Amundsen Het grote Amundsen-topic

Rolandd

Actief lid
Even een vraagje, in de Superb 3 kan je een Amundsen met een 6,5" scherm krijgen.
Welke Amundsen is dit dan? Degene die ik kan vinden hebben allemaal een 5,8" scherm (MIB)

andrehj

Forumguru
Dat is de MIB Amundsen van de 2e generatie. Dit model komt ook in de MJ2016 Fabia III, O3 en Yeti.
De 1e generatie MIB Amundsen heeft idd een 5.8" scherm.

ElScorpione

Forumguru
Eens met @maarten84. Er lopen nu diverse zaken door elkaar. Nieuwe en oude Amundsen. Dat is niet handig. Beter een apart topic voor de Amundsen in de O3 maken denk ik.

AndreM

Forumguru
Beste mensen,

Is het niet beter om voor ieder navi apart een topic te maken, per model en modeljaar.
Dus b.v. O3 MIB Amundsen, O2 Amundsen+ enz., dan is het voor de fans onder ons niet zo verwarrend.
En kan een ieder zijn vraag stellen voor het juiste apparaat in de juiste topic.
Dit lijkt mij overzichtelijker, zeker omdat Skoda nu al diverse navigatie systemen heeft en zelfs voor de O3 een nieuwere versie gaat komen.

Zelf heb ik een ooit handleiding gemaakt over hoe een MIB Amundsen, van een O3, te update van kaartmateriaal. Helaas is dit niet meer te vinden aangezien er al zoveel topic's geopend zijn dat je het niet meer vind .

Ik weet niet of de beheerders hier iets mee kunnen?

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Mijn superb is 2 jaar oud en als ik op de updateportal mijn chassisnummer ingeef krijg ik de melding dat er geen nieuwe updates zijn?
deze updates zijn voor de MIB Amundsen, geleverd in de nieuwe Octavia. Niet voor jouw model van toepassing Yves.. jammer maar helaas :dankje:

andrehj

Forumguru
Dat is een hele goede aanbieding!
Maar kopers moeten zich wel realiseren dat deze V7 al in de herfst van 2014 uit is gekomen (het is dezelfde versie die je afgelopen kerstvakantie in de aanbieding voor 129 euro kon krijgen) en dus binnenkort V8 al uit zal komen.
Maar die kost het dubbele...

Chatslet

Forumguru
Het is in ieder geval beter dan de rommel die ik er nu in heb zitten. Volgens mij is dat V3 en dat zijn kaarten uit 2008.

ElScorpione

Forumguru
Dat is een hele goede aanbieding!
Maar kopers moeten zich wel realiseren dat deze V7 al in de herfst van 2014 uit is gekomen (het is dezelfde versie die je afgelopen kerstvakantie in de aanbieding voor 129 euro kon krijgen) en dus binnenkort V8 al uit zal komen.
Maar die kost het dubbele...
Is dat wel zo? Op deze V7 versie staat namelijk een nieuwe weg die in 2015 pas opengesteld is.

Michelv.

Forumguru
Normaal werden de navigatiegegevens vanaf de CD's naar de SD-Kaart gezet(oude situatie) dus SD moet erin blijven.

Green

Actief lid
Goedemorgen mede Forum leden.

Ik heb zojuist bij vw dealer de update gehaald voor onze amudsen.
Is momenteel in aanbieding van €199 voor €99.!!!!!

Betreft versie 2015 v7.
Is ook te verkrijgen voor die prijs voor de amudsen +

Ook leverbaar voor die prijs voor amudsen+.

andrehj

Forumguru
Jullie halen de Amundsen+ (RNS 315) en de Amundsen (RNS 310) door elkaar.
  • Amundsen (zonder +): Kaarten blijven op de SD-kaart, want er is geen intern geheugen. Hier zal de tip van @ElScorpione voor gelden, dat je dus de lege ruimte op de SD-kaart kunt benutten voor muziek.
  • Amundsen +: Kaarten worden automatisch gekopieerd naar het interne geheugen (duurt een paar uur, maar je kunt de auto tussendoor gewoon uitzetten, bij weer aanzetten gaat ie gewoon verder waar ie gebleven is). Daarna kun je het SD-kaartje verwijderen en weer vervangen door je oude kaartje met muziek.

Bovenaan Onderaan