergissing kan ondervangen om te voorkomen dat ze moeten gaan leveren wat er foutief is geoffreerd. En een order weigeren is volgens mij ook legaal.

En de zon is ook erg fel vanmorgen.:laugh:
 

leon-cupra

Forumguru
Ivm de foutieve offerte: hou er wel rekening mee dat de wagen nog besteld en geleverd moet worden en dat je ooit nog wel eens gebruik zal maken van hun service. Moest je met een z*k van een zaakvoerder te maken hebben, besteld hij gewoon de wagen niet en laat hij de levertermijn oplopen tot je het beu bent en het order annuleert.
 
@luke-san ik maak me sterk dat er een clausule in de voorwaarden staat, die een dergelijke vergissing kan ondervangen om te voorkomen dat ze moeten gaan leveren wat er foutief is geoffreerd. En een order weigeren is volgens mij ook legaal.

En de zon is ook erg fel vanmorgen.:laugh:

Ik lees daar andere zaken over over een offerte, mogen ze nog zoveel kleine lettertjes zetten het is de wet die telt.
Nu ben ik niet de moeilijkste, maar de manier waarop er dan in bochten wordt gewrongen en vooral niet op wordt gereageerd is voor mij het bewijs dat ze de zaak proberen te rekken totdat de offerte vervalt. Had al een prijsopgave gemaakt bij de verzekering etc dus anderen hun tijd ook verprutst... en als er dan niet echt excuses komen dan kan ik mij daar behoorlijk kwaad in maken.
Was trouwens gisteren ook naar Seat gaan kijken, al die dealers zijn blijkbaar spoorloos en dat zint mij niet. Hier in de buurt zijn er al 2 weg. Daar kwam de verkoper trouwens nog niet eens uit zijn stoel terwijl ik de enigste in de showroom was en er nu niet bepaald uitzie als petjes volk dat voor de lol ergens binnenstap.
 

B.Stuurder

Forumguru
@luke-san begrijp me niet verkeerd, je hebt gelijk, maar inderdaad gaan ze vast niet zomaar op hun rug liggen.
En hier in Nederland heb ik toevallig in de buurt ook een Seat dealer zien afhaken, die voert alleen nog een Profile zaak, hij vertelde mij omdat hij veel te weinig auto's verkocht om het dealerschap te kunnen voortzetten.
Dus het worden er steeds minder ja.

En dat negeren klinkt bekent, ik ben ook eens weggelopen bij een Ford dealer waar een verkoper me volledig negeerde, uiteindelijk miste hij dus een Ford Mondeo van een behoorlijke waarde. Ik werk al meer dan 20 jaar in commerciële functies en ik sta soms met mijn mond open over de desinteresse, flegmatische houding en gebrek aan kennis, zelfs basiskennis, van autoverkopers. Ik ben inmiddels ook gewend aan het feit dat ik meer weet dan zij over hun eigen product. Ik zou me dood schamen, maar misschien ben ik daarom ook geen autoverkoper?
 
Ivm de foutieve offerte: hou er wel rekening mee dat de wagen nog besteld en geleverd moet worden en dat je ooit nog wel eens gebruik zal maken van hun service. Moest je met een z*k van een zaakvoerder te maken hebben, besteld hij gewoon de wagen niet en laat hij de levertermijn oplopen tot je het beu bent en het order annuleert.

Dat besefte ik mij ook wel. Nu heb ik het al niet met garages hier. Mijn moeder haar golf plus was een paar maand geleden daar binnen gegaan bij die bewuste garage. 4 jaar oud, 30.000km. Dikke 500 a 600 euro later dingen als opladen accu 15 euro, 2 rijtests 40 euro etc ...controle voor autocontrole ... je hield het niet voor mogelijk.
Nu ben ik zelf heel erg technisch aangelegd en moet je mij niet vertellen wat voor een onzin ze erop zetten om de prijs naar boven te drijven. Mijn Jetta had ook de bekende 2 massa vliegwiel kwaal. Kwam je hier niet weg onder de 2000 euro en dan stak daar nog niet eens nieuwe olie in voor groot onderhoud. In Nederland kon het geheel voor een 900 euro en dan mocht ik er nog naar kijken en een lunch mee-eten. Ook de bekende BXE-motor waarover VW geen enkel probleem mee heeft heb ik mijn lagers laten vervangen. Ze liggen hier nog en het heeft geen 5000km gescheeld of die motor was er waarschijnlijk ook aan.
Dus rationeel koop je beter een Kia of Huyndai.
 
@luke-san ...Ik werk al meer dan 20 jaar in commerciële functies en ik sta soms met mijn mond open over de desinteresse, flegmatische houding en gebrek aan kennis, zelfs basiskennis, van autoverkopers. Ik ben inmiddels ook gewend aan het feit dat ik meer weet dan zij over hun eigen product. Ik zou me dood schamen, maar misschien ben ik daarom ook geen autoverkoper?

Lol, dan staan we kompleet op dezelfde 'golf'-lengte. Het is maar erg dat verkopers blijkbaar niet eens weten welke ophanging eronder zit. In mijn branche overleef je dat geen week zonder uitgelachen te worden.
Ik zou liever rechtstreeks naar iemand in de werkplaats stappen.
Een grote VAG garage in Antwerpen heeft het nu zelfs zo geflikt dat je zelfs die werkplaats niet te zien krijgt. Auto aan de poort afleveren en dan nadien ophalen op de parking.

Dus ik zou opteren om hem in een kleine garage te onderhouden, maar die worden schaarser hier. En dat zal misschien wel eens de kracht kunnen zijn van de Japanse en Koreanse merken. Meestal zijn dat familie zaken waar een probleem serieus genomen wordt en niet ergens genoteerd wordt en dan via via via via naar de monteur doorslipt in een kompleet andere betekenis.
 

Mettes

Forumguru
@luke-san : Als ik je nog één raad mag geven, kies voor vermogen.
De grootste luxe aan een wagen is vermogen en koppel.
De RS kost je ,aan bijkomende kosten, ook niet je kop.(In België)
 

ertromp

Forumguru
@luke-san of nog iets meer bijleggen en je hebt echt alles: Luxe, vermogen en super assen onder je ride --------------> Koop een Audi RS 6 :D

Gewoon een 4.0TSI dus 2x over zo'n 2.0. Je weet zeker dat je dan genoeg hebt en lucht geveerde assen die aan alle rijomstandigheden dus ook die kasseien daar in BE aan te passen zijn
 

ertromp

Forumguru
In BE maar een goede €120K. In NL toch zeker een €60K meer :nailbiting:
Wellicht treft @luke-san een niet uitgeslapen verkoper aan die zich in het voordeel van @luke-san verschrijft in de offerte.

Ben trouwens benieuwd wat het gaat worden @luke-san en houd ons op de hoogte van testen die je zelf gaat doen met verschillende modellen
 

vleier

Forumguru
Als het goed is staan er toch in offertes tot wanneer die offerte geldig is. Maar oof de manier van levering en service. Ookal staan er lettertjes in met "onder voorbehoud" in. Dan is de offerte geldig en niet de kleine lettertjes. Het enige dat ze kunnen doen is mogelijk vervelend zijn mer afleveren. Maar dat kost ze ook klanten he.
 
@ertromp

Ik zou graag willen weten waar de rijtaks, biv etc naartoe gaat, maar stiekem weet ik dat antwoord al wel.
Net zoals ik met mijn Jetta binnen 2 jaar voor 20 euro per dag in de lage emissie zone binnen mag. De lucht gaat met dat bedrag zeker niet gezuiverd worden.

En ja, feedback ga ik zeker geven. Niets zo ergerlijk als iemand die post en dan geen feedback geeft. Ben het jullie verschuldigt of is dat weer met een d ;)
Enkel tijd is voor mij een probleem. Ben nu al 4 weekenden bezig, en dan werk ik soms nog door in het weekend.
Een afspraak in Kortenberg, de invoerder zijn testcentrum voor de Nederlanders, voor de Golf en de Octa zou ik eigenlijk in 1 ochtend moeten kunnen afwerken.
 

B.Stuurder

Forumguru
@ertromp

Ik zou graag willen weten waar de rijtaks, biv etc naartoe gaat, maar stiekem weet ik dat antwoord al wel.
Net zoals ik met mijn Jetta binnen 2 jaar voor 20 euro per dag in de lage emissie zone binnen mag. De lucht gaat met dat bedrag zeker niet gezuiverd worden.

En ja, feedback ga ik zeker geven. Niets zo ergerlijk als iemand die post en dan geen feedback geeft. Ben het jullie verschuldigt of is dat weer met een d ;)
Enkel tijd is voor mij een probleem. Ben nu al 4 weekenden bezig, en dan werk ik soms nog door in het weekend.
Een afspraak in Kortenberg, de invoerder zijn testcentrum voor de Nederlanders, voor de Golf en de Octa zou ik eigenlijk in 1 ochtend moeten kunnen afwerken.

Ben verschuldigd, voltooid deelwoord en de letter g komt niet voor in 't kofschip, m.b.t. uitzonderingen.:)

Terugkomend op de autoverkoper, de reden dat ik voor Skoda Van Beynum in Gouda heb gekozen, @JoostPels , is dat hij wel actief is en meebeweegt/denkt. Ook hij weet niet alles, komt ook net bij Volvo vandaan, maar zoekt het wel uit en doet veel moeite om dingen gedaan te krijgen in zijn organisatie. Is ook bereid te luisteren, wat een belangrijke eigenschap is voor een verkoper. Ook ben ik nog nooit genegeerd, ook niet door zijn collega's :jaja:
 

-Ri-

Actief lid
Ik zat in hetzelfde schuitje @luke-san. Ik ben mede-belg en zat met dezelfde overweging.
Bij mij is het geen golf geworden owv het ontbreken van een manuele 150pk, en het feit dat de golf duurder en kleiner is.

De keuze rs of niet is bij mij bepaald door de duurdere prijs, biv, taks en verzekering. Het feit dat ik niet veel aan 220pk heb voor de 10000km die ik per jaar maak over voornamelijk gewestwegen met een max van 70km/u.
Grootste doorslaggeving is dat ik de rs nooit met een gerust hart ergens zou kunnen laten staan. Het zijn opvallende en gegeerde auto's in een bepaald milieu.

Uiteindelijk ligt de keuze bij jou, en ik heb expres geen testrit met de rs gemaakt omdat ik wist dat ik dan verkocht zou zijn....
 
Bovenaan Onderaan