In het kader 'omdat het kan' even wat kleine updates uitgevoerd. Ook zijn er nog wat onderdelen binnengekomen.
Verder vooral genoten hoe de auto rijdt, echt héérlijk!
Instaplijstjes voor de achterportieren ontvangen. Raar dat er enkel bij de voorportieren een instaplijst zit. Dit maakt het geheel mijn inziens af.
Ook zijn de bestelde vRS emblemen zijn binnengekomen. Dit was nog even een gepuzzel omdat er blijkbaar verschil in afmetingen zit tussen de 220/230/245 versie. Gelukkig de juiste besteld!
En zwart is ook maar zo zwart.... Dus aan de knutsel gegaan.
Afdekkapjes voor de scharnieren van de portieren.
Afdekkapjes voor de deurvangers van de portieren.
Wat ik ook niet zo goed kon begrijpen, is dat aan de buitenzijde van de vRS bijna alles LED is, en dan zit je in de auto en dan heb je plotseling gele interieurverlichting..... Weg ermee! Links LED vs. rechts gloeilamp.
En me bezig gehouden met een pakketje wat ein-de-lijk binnengekomen is... Maar liefst 2 maanden onderweg geweest.
Het betreft hieronder een donor knoppenrij met gemodificeerde knoppen voor het garagedeur projectje waarvoor ik dit besteld heb.
Deze kan ik dus mooi uit elkaar halen, voordat ik aan mijn eigen knoppenrij ga knutselen.
Ook het laatste onderdeel waarop ik aan het wachten ben, is afgelopen week binnengekomen. Nu kan het hobby-en beginnen!
Verder heeft de vRS nog heerlijk mogen badderen, het was drastisch nodig ook. Maar met dit weer is hij eigenlijk alweer aan de beurt...
1. "Uitparkeerhulp/dodehoeksensor nu niet beschikbaar".
2. "Ruiten blinderen en dimmende spiegels".
Omtrent bovenstaand bericht kan ik 2 mededelingen doen. 1 Positieve en 1 negatieve.
De dodehoek detectie blijft werken, zonder dat ik hier meer een foutmelding van ontvang, dus dat is top!
Het negatieve punt is dat ik er helaas nog niet achter ben gekomen of het mogelijk is om softwarematig de aantal lux aan te passen van de sensor in de binnenspiegel. Nou moet ik zeggen dat ik niet heel veel last heb van mensen die dimlicht achter mij voeren, omdat dit natuurlijk grotendeels tegengehouden wordt door de verduisterende folie, maar toch zou het wel fijn zijn als de buitenspiegels meewerken.
Ook heb ik me nog wat meer zitten verdiepen in een klep die ik op het uitlaatsysteem zou willen plaatsen voor - wanneer ik het wil - wat meer geluid te krijgen. Schijnbaar blijken de wat nieuwere auto's te zijn voorzien van een OPF/GPF (Otto Partikel Filter) filter, die het geluid drastisch blijken te dempen. Met het plaatsen van een klep zou het dus zomaar kunnen zijn dat - bij klep open - het geluid super erg tegen gaat vallen.
Nu heb ik op internet al wat zitten lezen dat deze filters verwijderd kunnen worden, en ook softwarematig, bijv. bij chiptuning, uitgeschreven kunnen worden. Bijkomend voordeel hiervan zou zijn dat de auto ook 'lekkerder' zal gaan lopen omdat hij meer 'ademvrijheid' heeft.
Heeft er iemand ervaring met het hardware- en softwarematig verwijderen van dit filter?