Amundsen Het grote Amundsen-topic

is er iemand die weet of het mogelijk is een originele sd kaart v7 (2015??), voordat hij het systeem in gaat, te kopieren naar een een groter versie zodat er meer ruimte is voor mp3 muziek?

Of,.... wat de laatste cd versie is (ik heb nu v3 op SD uit 2011?) zodat ik ook gebruik kan maken van een 32GB kaartje. Volgens het boekje de max. overigens.

Rallye

Forumguru
Volgens mij kun je alleen de originele SD-kaart gebruiken; gegevens overzetten gaat, als ik het goed begrepen heb, niet werken.....

yves1966

Forumguru
Volgens de info die ik online gevonden heb schrijft de sd-kaart de interne kaart over zodat men de sd-kaart met muziek kan blijven gebruiken. Installatie zou 2 uur duren en kan onderbroken worden.
Volgens mijn admundsen+ is het V4 in mijn superb combi van 2013.
Bij Zijm in nederland (regio arnhem) de V7 west-europa nu te koop voor 99 euro + 6,95 verzending.
Voor die prijs toch es updaten want nog geen enkel info over de V8 datum. Op de skoda shop is het de V5 die men kan kopen wat toch ongehoord is.

Ik heb inmiddels v4 compleet op cd. Waarschijnlijk lag het nog ergens op de plank. Ga ik voor weinig van v3 naar v4.
@yves1966 , je hebt het dan over de plus versie van de Amundsen denk ik?

En houd ik veel gb over voor muziek. Mijn stellingname pas als ik fout rij dan doe ik iets. Nou gisteren rond Zaanstad/ Amsterdam was het zo ver....

Sk_Hans

Forumguru
Onlangs heb ik V7 gekocht voor het Amundsen+ system (RNS315) van mijn Octavia. Het is tot eind deze maand (aug 2015) in de aanbieding voor 99,- bij alle Skoda dealers.

Ik heb geprobeerd het kaartje vooraf te kopiëren. Dat lukte niet. Ik kon het op mijn pc niet lezen via een kaartlezer. Anders geformatteerd voor ander OS? Bij het installeren moet je de schrijfbeveiliging van het kaartje eraf halen. Anders installeert het niet. Het systeem past het kaartje zodanig aan zodat je het niet een tweede keer kunt gebruiken. Anders zou je het na gebruik kunnen doorverkopen. Als het geïnstalleerd is, staat alles op het interne geheugen en kun je de kaart eruit halen en weer gewoon een kaart met muziek in het slot steken.

Het installeren duurt trouwens inderdaad een eeuwigheid, meer dan 2 uur. Gelukkig kun je dat onderbreken en kan het ook tijdens het rijden (radio en telefoon blijven dan gewoon werken).

Bij mij staat V7 er nu op en werkt goed. Op de Fabia van mijn vrouw stond bij aflevering al V7. Als we beiden ooit een nieuwere versie zouden willen, moeten we dus 2 exemplaren kopen.:thumbsdown:

yves1966

Forumguru
Veronderstel dat dit enkel in nederland is aan 99 euro zoals bij de vw-dealers? In belgie 129 euro bij skoda maar is de V5, niet de V7.

andrehj

Forumguru
129 euro voor een oude versie? :banghead:. Gelukkig mag je als Belg ook gewoon voor 99 euro de meest recente versie in NL kopen :D!
Wat overigens wel gek is: V7 is al van herfst 2014. Tot die tijd kwamen er altijd twee versies per jaar uit, eentje in de herfst en eentje in het voorjaar. Dan is het wel gek dat er nog steeds geen V8 voor de Amundsen+ is.

wat ik me afvraag en wellicht weet 1 van jullie het antwoord, waarom er na installatie van v4 vanaf originele cd er toch v3 bestanden op de sd blijven staan.

bv Duitsland v4 560mb & Duitsland v3 110 mb??

EdK

Forumguru
Kans is dat in bestand van 560Mb dus veranderingen zijn , en het bestand van 110Mb is hetzelfde gebleven en hoeft dus niet geupdate te worden en derhalve heet die dan nog V3

oke die aanname had ik ook, inmiddels heb ik de kaart geheel leeg en zet ik alles er vers op gezet (nou ja 12 cd te gaan :-) )

daarnaast begrijp ik links en rechts dat mijn Vlaamse vriendin niet te vervangen is voor een instructiestem die wat minder Vlaams klinkt??

Bovenaan Onderaan