GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kempes

Forumguru
In het slechtste geval rijd ik van Leeuwarden naar Varsseveld, betaal 149 euro en kan onverrichter zake weer retour....

Snap dat je graag met tuning naar huis wil, maar als je dsg het technisch niet toelaat om getuned te worden dan mag je blij zijn dat TVS dit aangeeft.. die eur 149 is dan niet weggegooid want dankzij de diagnose weet je dat er een probleem met je dsg is of eraan komt..heb je je geld van het tunen nog mooi op zak om eerst deze kosten te kunnen slikken..

Kameraad van me heeft een paar maanden geleden een O3 met dsg gekocht en vorige week bij TVS de diagnose uit laten voeren...conclusie was megatronic en koppelingsplaten gaar...dit gaat nu via de verkopende garage op garantie vervangen worden bij TVS..
 

Leon54

Actief lid
Klopt helemaal. Ik had er alleen nog nergens iets van gehoord of gelezen dus toch wel even schrikken. Varsseveld ligt voor mij niet naast de deur, hoop dus toch dat er niets aan de bak mankeert zodat ze de aanpassingen kunnen doorvoeren. Ga er van uit dat de bak goed is overigens maar je weet maar nooit. Dan begint het getouwtrek over garantie, reparatie, kosten enz.... Heb 11 september een afspraak bij TVS. Laat de afloop zeker even weten.
 

Octavia32

Forumguru
Goed dan zal ik nu mijn verhaal doen hier.

Twee maanden geleden een Yeti gekocht met bak problemen, zelfs zo erg dat nadat we de auto naar huis reden al stilstonden na 40 km en niet meer voor of achteruit konden.

De verkopende partij heeft de yeti naar varsseveld gebracht en daar was het wachten totdat ik geholpen kon worden want dit kwam er tussendoor natuurlijk.

Dus na diagnose (bak aan gort) heb ik er een nieuwe bak onder laten zetten icm met stage 2 tuning (dsg en motortuning).

Helaas toen ik er uiteindelijk in reed, we waren op vakantie toen de yeti opgehaald kon worden zat er een naar geluid in de auto. Dat vooral hoorbaar was als je het gaspedaal losliet.

Dus weer contact gehad met TVS en de yeti weer terug gebracht.
Na veel zoeken en luisteren bleek er toch iets met de nieuwe bak aan de hand te zijn en hebben ze er vervolgens weer een nieuwe onder gezet.

Ondanks dat het allemaal even heeft geduurd (je komt er zomaar tussen adhoc)ben ik zeer tevreden over de correcte afhandeling en de behulpzaamheid van dit kundige bedrijf.

Dus langs deze weg mijn hartelijke dank aan de mannen van tvs.

Tip voor iedereen, heb geduld en laat deze mensen hun werk goed doen. Zij willen net als jij /jullie dat mensen tevreden naar huis gaan.

Ga voor kwaliteit en niet voor kwantiteit (was anders naar een tuner op de hoek gegaan).

Specialisme kost soms tijd.
 

HarrieSkoda

Forumguru
En...... Is zowat iedereen die zich aan heeft gemeld voor de groepsaankoop reeds bij TVS/DSG-dokter voorzien van de nodige tuning?

Ik rijd inmiddels dik 4 maanden met de chiptuning & DSG-optimalisatie (zo'n 5.000 kilometer incl. vakantie), en ik moet zeggen dat ik er goed over tevreden ben... Op een paar puntjes na.

Ik was benieuwd of onderstaande puntjes bij mensen herkenbaar zijn, die dezelfde tuning hebben laten uitvoeren;
- Ik woon in een gebied met veel verkeersdrempels. Normaal kan ik dit gebied in de 2 goed berijden. Echter soms, als ik rem voor een behoorlijke verkeersdrempel, weet de DSG even niet goed wat hij moet doen. Terug naar de 1, of in de 2 blijven. Dit doet hij precies als je bovenop de verkeersdrempel rijdt, waardoor dit een 'onprettig' gevoel is. Het voelt ongeveer net als het terugpakken van een versnelling bij het intrappen van de kickdown.

- Bij het wegrijden vanaf stilstand bij een verkeerslicht schakelt de DSG 9 van de 10 keer prachtig mooi over. Met de DSG optimalisatie hebben we een echte 1e versnelling gekregen. Echter wil het ook wel eens voorkomen dat het lijkt of de DSG even moet nadenken en de 2e versnelling nog niet klaar heeft staan. Optrekken in de 1 prima, maar dan lijkt er even een 'dood punt' te zijn, en gaat dan verder in de 2, alsof je een duwtje in de rug krijgt.

