Onlangs heb ik V7 gekocht voor het Amundsen+ system (RNS315) van mijn Octavia. Het is tot eind deze maand (aug 2015) in de aanbieding voor 99,- bij alle Skoda dealers.
Ik heb geprobeerd het kaartje vooraf te kopiëren. Dat lukte niet. Ik kon het op mijn pc niet lezen via een kaartlezer. Anders geformatteerd voor ander OS? Bij het installeren moet je de schrijfbeveiliging van het kaartje eraf halen. Anders installeert het niet. Het systeem past het kaartje zodanig aan zodat je het niet een tweede keer kunt gebruiken. Anders zou je het na gebruik kunnen doorverkopen. Als het geïnstalleerd is, staat alles op het interne geheugen en kun je de kaart eruit halen en weer gewoon een kaart met muziek in het slot steken.
Het installeren duurt trouwens inderdaad een eeuwigheid, meer dan 2 uur. Gelukkig kun je dat onderbreken en kan het ook tijdens het rijden (radio en telefoon blijven dan gewoon werken).
Bij mij staat V7 er nu op en werkt goed. Op de Fabia van mijn vrouw stond bij aflevering al V7. Als we beiden ooit een nieuwere versie zouden willen, moeten we dus 2 exemplaren kopen.