GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

LT83

Forumguru
Geen insinuaties, de waarheid mag altijd vermeld worden.
Dus wat mij betreft, vertellen Corne. Ik ben wel benieuwd.
Weet zeker dat jij hier ook niet 100% tevreden mee zou zijn geweest als dit het echte verloop is, maar misschien is er een goede reden!
 

LT83

Forumguru
Mijn gok: men wilde de max pk's eruithalen.:pieker:
Maar ik zou voor minder en vlakker gaan.:pardon:

Ik denk dat er een andere reden is eerlijk gezegd. Want kan mij niet voorstellen dat een gerenomeerde tuner zegt van; zo dit is de max,
alles staat nu vol open, beetje ongelijkmatig maar succes ermee!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Schippersss

Forumguru
ben benieuwd. Want het is weer een hele soap geworden.
Vermoed ook dat rollerbank nog niet helemaal in oorde is.
Vind het vermogen ook wel erg hoog.
 

LT83

Forumguru
Gewoon ergens anders gaan meten, niet bij JD uiteraard, die 2 liggen elkaar niet zo :deuk:

Volgens mij had jij bij JD een nette curve en nam jij maar wat graag die getallen over, hahahah :tongue:
Wat ik mij kan herinneren waren ze bij JD ook best te spreken over de afstelling van de Superb.
Maar tuners onderling hebben altijd wel wat te zeiken, zo snap ik bijvoorbeeld ook nooit dat TunerX nog zoveel werk heeft, als ik al zijn uitdraaien op de verschillende Facebook pagina's voorbij zie komen.....
 

ertromp

Forumguru
Tja niet een kromme waar ik mee naar huis zou willen gaan.
Wellicht toch te snel mee naar huis willen nemen? Ik kan natuurlijk niet zien hoe de afspraken tussen jou en TVS gegaan zijn.
Software op motor en bak is vrij nieuw natuurlijk voor die 300pk Leon en als je ziet hoe snel software versies elkaar opvolgen binnen VAG dan is Microsoft met zijn wekelijkse updates heilig daarbij.
Tussen de softwareversies zullen de bit's en bytes vast weer anders liggen VAG kennende
Je komt dan als tuningbedrijf wellicht toch voor onverwachte situaties. Dat vreet natuurlijk tijd om te ontleden.
Liever een paar dagen in een Golf zonder airco en alles perfect dan snel de handel mee naar huis en dan een paar jaar met ongenoegen rond rijden. De finetuning is toch gratis?
 

LT83

Forumguru
100 punten en/of certificering van die toestellen

Zelfs met certificering kun je nog kloten met bijv. je temperatuur sensor. Maar goed allemaal dezelfde bank maakt rommelen al een stuk minder makkelijk, omdat je dan als tuner wel door de mand valt als iemand op dezelfde bank andere waardes meet.
 

ertromp

Forumguru
Zelfs met certificering kun je nog kloten met bijv. je temperatuur sensor. Maar goed allemaal dezelfde bank maakt rommelen al een stuk minder makkelijk, omdat je dan als tuner wel door de mand valt als iemand op dezelfde bank andere waardes meet.
Exact spreek ranges af waarmee getest gaat worden
 

LT83

Forumguru
Ik bedoel de temp sensor van de omgeving, deze corrigeert zegmaar het verschil in vermogen tussen winter en zomer.
Bij koudere temperaturen meet je nu eenmaal meer vermogen. Door deze sensor zou je gedurende het hele jaar ongeveer hetzelfde moeten meten, zeg binnen een verschil van 1-2%. Misschien dat je in de winter nog wat meer koppel meet, maar goed.
Verwarm je deze sensor in de wintermaanden krijg je ineens wel wat leuker resultaat ;P

Ik ben verder ook geen expert op dit gebied, maar dit lijkt mij logisch.
 

CDK

Forumguru
Hopelijk dan ook voldoende personeel om alles af te handelen. Je kunt nog zoveel gereedschap en aanbod voor tuning en DSG activiteiten hebben maar personeel en voldoende tijd is natuurlijk voorwaarde 1 m.i

Alles is veranderd en er verandert nog meer. Nieuwe (mede)eigenaar / directie. Ronald doet alleen nog maar software (zoals dat elders in Lochem en Nuenen ook afgezonderd van de drukte gebeurt.
Ook komt er uiteraard extra personeel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan