En...... Is zowat iedereen die zich aan heeft gemeld voor de groepsaankoop reeds bij TVS/DSG-dokter voorzien van de nodige tuning?
Ik rijd inmiddels dik 4 maanden met de chiptuning & DSG-optimalisatie (zo'n 5.000 kilometer incl. vakantie), en ik moet zeggen dat ik er goed over tevreden ben... Op een paar puntjes na.
Ik was benieuwd of onderstaande puntjes bij mensen herkenbaar zijn, die dezelfde tuning hebben laten uitvoeren;
- Ik woon in een gebied met veel verkeersdrempels. Normaal kan ik dit gebied in de 2 goed berijden. Echter soms, als ik rem voor een behoorlijke verkeersdrempel, weet de DSG even niet goed wat hij moet doen. Terug naar de 1, of in de 2 blijven. Dit doet hij precies als je bovenop de verkeersdrempel rijdt, waardoor dit een 'onprettig' gevoel is. Het voelt ongeveer net als het terugpakken van een versnelling bij het intrappen van de kickdown.
- Bij het wegrijden vanaf stilstand bij een verkeerslicht schakelt de DSG 9 van de 10 keer prachtig mooi over. Met de DSG optimalisatie hebben we een echte 1e versnelling gekregen. Echter wil het ook wel eens voorkomen dat het lijkt of de DSG even moet nadenken en de 2e versnelling nog niet klaar heeft staan. Optrekken in de 1 prima, maar dan lijkt er even een 'dood punt' te zijn, en gaat dan verder in de 2, alsof je een duwtje in de rug krijgt.
Verder heb ik er alleen maar ontzettend veel plezier van. Lekker zuinig en vlot voor een 1.2. Vooraf had ik mezelf voor gek verklaard met een 1.2, maar het verbaast me enorm wat deze motor presteert.
Ohja als toevoeging op mijn bericht; ik trap mijn auto niet af, ik rijd gewoon normaal, rustig.