Verder heb ik er alleen maar ontzettend veel plezier van. Lekker zuinig en vlot voor een 1.2. Vooraf had ik mezelf voor gek verklaard met een 1.2, maar het verbaast me enorm wat deze motor presteert.

Ohja als toevoeging op mijn bericht; ik trap mijn auto niet af, ik rijd gewoon normaal, rustig.
 

eriktv

Forumguru
Ik ben alleen maar tevreden en herken jouw punten niet, maar heb dan ook een andere bak.

Enige waar ik nog even moet wennen is het schakelpunt van 4 naar 5, bij 57 km/h. Dit is net de snelheid die je in de praktijk vaak rijdt bij max 50, waardoor ik nogal eens onnodig geschakel heb. Ondertussen wen ik daar aan en houd ik de snelheid iets langer onder de 57.

Sneller, soepeler en zuiniger, fantastisch!
 

Sportline

Senior Member
Ook mijn DSG optimalisatie werkt niet perfect genoeg net zoals bij HarrieSkoda, 14 september ga ik weer naar TVS om het volgende aan te passen:

- In D stand eerder overschakelen van 1 naar 2, in S stand gaat dit wel mooi
- terug schakel moment van de 6 naar de 5 lager zetten, is nu 60kmh maar moet 55kmh worden ivm drempels in 60kmh zone
- zweef moment/ geen mooie aangrijp moment bij weg rijden van rotonde.

Ohja als toevoeging op mijn bericht, ik trap mijn auto soms wel af, maar dat mag ook met een RS :yeehaa:
 
Laatst bewerkt:

Leon54

Actief lid
Laat ik er nu toevallig morgen heen gaan voor de DSG tuning.......
Kun je zelf aangeven wanneer de bak van 1 naar 2 schakelt ? Ergens tussen de 1500 en 1800 toeren lijkt mij een goed moment ? Je zou toch veronderstellen dat TVS ook rekening houdt met schakelmomenten en veel gereden snelheden ...?
 

turboturbo

Forumguru
Is dat gedrag van schakelen van 1 naar 2 en van 4 naar 5 niet te beïnvloeden met je voet?

De sporadische keren dat ik met een automaat auto heb gereden was geen DSG maar ik merkte dat ik gewenste voorkeur voor een bepaalde versnelling goed kon beïnvloeden door m'n voet als het ware 'sporen' te geven via het gaspendaal :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Je voet even een fractie liften in het juiste toerengebied laat de automaat vaak opschakelen, een beetje gas bij blijven geven houdt dezelfde versnelling langer vast.
Dat werkt niet alleen bij de dsg6 die ik jaren heb gehad, ook bij de Mercedes Sprinter waar ik wekelijks mee rij (en die eerlijk gezegd nog prettiger schakelt dan de dsg waar ik onlangs een stukje mee proefgereden heb).
 

Leon54

Actief lid
Mooi dat je er blijkbaar iets invloed op kan hebben, maar volgens mij koop je m.n. Een automaat om niet langer op dat soort zaken te hoeven letten. ...? Mijn vriendin heeft overigens ook een Mercedes dsg 7 en die schakelt ook erg fijn. Van 1 naar 2 ergens met 1800 toeren.
 

Leon54

Actief lid
Vandaag een bezoek gebracht aan TVS voor een optimalisatie van de DSG.

De diagnose ging snel, een proefrit en eea uitlezen (als ik het goed begreep) en het geheel was in ongeveer een halfuur gefikst.

Ik was erg blij te horen dat de bak blijkbaar in topconditie verkeerde en er geen beletsel was voor een tuning.:jaja:

Ik had op voorhand een ander beeld bij het bedrijf, een voorstelling van een grote werkplaats met veel bedrijvigheid en personeel, maar daar heb ik niet veel van gemerkt of gezien. De deur van de wekplaats is in het geheel niet open geweest. Ik en nog een klant wachtten in de balieruimte, terwijl er werd proefgereden in onze auto's en een laptop werd aangesloten. Ook stond er buiten nog een auto met een draaiende motor en een computer aangesloten. Qua tuning gebeurt er blijkbaar binnen niet zoveel, misschien dat daar de reparaties plaatsvinden...? Toen alles binnen 2 uur klaar was, mocht ik proefrijden. Ik heb ongeveer 10 minuten rondjes gereden op het industrieterrein waar TVS is gevestigd. Ik heb natuurlijk nog niet een compleet beeld van de optimalisatie, maar ik heb nu ineens wel een eerste versnelling waar ik gewoon in kan wegrijden en pas overschakelt bij ongeveer 1400 toeren. Ook kruipt de auto nu in de eerste versnelling ipv meteen door te schakelen naar de twee. De sportstand lijkt ook veel bruikbaarder. Volgens mij is er nu geen kickdown functie meer, althans het voelt anders. Ik zal de komende weken monitoren wat er nog meer opvalt en er verslag van doen. De eerste indrukken zijn goed. Wordt vervolgd...
 

CDK

Forumguru
Ik had op voorhand een ander beeld bij het bedrijf, een voorstelling van een grote werkplaats met veel bedrijvigheid en personeel. Qua tuning gebeurt er blijkbaar binnen niet zoveel, misschien dat daar de reparaties plaatsvinden...? De eerste indrukken zijn goed. Wordt vervolgd...
Totaal ongeveer 15 werknemers, motortuning / rollenbankruimte is binnen, tevens vind daar het onderhoud en de reparatie aan de DSG bakken plaats.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Fijn dat je tuning tot nu toe goed bevalt @Leon54 .

De 10 minuutjes rondjes rijden was voor de adaptatie van de bak? Toen ik dit formuliertje in m'n handen kreeg en moest gaan dien, vond ik dat wel erg vreemd.

In 2 uurtjes was alles gelukt? Dat is netjes!

Bedoel je toevallig niet dat de bak pas overschakelt bij +/- 2400 toeren ipv 1400? Anders is dat nog erg vroeg vind ik.

Kickdown functie zou gewoon moeten werken, verder doortrappen dat pedaal ;)!
 

Leon54

Actief lid
Corné, ik geloof echt dat er 15 mensen werken, alleen ik zag in die 2 uur slechts 3. Nogmaals de garagedeur is niet open geweest en ook hoorde ik geen geluiden uit deze ruimte. Het is geen verwijt, slechts een vaststelling....:jaja: Ik twijfel niet aan het bedrijf, anders was ik er ook niet heengegaan !

Harrie, de bak schakelt toch echt bij 1400 toeren van 1 naar 2. Dat had men mij van te voren ook voorspeld. Die 10 minuten rijden was idd. voor het inleren denk ik, maar ook kon ik de verschillen ervaren. Ik kreeg geen formulier maar mondelinge instructies.... Het formulier zag ik later pas liggen op de balie. Thuis heb ik die procedure van dat formulier nog maar eens herhaald, ondanks dat ik al 2 uur had gereden om weer thuis te komen.
 

Sportline

Senior Member
Zojuist terug gekomen van TVS, alle punten die ik bij hun heb gemeld aan de DSG zijn verholpen. Schakel moment van de 1 naar de 2 is veranderd van 2500 naar 2000 toeren, alle terug schakel momenten zijn iets lager gezet waardoor de DSG onnodig hoeft terug te schakelen. Ook het aangrijpingspunt (wanneer je de auto laat uitrollen en weer gas geeft) is aangepast, je kon duidelijk voelen wanneer de koppeling weer aandrijving kreeg.
De DSG schakelt nu precies op momenten wanneer je het zelf ook zou doen, beter en mooier dan dit is niet mogelijk. De perfecte combi van sportief en comfortabel rijden is bereikt. Rico heeft weer keurig werk geleverd, alle kosten vielen onder de service dus mijn dank aan hun is zeer groot!
 

Tuur71

Senior Member
Ik heb nu zon 14 K km gereden sinds de motor + DSG aanpassingen. Na de aanpassing reed hij erg goed. Schok vrij ( ook bij koude motor wat hij daar voor niet deed) alleen bij overschakelen van 1 naar 2 was soms een wat vreemde gewaarwording net als andersom. Nu is het toch allemaal minder soepel. De schakel schokjes bij koude motor zijn terug, bij overschakelen bij optrekken zit er vaak een soort van zweef moment tussen de versnellingen. Terug schakelen tussen 4-3-2-1 gaat vaak nog al eens met schokken bij afremmen voor verkeerslichten. Als ik dan een tijdje de kans heb om wat sneller te rijdend tijdens een rit met veel schakel mogelijkheden tussen 5-6-7 schakelt de bak tijdens het vervolg van de rit weer even wat soepeler. Het lijkt wel of het adaptieve karakter van de bak de afstelling om zeep helpt. Ik moet zeggen dat ik voor de tuning twee keer onder garantie een nieuwe koppeling set heb gekregen en dat de bak toen gedurende een korte tijd ook veel soepeler schakelde maar dat was nooit van lange duur. Zou het zinvol zijn om nog eens contact op te nemen met TVS?

P.S. Wat ik ook altijd al heb gehad is dat de toerenteller in de hogere versnellingen met schokjes/stapjes beweegt. Ik dacht dat dat na tuning weg zou zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan