Zo, daar zijn we weer. En zoals het vorige bericht al deed vermoeden, zat er iets aan te komen.
Op een slimme manier toch nog aan een mooi systeem weten te komen. Nooit verwacht dat dit ervan zou komen, maar soms kun je iets niet laten liggen
.
Weliswaar een gebruikt Fox uitlaatsysteem. Verdorie wat ziet die er smerig uit... Daar kan ik niet tegen.
Enkel met een klein sopje er overheen al een behoorlijk resultaat kunnen boeken. Daar wordt een mens vrolijk van.
Nu nog een RVS polish er overheen en dan is het helemaal goed!
Wellicht is de oplettende kijker al opgevallen dat de klem/sok tussen het Y-stuk en de middendemper vervanger mist, alsmede de klem/sok tussen de middendemper vervanger en de downpipe. Hiervoor even onder de auto gelegen om alles goed op te meten en de juiste klem en sok te bestellen.
Diameter Fox systeem = 70mm
Diameter originele downpipe = 65mm
Dus 1 x verloop van 70mm --> 65mm benodigd & 1 x sok 70mm benodigd.
Nu kwam ik onderstaande sok van RVS met klemmen tegen. Dit lijkt mij er prima uit te zien.
Echter had ik wel een vraag over een verloopstuk van 70mm --> 65mm. Degene die ik hiervoor tegenkwam ziet er als volgt uit.
Horen er normaal gesproken niet van die inkepingen in te zitten, zodat door de klemmen het verloopstuk naadloos op de pijp aansluit, zoals hieronder?
Zo ziet overigens de aansluiting van de downpipe op de middendemper eruit bij een vRS 245 mét OPF.
Verder de vraag of onderstaande ringetjes vereist zijn om de uitlaat niet uit het rubber te laten schieten?
Als ik alles helder heb, gaan de verloopstukken/sokken/klemmen en heel het pretpakket besteld worden en dan zal hij er op korte termijn onder hangen. Ik ben zééééééér benieuwd!!