Helaas nog geen afspraak kunnen maken om een remote VCDS sessie te realiseren, om te kijken of er een fout in de radar(s) zit. Gelukkig werken de functies zoals ze op zichzelf staand zouden moeten werken, maar het zou ook erg fijn zijn als ze samen zouden kunnen werken, en dus niet telkens opnieuw aangezet hoeven te worden. Wordt dus vervolgd zodra de afspraak is ingepland!
Verder over de - momenteel - niet dimmende buitenspiegels. Even een test uitgevoerd; rijdend in het donker, lampje van de telefoon aangezet, en voor het oogje (welke in het midden, bovenin de binnenspiegel) gehouden. Vrijwel direct zie je dat de buitenspiegels dimmen.
Er moet dus een signaaltje opgevangen worden door de sensor in de binnenspiegel dat er een bepaald aantal lux wordt geschenen, zodat de spiegels gedimd raken. Zou je dit signaal softwarematig kunnen manipuleren? Oftewel de aantal lux naar beneden bijstellen (omdat de ramen donker zijn en dus een hele boel licht tegenhouden), zodat de spiegels eerder zullen dimmen? Vind dit namelijk wel een gemis.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De vRS is verlaagd middels een Eibach Pro-Kit, en was eigenlijk vergeten hier wat mooie foto's van te posten, dus ik neem daar nu nog even de gelegenheid voor.
Voor de verlaging.
Na de verlaging.
Verder heb ik ook rondgekeken welke mogelijkheden er waren om wat meer geluid uit de auto te krijgen. En dan vond ik het belangrijkste daarbij dat ik zelf in kon stellen of ik een 'luide' auto wil, of dat ik een 'normale' auto qua geluid wil.
Toen kwam ik uit op een klep. Zo te zien lassen ze deze ergens op je originele uitlaat, en is de klep te bedienen met een afstandsbediening. Echter vind ik de las niet echt bepaald van hoogstaande kwaliteit als ik dat zo bekijk, én vind ik het jammer dat de originele uitlaat 'opengeslepen' wordt.
Hebben jullie ooit zoiets gezien, of hebben jullie er ervaringen mee? Zo'n effect is eigenlijk wel precies wat ik zoek.
Verder was ik lekker op weg om een zo origineel mogelijk ogende dashcam te regelen, hieronder krijg je een idee van wat ik op het oog had.
En dan lezen jullie het inderdaad goed..... op het oog HAD.
Het leek te mooi om waar te zijn, want eigenlijk leek alles er op dat het zou passen, ondanks dat het voor een Superb ontwikkeld zou zijn.
Na wat heen en weer gechat met onze Chinese vrienden, kwamen we tot de volgende conclusie.
Mijn spiegelvoet.
Spiegelvoet van een Superb, waarin de dashcam reeds gemonteerd is.
En dan gaat het met name om het tweede deel van de kap achter de spiegel, dus van de dashcam, naar de hemel toe.
Als je goed kijkt, zit daar een verschil tussen de Octavia en de Superb --> Superb 'rechte' hoeken, Octavia 'half afgevlakte' hoeken.
Hoe ziet er dat dan uit als je deze 'Superb' dashcam/DVR toch in een Octavia zou plaatsen....
Meer hoef ik denk ik niet te zeggen. Jammer!!
*Aanvulling: Ik zou het bovenste kapje van een Superb kunnen bestellen, en kijken of dit in de Octavia past. Moet ik eigenlijk even de aansluiting van ruit/hemel van een S3 vergelijken met de aansluiting ruit/hemel van mijn O3 FL.
Kapje O3 FL.
Kapje S3.
Verder mis ik ook de ruimte om mijn zonnebril op te kunnen bergen. Ook hiervoor weer wat berichtjes uitgewisseld, en aan de hand van de gestuurde foto's heb ik daar een mooi antwoord op gekregen hoe we dat op kunnen gaan lossen.
Ook vond ik het vandaag een mooie gelegenheid om de winterwielen te monteren. Als ik de temperaturen zo zie, blijven die de komende tijd wel onder de 10 gr. Gelijk even opgepompt en gereset in het menu van de auto.
De deurrubbers ook maar gelijk ingevet, oftewel; winter ready!
Nu ook goed te zien hoe de nieuwe spacers tot zijn recht komen. Was even afwachten ivm. dat de FL een bredere achteras van zichzelf heeft.
Nu even de bestelde pakketjes afwachten voor weer wat anders leuks!