HarrieSkoda
Forumguru
Verdere voorbereidingen getroffen voor de ombouw van het stuur. Alles bij elkaar kunnen vinden om het (hopelijk) functioneel te krijgen. Ook hier zeggen foto's weer meer dan 1000 woorden.
Eerst eens bekeken hoe de stuurwielbediening er het makkelijkste en vooral heel af zou komen. Even kijken waar te beginnen.
En als je dit met beleid doet, krijg je uiteindelijk dit.
Het stuur ziet er na het schoonmaken en demonteren van de stuurwielbediening dan zo uit.
Stekkertjes van de aansturing van de DSG-flippers.
Toen opzoek naar een nieuwe airbag, geschikt voor het stuur. En jawel, na niet lang zoeken deze tegengekomen en direct besteld.
Oude (6V0880201T) eruit.
Nieuwe (57A880201A) erin.
Navraag gedaan bij de onderdelendienst van de dealer of de oude en de nieuw airbag 'hetzelfde' zijn, vanwege afwijkend artikelnummer. Echter kunnen/willen zij geen informatie hierover geven. Het enige wat ik toegezonden kreeg was het volgende. Iemand die er wijs uit kan?
Nieuwe airbag past in ieder geval op alle fronten en sluit netjes aan. Daarbij is de bekabeling ook hetzelfde, dus ik gok dat het geen conflict met de auto op moet gaan leveren...?!
Alle spullen zijn nu bij elkaar voor de ombouw, nu alleen nog de realisatie.
- Oude airbag + stuur los (M12)
- 'Oude' stuurwielbediening overzetten op het nieuwe stuur
- Nieuwe airbag plaatsen en controleren
- Kalibreren stuur + VCDS vrijschakeling DSG-flippers
Ik ga de DSG-flippers wel degelijk gebruiken, gezien het grote aantal verkeersdrempels hier in de wijk, waarbij de DSG telkens net op het punt zit - in de 2 blijven, terugschakelen naar 1 - zijn deze erg praktisch zodat ik de DSG in dit geval in de 2 kan houden.
Nu ben ik benieuwd wat jullie van DSG-paddles/extenders vinden. Persoonlijk vind ik het wel leuk eruit zien, maar zitten ze niet in de weg met sturen? Ideetjes die ik heb opgedaan:
Hoe ziet er dat dan in de auto uit? Helaas enkel een foto van de eerste soort DSG-paddles/extenders.
Graag jullie meningen en ervaringen .
Eerst eens bekeken hoe de stuurwielbediening er het makkelijkste en vooral heel af zou komen. Even kijken waar te beginnen.
En als je dit met beleid doet, krijg je uiteindelijk dit.
Het stuur ziet er na het schoonmaken en demonteren van de stuurwielbediening dan zo uit.
Stekkertjes van de aansturing van de DSG-flippers.
Toen opzoek naar een nieuwe airbag, geschikt voor het stuur. En jawel, na niet lang zoeken deze tegengekomen en direct besteld.
Oude (6V0880201T) eruit.
Nieuwe (57A880201A) erin.
Navraag gedaan bij de onderdelendienst van de dealer of de oude en de nieuw airbag 'hetzelfde' zijn, vanwege afwijkend artikelnummer. Echter kunnen/willen zij geen informatie hierover geven. Het enige wat ik toegezonden kreeg was het volgende. Iemand die er wijs uit kan?
Nieuwe airbag past in ieder geval op alle fronten en sluit netjes aan. Daarbij is de bekabeling ook hetzelfde, dus ik gok dat het geen conflict met de auto op moet gaan leveren...?!
Alle spullen zijn nu bij elkaar voor de ombouw, nu alleen nog de realisatie.
- Oude airbag + stuur los (M12)
- 'Oude' stuurwielbediening overzetten op het nieuwe stuur
- Nieuwe airbag plaatsen en controleren
- Kalibreren stuur + VCDS vrijschakeling DSG-flippers
Ik ga de DSG-flippers wel degelijk gebruiken, gezien het grote aantal verkeersdrempels hier in de wijk, waarbij de DSG telkens net op het punt zit - in de 2 blijven, terugschakelen naar 1 - zijn deze erg praktisch zodat ik de DSG in dit geval in de 2 kan houden.
Nu ben ik benieuwd wat jullie van DSG-paddles/extenders vinden. Persoonlijk vind ik het wel leuk eruit zien, maar zitten ze niet in de weg met sturen? Ideetjes die ik heb opgedaan:
Hoe ziet er dat dan in de auto uit? Helaas enkel een foto van de eerste soort DSG-paddles/extenders.
Graag jullie meningen en ervaringen .