Grote kodiaq 2 bestellingen topic

jhuijgen

Nieuw lid
Enig idee vanwaar de uitleverstop?
Niet specifiek vanuit deze leasemaatschappij, maar toen ik ervan hoorde ben ik gaan googlen en blijkbaar zijn leasemaatschappijen er niet zo happig op om tegen het einde van het jaar auto's op kenteken te laten zetten ivm de restwaarde aan het einde. Heb ook op een ander forum gelezen dat sommige leasemaatschappijen al een stop hebben vanaf half oktober. Weet niet of dat klopt.
 

Patron

Senior Member
Zo'n stop is er al jaren bij de meeste LM. Enige uitzondering die ze ooit gemaakt hebben is met de rush van de tesla's destijds vanwege bijtelling
 

Michel1978

Nieuw lid
Die van mij gaat via Van Mossel. Na 15 november is er een uitleverstop tot het nieuwe jaar. Wordt dus krap. Volgende week productie, dus hoop dat het transport daarna snel gaat, dan komt het allemaal goed!
Ayvens gaat ook via van Mossel in Waalwijk, hopen dat het goed komt, had wel commitment van Ayvens dat het zeker was dat hij dit jaar nog geleverd zou worden, maar even de billen bij elkaar houden en hopen
 

rdrummen

Senior Member
Na lange afwezigheid alhier, tijd voor een korte update:
Als vervanging voor onze 7-jaar oude trouwe Kodiaq 4x4 hebben we onze nieuwe besteld! Een Kodiaq PHEV als Business-editie met de nodige (en misschien ook onnodige) opties, maar helaas geen 4x4 meer...
Verwachte levertijd is momenteel midden december, maar dat is nog niet zeker.
Wel al een vraagje voor hier: Wie weet of het mogelijk is om het standaard stuurwiel (incl. verwarming en schakelpaddles) te laten vervangen door een 3-spaaks sportstuurwiel, maar dan wel met behoud van alle functionaliteiten (verwarming, paddles en travel-assist systemen)? Onze dealer doet daar nogal moeilijk over, dus even hier bij de ervarings-deskundigen navragen ;)
 

JW88

Nieuw lid

@brixon1990 ; Welke versie en opties heb je besteld?

Mijn auto ging 22 augustus in productie, maar heb nog steeds geen bericht ontvangen dat de auto onderweg is naar NL.
A-Point afgelopen vrijdag gesproken en die konden melden dat de auto net volledig is geproduceerd en dat de vertraging is veroorzaakt door een onderdeel dat niet op voorraad was.
 

brixon1990

Nieuw lid
Balen zeg, dat het allemaal zo lang duurt… Dit is mijn configuratie:

Business edition mhev
Kleur
Black magic
Bekleding
Loft
Meeruitvoeringen
  • Derde zitrij, inklapbaar, met middenarmsteun op de tweede zitrij
  • 18" lichtmetalen velgen Soira aero, zilver
  • Sunset
  • Loft
  • Black Magic
 
  • Leuk
Waarderingen: JW88

JW88

Nieuw lid
Ik heb op 19 juni onderstaande configuratie besteld:

Kodiaq (2) Business Edition 1.5 TSI PHEV 150 kW / 204 pk SUV 6 versn. DSG

Kleur
Black magic mica
Bekleding
Lounge

Meeruitvoeringen
  • Interieur 'Lounge'
  • 19" lichtmetalen velgen Halti aero, antraciet
  • Trekhaak wegklapbaar
  • Light & View pakket
  • Winter Pakket
  • Comfort Pakket
  • Simply Clever Familie Pakket
  • Parkeer Pakket
  • Akoestisch Pakket
  • Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif-/kanteldak
  • Lounge
  • Black Magic
 

ChrisCross

Nieuw lid
Hi allemaal, bedankt voor de nuttige berichten op dit forum. Heeft bijgedragen aan de voorpret, want vrijdag mag ik de Kodiaq (leasewagen) ophalen;


1-5 besteld
17-5 besteld door werkgever
28-5 besteld door leasemij
7-8 kon ik DCC en Comfort PLUS (stoelventilatie + massage) nog toevoegen
18-9 geproduceerd
2-10 dealer belde voor een afleverafspraak
18-10 ophalen

Ik ben wel heel benieuwd of de 1.5 motor geschikt is om de zware caravan te trekken. Theoretisch 1800, maar hoe gaat het heuvel op?

Zaterdag ga ik er gelijk mee naar Barcelona. 3 kids op de achterbank... leuke test-roadtrip! Ik zal de bevindingen en verbruik delen.
 
Bovenaan Onderaan