GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
BasSDruM, wat is je rijervaring?
Want grafieken zijn leuk maar het gaat erom wat er gebeurt als je erin zit.
 

Schippersss

Forumguru
Waarschijnlijk voel je er geen reet van, maar voor de media, forums, fb moet het zo glad zijn als een babyhuidje. Dus maken we ons gek, en de tuner kan weer aan de slag. Vaak met resultaat minder koppel en vermogen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

BaSsDruM

Senior Member
Oké, niet echt 'on-topic', maar waarom die (verdere) tuning als je al 320+ pk en 400+ nm had??
En met die hobbels, waar was dat gedaan? (als je dat kwijt wilt :bloos: ).

Standaard heeft de cupra volgens opgave 300 pk en 380 nm. VAG kennende altijd iets meer, en nog iets meer door eerdere plaatsing CAI en downpipe/racekat in voorbereiding op deze tuning. Er was dus geen eerdere tuning.
 

Octavia32

Forumguru
Standaard heeft de cupra volgens opgave 300 pk en 380 nm. VAG kennende altijd iets meer, en nog iets meer door eerdere plaatsing CAI en downpipe/racekat in voorbereiding op deze tuning. Er was dus geen eerdere tuning.
Ik ben geen kenner of expert , maar zou het niet kunnen dat al deze hobbels onrust is ontstaan door je CAI en het aanpassen van je uitlaat systeem.

Als ik de voor meting (1e meeting) zo bekijk.
 

BaSsDruM

Senior Member
Laten we ons niet teveel focussen op de hobbels en dipjes jongens, dat doe ik ook niet. Ik vind dat die 630 nm er ineens hard in klapt, en daarna snel inzakt. Mooier was geweest ± 560 nm over een heel breed toeren gebied vast te houden, wat volgens mij ook technisch mogelijk zou moeten zijn, en ook wat vriendelijker op lange termijn voor alle onderdelen. Maar zoals ik al zei, ik neem morgen even contact met ze op, want misschien maak ik me zorgen om niks. Fijne avond nog!
 

leon-cupra

Forumguru
@Octavia32, ook al zou de eerdere aanpassingen kunnen leiden tot curve met "hobbels", na de tuning op maat zou zoiets niet mogen. En die hobbels zijn nog groter dan ervoor.

En die hobbels zullen de meeste idd niet waarnemen(echter iemand met kennis van zaken, neemt dit wel waar tijdens het rijden), maar een mooie curve toont een verschil tussen een goede tuner en een heel goede tuner (zijn de woorden van iemand die zelf een tuningbedrijf heeft)
 

Kurtje

Forumguru
Die lichte hobbels zal je inderdaad in de praktijk niet waarnemen, echter die dip na tuning wel.
Zeker iemand die zijn wagen gebruikt op een sportieve manier.

Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen! Hopelijk krijg je het goed opgelost!
 

Leon54

Actief lid
Geïnformeerd bij TVS naar de kosten van tuning. Ineens wordt er geschermd met diagnose kosten van 149 euro. Ik had daar nog niets van gelezen op de diverse fora. Als de bak niet gezond genoeg is, kun je onverrichter zake terug en ben je dat geld dus kwijt....! Als de bak wel gezond is en de tuning wordt uitgevoerd, hoef je het diagnose geld niet te betalen. Dit geldt ook bij een eventuele reparatie indien er mankementen worden ontdekt. Ik begrijp het misschien wel, maar toch wel even schrikken.... In het slechtste geval rijd ik van Leeuwarden naar Varsseveld, betaal 149 euro en kan onverrichter zake weer retour.... Over een kleine korting als forumlid spreekt men al helemaal niet...

Blijkbaar had mij mijn bericht niet helemaal goed gelezen. Inmiddels is me 10% korting geboden als ik forumlid ben. Top !
 
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Als je de DSG een beurt laat geven (wat bij mij net nodig was) zit diagnose hier al in. Wellicht interessant voor jou of anderen die een natte DSG hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Laten we ons niet teveel focussen op de hobbels en dipjes jongens, dat doe ik ook niet. Ik vind dat die 630 nm er ineens hard in klapt, en daarna snel inzakt. Mooier was geweest ± 560 nm over een heel breed toeren gebied vast te houden, wat volgens mij ook technisch mogelijk zou moeten zijn, en ook wat vriendelijker op lange termijn voor alle onderdelen. Maar zoals ik al zei, ik neem morgen even contact met ze op, want misschien maak ik me zorgen om niks. Fijne avond nog!
En hoe gaat het nu verder?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan